بازدید 5535

مولاوردی: وضعیت مدارای سیاسی مناسب نیست

کد خبر: ۶۸۵۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱ 17 April 2017
معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: در آستانه انتخابات هستیم اما مدارای سیاسی وضعیت مناسبی ندارد، در حالی که باید در فضای مشارکت، گفت‌وگو و تفاهم، تفاوت‌ها را به رسمیت بشناسیم چرا که این به توسعه حقوق شهروندی کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، شهیندخت مولاوردی در همایش مددکاری اجتماعی گفت: امروز بشر بیش از هر وقتی به مدارا کردن احتیاج دارد و این موضوع از آموزه‌های دینی ما نیز به شمار می‌رود.

وی همچنین با اشاره به تعریف یونسکو در سال 95 در خصوص مدارا کردن، گفت: احترام گذاشتن، پذیرش، درک بنای فرهنگ‌ها و انسان بودن از جمله این تعریف است.

وی در ادامه با بیان آنکه مدارای فرهنگی در کشور از دو جهت اهمیت دارد افزود: کشور متأثر از نوسازی و پدیده‌های جدیدی مانند مهاجرت و ظهور رسانه‌هاست و به لحاظ تاریخی دارای اقوام، خرده‌فرهنگ‌ها و زبان‌های گوناگونی است،‌ در نتیجه مدارای فرهنگی اهمیت می‌یابد.

مولاوردی، مدارای اجتماعی و پذیرش آن را کمک به گسترش صلح دانست و با بیان آنکه در جامعه پیچیده و قابل تغییر، مدارا کردن گریزناپذیر است؛گفت: در معاونت زنان با بهره‌گیری از وضعیت فراتحلیلی مسائل زنان و خانواده‌ها، به فاز پیشگیرانه پرداخته‌ایم و با رویکرد اجتماع‌محور از مردم برای حل مشکلات کمک خواسته‌ایم.

وی همچنین گفت: طرح ملی تاب‌آوری اجتماعی از سال 94 آغاز شده و سال گذشته تا به امروز در حال اجراست و امیدواریم با اجرای آن، ادعا کنیم که نمونه اجتماعی اقتصاد مقاومتی را اجرا می‌کنیم، زیرا نیاز داریم در برابر آسیب‌ها و حوادث مقاوم شویم.

وی همچنین گفت: این مقاوم‌سازی نه تنها برای زنان بلکه همه خانواده است و همه اعضای خانواده با استانداردها و شاخص‌های علمی دنیا تاب‌آور می‌شوند.

وی در ادامه با بیان آنکه هنوز بازخورد کامل این برنامه را دریافت نکرده‌ایم، گفت: درحال حاضر براساس گزارش اولیه، از ظرفیت‌های محلی و مردم‌نهاد استان‌ها استفاده کرده‌ایم و امیدواریم قدم‌هایی در ترویج مدارا، بالا بردن آستانه تحمل افراد در برابر حوادث اجتماعی و کاهش نزاع و درگیری برداریم.

مولاوردی همچنین به تمرین برنامه‌ریزی مشارکتی اشاره کرد و گفت: رویکرد دولت یازدهم این بوده که مردم را در برنامه‌ها شریک کند و ما نیز این موضوع را دنبال کرده‌ایم.

معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری بر مدارای سیاسی در جامعه تأکید کرد و گفت:‌ اکنون که کشور در شرایطی قرار دارد که در آستانه انتخاب و تصمیم مهمی قرار داریم، متأسفانه وضعیت مناسبی مدارای سیاسی ندارد و به شدت به آن نیاز داریم و باید جای خود را باز کند.

وی ادامه داد: باید این مدارای سیاسی به گونه‌ای شود که توانایی، تعهد، شناخت، احترام، مشارکت، گفت‌وگو و تفاهم طوریکه تفاوت‌ها را به رسمیت بشناسیم و بپذیریم، باشد و به توسعه حقوق شهروندی کمک کند.

مولاوردی خاطرنشان کرد: این مدارای سیاسی برای کسانی که ایده‌های متفاوت، نو و حتی متضاد دارند باید باشد، در حالیکه حتی ما با دوستانمان مدارا نمی‌کنیم، چه برسد به دشمنانمان که با آنها مدارا کنیم.

وی در پایان گفت: امیدوارم با مجموعه برنامه‌هایی که در دستورکار دستگاه‌های مختلف قرار دارد بتوانیم مدارای اجتماعی را در جامعه بیشتر کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل