بازدید 2759

حجم ورود کالا با خروج آن درمناطق آزاد همخوانی ندارد

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به حجم بالای واردات کالای قاچاق از مناطق آزاد به کشور،گفت:در صورت تشدید نظارت ها کالاهای تولید داخل از مناطق آزاد به کشورهای مختلف صادر شده و می تواند سهم ما از بازارهای بین المللی را افزایش دهد.
کد خبر: ۶۸۵۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵ 17 April 2017
علیم یارمحمدی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،با اشاره به حجم بالای واردات کالای قاچاق از مناطق آزاد به کشور،گفت: واردات کالای قاچاق تولید را محصور کرده و با سیاست های فعلی ابلاغی همخوانی ندارد.

نماینده مردم زاهدان درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه باید جلوی ورود کالای خارجی گرفته شود، افزود: واردات کالای مشابه تولید داخل آن هم از مناطق آزاد که بسیاری از محدودیت ها را ندارد،مصداق بی توجهی به اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد:در حال حاضر توازن میان واردات و صادرات بهم خورده و مناطق آزاد به محلی برای عرضه کالاهای قاچاق بدل شده اند که در نتیجه آن تقوین اقتصاد کشورهای خارجی و تضعیف اقتصاد ملی است.

بهترین راهکار برای مقابله با ورود کالای قاچاق تولید با کیفیت در داخل است

این نماینده مردم در مجلس دهم،با تاکید براینکه بهترین راهکار برای مقابله با ورود کالای قاچاق تولید باکیفیت در داخل است،تصریح کرد:درنظرگرفتن تعرفه سنگین و تعرفه گمرکی بالا می تواند راهکاری برای مقابله با واردات کالای خارجی باشد.

یارمحمدی با بیان اینکه شناسایی مبادی واردات کالای قاچاق سخت نیست،گفت:متاسفانه به جای اینکه مناطق آزاد مکانی برای صادرات کالاهای داخلی باشد؛به مکانی برای واردات صرف و قاچاق کالا بدل شده است.

حجم واردات کالای قاچاق به کشور چندین برابر واردات با پرداخت تعرفه گمرکی است

وی با تاکید براینکه آمار و ارقام منتشره در خصوص عملکرد مناطق آزاد رشد منفی این مناطق در سال های اخیر را نشان می دهد،گفت: حجم واردات کالای قاچاق به کشور در سال های اخیر چندین برابر واردات با پرداخت تعرفه گمرکی و به صورت مجاز است.

این نماینده مردم درمجلس دهم،رقابت با صنایع خارجی را در مقابله با کالای قاچاق موثر خواند و تصریح کرد:برای اشتغالزایی در مناطق آزاد باید چرخه تولید به حرکت درآمده و تولید با کیفیت در دستور کار قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه واگذاری مسئولیت نظارت برمناطق آزاد به وزارت اقتصاد مسئولیت این وزارتخانه برای رسیدگی به واردات از این مکان را سنگین کرده است،افزود:در صورت تشدید نظارت ها کالاهای تولید داخل از مناطق آزاد به کشورهای مختلف صادر شده و می تواند سهم ما از بازارهای بین المللی را افزایش دهد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،یادآور شد:تعامل مجلس و دولت در زمینه نظارت برعملکرد مناطق آزاد ضروری است تا به این ترتیب عملکرد این مناطق ضدتولید نباشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل