بازدید 4001

منابع خُرد در دست مردم تکمیل کننده آزادراه تهران- شمال

کد خبر: ۶۸۵۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹ 17 April 2017
آماربالای پروژه های عمرانی نیمه کاره و تاثیرگذاری آن ها بر وضعیت اقتصادی کشور ضرورت تعیین تکلیف آن ها از طریق منابعی غیر از بودجه دولتی را نشان می دهد.

در سال های اخیر پروژه های عمرانی با رکود بسیار زیادی مواجه شده که تاثیرگذاری آن بر اقتصاد کشور، اشتغال و همچنین حوزه های مختلف غیرقابل انکار است.

به عقیده بسیاری از کارشناسان تکمیل پروژه های عمرانی احیای بسیاری از مشاغل را در پی دارد و تنها راه کمک به این مهم تزریق منابع برای تکمیل این پروژه ها است؛زیرا محدودیت منابع و تکیه صرف به بودجه دولتی تکمیل بسیاری از این پروژه ها را متوقف و برخی از آن ها را در آستانه فرسودگی قرار داده است.

بهترین منابع برای تکمیل پروژه های عمرانی به زعم بسیاری از متخصصان این حوزه جذب مشارکت حداکثری بخش خصوصی و همچنین ارایه سهام این پروژه ها در بورس است که با این دو اهرم می توان تکمیل پروژه های عمرانی را رقم زد.

نمایندگان مجلس در گفت وگو با خانه ملت به بررسی راهکارهای تکمیل پروژه های عمرانی پرداخته که در ذیل متن آن را می خوانید:

 
حمیدرضا فولادگر

 

فولادگر: سهم بودجه دولتی در تکمیل پروژه های عمرانی کاهش یابد/سهام پروژه های عمرانی در بورس معامله شود

حمیدرضا فولادگر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به وضعیت پروژه های عمران، گفت:یکی از عواملی که به رکود اقتصادی دامن زده و در چند سال گذشته خود سبب ایجاد رکود در جامعه شده نیمه کاره رها شدن پروژه های عمرانی و تعطیلی برخی از آن ها بوده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به عواملی که به تاخیر در تکمیل پروژه های عمرانی و تبعات آن برای اقتصاد کشور منجر شده است، گفت: رکود حاکم بر اقتصاد و تکیه صرف بر بودجه دولتی برای تکمیل این پروژه ها از جمله عواما تاخیر در تکمیل آن ها است.

تاثیرپذیری شاخص اشتغال از فعال بودن پروژه های عمرانی

وی با تایید تاثیر پذیری شاخص اشتغال از فعال بودن پروژه های عمرانی، تصریح کرد: بسیاری از مشاغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم با ساخت و تکمیل پروژه های عمرانی احیا می شوند.

فولادگر با تاکید بر اینکه پروژه های راکد رکود کلی بر فضای کشور ایجاد کرده اند، گفت: یکی از دلایلی که پروژه های عمرانی راکد مانده اوج گیری مشکلات اقتصادی از جمله کمبود درآمدهای دولتی است از این رو توجه به سرمایه های بخش خصوصی می تواند این معضل را برطرف کند.

وی ادامه داد: وابستگی صرف بودجه دولت ها به نفت و تکیه پروژه های عمرانی به بودجه های دولتی دیگر معضلی است که باید یک بار برای همیشه مرتفع شود.

فولادگر با بیان اینکه رفع مشکلات اقتصادی کشور و تکمیل پروژه های عمرانی یک زنجیره بهم پیوسته است، گفت: اگر خواهان فعال سازی پروژه های عمرانی هستیم باید بحث اقتصادی ریشه ای حل شود.

راه های متعددی برای تامین مالی پروژه های عمرانی وجود دارد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه با فعال شدن هر پروژه عمرانی وضع اقتصادی بهتر خواهد شد، تصریح کرد: غیر از بودجه های دولتی راه های دیگری را نیز برای تامین مالی پروژه های عمرانی پیش بینی شده که دولت باید با بررسی آن ها دست از وابستگی به درآمدها و بودجه دولتی بردارد.

وی ادامه داد: در قانون تنظیم مقررات مالی دولت یا برنامه ششم توسعه راه های مختلفی برای تامین مالی پروژه های عمرانی و تکمیل آن ها در نظر گرفته شده است.

واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی راهکاری برای تامین مالی آن ها

فولادگر گفت: واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی و تامین منابع با تکیه بر سرمایه های مردم و همچنین ورود سهام پروژه های عمرانی به بورس و استفاده از نهادهای مالی بورس می توانند تامین مالی برای پروژه های عمرانی را انجام دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: دولت برای انتخاب روش تامین مالی پروژه های عمرانی دارای اختیار بوده و می تواند از راه های متفاوت تامین مالی این پروژه ها را انجام دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: به لحاظ قانون بسترهای خوبی درنظر گرفته شده باید دید دولت در زمینه تامین مالی پروژه های عمرانی ابتکار عمل دارد یا خیر و همچنین می تواند دست از بودجه دولتی بردارد.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: اولویت بندی پروژه های عمرانی برای تکمیل آن ها از حیث اشتغال زایی، پیشرفت فیزیکی، توسعه نیافتگی منطقه و همچنین نیازها می تواند کمک بزرگی به اقتصاد کشور کند.
سید بهلول حسینی

 

حسینی: ورود سهام پروژه های عمرانی به بورس لازم است

سیدبهلول حسینی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به آخرین وضعیت 4 قطعه آزادراه تهران شمال، گفت: محدودیت های منابع تکمیل این پروژه و سایر پروژه های مشابه را دچار وقفه کرده است.

نماینده مردم میانه در مجلس نهم، با بیان اینکه عدم استفاده پروژه های عمرانی از منابع دولتی بهترین گزینه است، افزود: این نوع پروژه ها باید از منابع بخش خصوصی و غیر دولتی تغذیه کنند.

ورود سرمایه بانک ها به پروژه های عمرانی تسریع در تکمیل پروژه ها را در پی دارد

وی با تاکید بر اینکه ورود سرمایه بانک ها به پروژه های عمرانی تسریع در تکمیل پروژه ها را در پی دارد، تصریح کرد: باید سیاستی در نظر گرفته شود که سرمایه گذاری مردم در پروژه های عمرانی به صرفه تر از سپرده گذاری آن ها نزد بانک ها باشد که لازمه این امر تضمین بازگشت منابع از سوی دولت است.

حسینی با بیان اینکه بخش خصوصی می تواند با حمایت از تکمیل پروژه های عمرانی کمک موثری در راستای آبادانی کشور بردارد، گفت: معقول ترین شیوه و مسیر برای تکمیل پروژه های عمرانی دست کشیدن از منابع دولتی و روی آوردن به منابع غیر دولتی است.

 

ارایه سهام پروژه های عمرانی در بورس راهکار تکمیل پروژه ها

وی با تاکید بر اینکه ارایه سهام پروژه های عمرانی در بورس نیز روش دیگری است که می تواند به روند تکمیل این پروژه ها سرعت ببخشد، افزود: دولت باید با فعال ساختن فعالیت بورس در خصوص پروژه های عمرانی موتور تکمیل این پروژه ها را روشن کند.

حسینی ادامه داد: بهترین مسیر برای رونق فضای اشتغال در کشور تکمیل و در نتیجه بهره برداری از پروژه های عمرانی است.

مدیر پروژه آزاد راه تهران شمال، یادآور شد: تکمیل پروژه های عمرانی علاوه بر ایجاد اشتغال برای مردم از حجیم تر شدن دولت نیز می کاهد از این رو باید تکمیل این پروژه ها با تکیه بر سرمایه های مردمی در دستور کار قرار بگیرد.

شهرام کوسه غراوی

 

کوسه غراوی تاکید کرد:بخش خصوصی و بورس تکمیل کننده پروژه های عمرانی/ محدودیت منابع باید از جایی غیر از بودجه دولتی جبران شود

شهرام کوسه غراوی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با اشاره به کمبود منابع و تاخیر در تکمیل پروژه های عمرانی،گفت: عدم تکمیل پروژه های عمرانی به رکود اقتصادی کور دامن زده است.

نماینده مردم مینودشت،کلاله و گالیکش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استفاده از منابع خُرد و کلان مردم می تواند تسریع در تکمیل پروژه های عمرانی را رقم بزند،افزود:دولت برای تسریع در تکمیل پروژه های عمرانی راهی جز واگذاری آن ها به بخش خصوصی ندارد.

مشارکت بخش خصوصی سرعت تکمیل پروژه های عمرانی را چند برابر می کند

وی با بیان اینکه با مشارکت بخش خصوصی سرعت تکمیل پروژه های عمرانی چند برابر می شود،تصریح کرد:متاسفانه درحال حاضر بسیاری از پروژه های عمرانی به بودجه دولتی تکیه دارند که این موضوع خود به تعلل در تکمیل آن ها منجر شده است.

کوسه غراوی ادامه داد:وابستگی صرف بودجه دولت ها به نفت و کاهش قیمت آن در سال های اخیر اقتصاد ما را با مشکلاتی مواجه کرده که نتیجه آن رکود موجود در بسیاری از حوزه ها است.

بورس می تواند ناجی پروژه های عمرانی ناتمام باشد

این نماینده مردم در مجلس دهم،با تاکید براینکه با فعال شدن هر پروژه عمرانی وضع اقتصادی بهتر خواهد شد،افزود: ورود سهام پروژه های عمرانی به بورس و استفاده از نهادهای مالی آن می تواند تامین مالی برای پروژه های عمرانی را انجام داده و آنها را تکمیل کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کمیسیون عمران مجلس موافق عرضه سهام پروژه های عمرانی به بورس است، تصریح کرد: در این رابطه هر اقدامی لازم باشد از سوی مجلس در حمایت از دولت انجام خواهد شد.

 

بیگلری در بازدید از غرفه خبرگزاری خانه ملت

 

بیگلری:ورود سهام پروژه های عمرانی در بورس به طولانی شدن مراحل ساخت آن ها پایان می دهد/مشارکت مردمی کلید اتمام پروژه های عمرانی

محسن بیگلری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نیمه کاره رها شدن بسیاری از پروژه های عمرانی در نتیجه نبود یا کمبود منابع، گفت: استفاده از توان و منابع مالی بخش خصوصی و همچنین سرمایه های مردم می تواند تکمیل این پروژه ها را سرعت ببخشد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تکمیل پروژه های عمرانی اشتغال گسترده جوانان جویای کار را رقم خواهد زد، افزود:با تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی فرسوده شدن این نوع پروژه ها و از بین رفتن سرمایه های کلان رخ نخواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه هزینه کرد سرمایه های خرد و کلان مردم در پروژه های عمرانی کشور می تواند به خوبی اجرای اصل 44 قانون اساسی را ممکن کند، تصریح کرد: بسیاری از پروژه ها از جمله آزاد راه تهران شمال سالیان بسیاری در مرحله ساخت قرار دارند که اگر سرمایه های مردم به این پروژه تزریق شود می تواند در زمان کوتاهی این آزادراه را به مرحله بهره برداری برساند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در صورت سرمایه گذاری مردم در پروژه های عمرانی دولت نرخ بازگشت سود و اصل آن را باید تضمین کند، افزود: مردم باید با اطمینان خاطر نسبت به سرمیاه گذاری در پروژه های عمرانی اقدام کنند و ترس از بین رفتن سرمایه خود را نداشته باشند.

منابع دولتی تنها سرمایه برای تکمیل پروژه های عمرانی است

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر منابع دولتی تنها سرمایه برای تکمیل پروژه های عمرانی است، گفت: در صورتی که مردم به بازگشت سود و سرمایه خود در صورت سرمایه گذاری در پروژه های عمرانی مطمئن باشند پول های خود را به این سمت هدایت خواهند کرد.

عضوهیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وارد کردن سهام پروژه های عمرانی در بورس می تواند از رسوب سرمایه های مردم در بانک ها جلوگیری کند، گفت: بورس در زمینه پروژه های عمرانی و تکمیل آن ها باید فعال تر باشد.

 
مجید کیانپور

 

کیان پور: بورس تنها مسیر تکمیل آزادراه تهران-شمال/ دولت نرخ بازگشت سرمایه مردم در این پروژه را تضمین کند

مجید کیان پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به آخرین وضعیت پروژه ملی آزاد راه تهران- شمال، گفت: با توجه به کمبود منابع مالی که این پروژه با آن دست به گریبان است باید روش جدیدی برای تامین مالی این پروژه درنظر گرفته شود.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه برای تکمیل این پروژه باید سرمایه گذار جدید وارد شود،افزود: با ادامه روند فعلی ساخت این آزادراه سال های سال به طول خواهد انجامید و شاید شاهد بهره برداری از برخی فازهای آن باشیم.

برنامه ریزی منسجم با تامین مالی مناسب می تواند قفل چندساله آزادراه تهران شمال را باز کند

وی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی منسجم با یک روش تامین مالی مناسب می تواند قفل چند ساله این آزادراه را باز کند، تصریح کرد: برای تکمیل آزادراه تهران- شمال باید از سرمایه هایی مردم استفاده کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه استفاده از سرمایه های مردم باید با تضمین دولت از حیث بازگشت سرمایه و همچنین با در نظر گرفتن این مهم که نرخ بازگشت نباید از نرخ فعلی بانک ها کمتر باشد همراه شود، گفت: باید به جای رسوب سرمایه ها در بانک ها با به گردش در آوردن آن در پروژه های ملی تکمیل آن ها را رقم بزنیم.

نرخ بازگشت سرمایه در پروژه های ملی باید نرخی قابل قبول باشد

وی با تاکید براینکه نرخ بازگشت سرمایه در پروژه های ملی باید نرخی قابل قبول باشد، افزود: در خصوص آزاد راه تهران شمال باید روش های تامین مالی مناسبی تعریف شود زیرا در حال حاضر بیشتر به منابع دولتی بسنده شده است.

کیان پور با بیان اینکه نه چینی ها و نه کشورهای دیگر نمی توانند تکمیل کننده آزادراه تهران شمال باشند، گفت: تکمیل کننده این آزاد راه تنها منابع خرد در دست مردم است.

عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،با تاکید براینکه تعریف شرکت سهامدار پروژه در بورس می تواند تکمیل کننده آزاد راه تهران -شمال باشد، تصریح کرد:درصورتی که مردم بتوانند سهام این پروژه را در بورس خریداری کرده و دولت نیز به تضمین آن بپردازد قفل این پروژه 40 ساله شکسته خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر