بازدید 3665
۳

کرزای: آمریکا را از خاک افغانستان بیرون می‌کنم

کد خبر: ۶۸۵۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۵ 16 April 2017
رئیس‌جمهور پیشین افغانستان در واکنش به پرتاب "مادر بمب‌ها" به منطقه اچین ولایت ننگرهار، گفت که این توهین به مردم کشورش است و تصمیم گرفته آمریکا را از خاک افغانستان بیرون کند.

به گزارش ایسنا، حامد کرزای، رئیس‌جمهور پیشین افغانستان که در کنفرانس "خط دیورند" صحبت می‌کرد، افزود، تصمیم گرفته که به تجاوز، ظلم، و دهشت آمریکا در افغانستان پایان دهد و این کشور را آزاد کند.

کرزای با انتقاد از پرتاب "مادر بمب‌ها" توسط آمریکا، آن را "بمب اتم" خواند و از مقام‌های آمریکایی پرسید: چرا گذاشتید که دو سال داعش بیاید و بعد وارد عمل شدید؟ چه طرحی داشتید؟

او گفت، از مدت‌ها پیش مردم شینوار ولایت ننگرهار در دیدار با او گفته بودند که کسانی آمده و آنها را از خانه و کاشانه‌شان بیرون می‌کنند.

کرزای تصریح کرد، با آزمایش این بمب در ولایت ننگرهار متوجه شده که چرا مردم از خانه و سرزمین‌شان بیرون رانده می‌شدند؛ چون آمریکا می‌خواست که بمب خود را آزمایش کند.

به گزارش‌ بی.بی.سی، او خاطرنشان کرد، حمله افراد داعش به بیمارستان سردار محمد داوود که در اثر آن بیش از ۵۰ تن کشته شدند، زمینه‌سازی برای آزمایش این بمب توسط آمریکا بوده است.

کرزای گفت، به عنوان یک افغان اگر حتی هیچ کس دیگری نیز برای بیرون راندن آمریکا در کنار او نباشد، به تنهایی مانع توهین آمریکا خواهد شد.

او انفجار این بمب را توهین به عزت افغانستان دانست و افزود: این خاک این‌قدر بی‌ارزش بود که آمریکا به بهانه داعش مهلک‌ترین بمب خود را آزمایش کرد.

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور سابق افغانستان پیش از این در صفحه فیس‌بوک خود نوشت، که به شدت از این حمله ناخرسند و نسبت به نیات ایالات متحده در مبارزه با تروریسم مشکوک است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۳
کشور اسلامی افغانستان به قدری خوار شده است که هیچ کشوری را شیطان بزرگ تا این حد تحت سلطه قرار نداده و کار به جایی رسیده که کرزای این مهره پرورش یافته در دامان آمریکا جهت نجات افغانستان مدعی می شود! برای کشورهای اسلامی نیروی بازدارندگی به هر شکلی که باشد بسیار حیاتی است.لذا به جای شعارهای تندتر از کره شمالی و مصرف زدگی بدتر از عربستان باید هم و غم خود را جهت عملی ساختن این مسأله یعنی مدیریت ایجاد و حفظ آمادگی های دفاعی با تکیه بر دو رکن رکین فرهنگ و اقتصاد صرف کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
بلاشک کرزای را نمیتوان مهره آمریکا نامید.
کرزای حرف مفت زیاد میزنه خودش و برادرش کلی ثروت افقانستان را بالا کشیدند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # نامگذاری سال ها # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز شانزدهم رمضان