بازدید 8904
۲
محمد قمی در گفت و گو با «تابناک» مطرح کرد؛

پایین آوردن درصد مشارکت در انتخابات یعنی ایجاد چالش برای نظام/ انتخابات دوقطبی نخواهد شد

به هر حال، جناح اصلاح طلب نظر خود را مشخص کرده و حسن روحانی به عنوان گزینه نهایی معرفی شده است. گروه اصولگرا نیز کاندیدای خود را دارد. از سوی دیگر، احمدی نژاد نیز اعلام کاندیداتوری کرده؛ بنابراین، طبیعی است که این جریان ها مقابل هم آرایش سیاسی بگیرند.
کد خبر: ۶۸۴۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴ 14 April 2017
چند روزی است نام نویسی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده است و افراد بسیاری از جریان های سیاسی و مستقل برای این کار به وزارت کشور مراجعه کرده اند. با این حال، به نظر می رسد، همچنان فضای سیاسی کشور برای انتخابات آماده نیست و تنور انتخابات آن گونه که باید، گرم نشده است.

به گزاش «تابناک»، در روزهای گذشته، کار ثبت نام از کاندیداهای شورای شهر و انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی به پایان رسید. البته باید گفت، با اینکه در روزهای گذشته، کار نام نویسی از کاندیداهای ریاست جمهوری نیز آغاز شد، باز هم هم تنور انتخابات در کشور داغ نشده است!

برخی از سیاسیون بر این باورند، دلیل فضای سرد انتخاباتی در کشور، به دلیل عملکرد دولت در بهبود وضعیت معیشتی مردم است. برخی نیز بر این عقیده هستند که هنوز رسانه های کشور وارد سازوکار رسانه ای نشده اند و همین دلیل ایجاد چنین فضایی است، اما در این بین، افرادی نیز وجود دارند که اعتقاد دارند رقابت های انتخاباتی شروع و تنور داغ شده است.

به نظر این افراد، در اوضاع کنونی، وجود چنین فضایی در کشور طبیعی است و مردم در انتظار مشخص شدن افراد شرکت کننده در انتخابات و همچنین معلوم شدن آرایش های سیاسی در کشور هستند تا پس از آن فعالیت های خود را در جامعه آغاز کنند.

محمد قمی در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: انتخابات سفارش امام و رهبری است و مردم باید در انتخابات شرکتی فعال داشته باشند. طبیعی است که در این زمان، اندکی فضا سرد باشد، ولی پس از تأیید صلاحیت ها، فضای انتخاباتی شور و نشاط خواهد یافت.

وی گفت: اکنون مردم آماده انتخابات هستند؛ اما منتظرند ببینند تکلیف چه خواهد بود و ثبت نام ها چگونه انجام خواهد شد تا مردم گرایش های خود را انتخاب کنند. پس از انتخابات مردم نظرات خود را در قالب سخنرانی و جلسات و موارد دیگر به منصه ظهور خواهند گذاشت.

این نماینده مجلس با بیان اینکه البته در این میان، برخی اعتقاد دارند که هر چقدر مشارکت کمتر شود، به نفع جریان اصولگرایی است، گفت: اصولگراها اصل شرکت در انتخابات را قبول دارند و عدم شرکت در انتخابات، یک چالش برای نظام به حساب می آید؛ بنابراین، نباید اجازه داد این چالش پدید آید.

وی افزود: نباید کسی بگوید که اصولگرایان قصد ایجاد چالش برای نظام را دارند. همه دوست دارند در انتخابات حضور فعال داشته باشند و طبیعی است، تنور انتخابات به زودی داغ خواهد شد. اکنون در محافل و مجالس سیاسی، این تنور داغ است، ولی در توده مردم هنوز روشن شده که این هم بعد از پایان نام نویسی ها داغ تر خواهد شد.

وی ادامه داد: کسی نمی تواند زودتر از موعد مقرر، شروع به تبلیغات کند؛ بنابراین، پس از مشخص شدن آرایش سیاسی و مشخص شدن خط و مشی گرایش های سیاسی فعالیت ها نیز شروع خواهد شد. اکنون این مباحث در محافل خصوصی و جلسات داخلی رسما آغاز شده است. در ادامه نیز با توجه به انتخابات شوراها به زودی شور و نشاط اتخاباتی در میان مردم به پا خواهد شد.

وی درباره احتمال دو قطبی و حتی سه قطبی شدن انتخابات نیز گفت: به هر حال، جناح اصلاح طلب نظر خود را مشخص کرده و حسن روحانی به عنوان گزینه نهایی معرفی شده است. گروه اصولگرا نیز کاندیدای خود را دارد. از سوی دیگر، احمدی نژاد نیز اعلام کاندیداتوری کرده و طبیعی است که این جریان ها مقابل هم آرایش سیاسی به خود بگیرند.

وی در پایان یادآور شد: این یعنی تضارب اندیشه که به نوعی تقابل دو جناح سیاسی خواهد بود و به نظر نمی رسد فضا را دوقطبی کند. همه به اصل انتخابات می اندیشیند و در این بین، مردم تشخیص می دهند به چه کسی رأی بدهند. در هر صورت، انتخابات باعث تحکیم نظام خواهد بود و نباید کاری کرد که باعث تفرقه در نظام شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۲
چرا نتایج دو نظرسنجی اخیرتون را منتشر نکردید؟
برخی از سیاسیون بر این باورند، دلیل فضای سرد انتخاباتی در کشور، به دلیل عملکرد دولت در بهبود وضعیت معیشتی مردم است.

قطع یارانه غیر شفاف شمار زیادی که در میان آنها بازنشسته و کارگر قرار دارد . در کنار وضع بد معیشتی به این دلیل دلسردی اضافه نمائید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل