بازدید 79453
۱
بسته خبری «تابناک»؛

تعبیر جالب آیت الله جوادی آملی درباره فوت آیت الله هاشمی/ نظر عجیب وزیر کشور درباره نامزد شدن خانم ها/ شرط برای حمایت از روحانی/ ادعای پیغمبری یک کاندیدای ریاست‌جمهوری!

رصد‌خانه «تابناک»؛ ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «روایتی از پرونده‌های مفتوح بقایی در قوه قضائیه»، «گزینه‌های احتمالی ریاست ستاد انتخاباتی رئیسی »، «نامزدهای جمنا چه زمانی ثبت نام می‌کنند؟ » و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۸۴۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷ 11 April 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

روایتی از پرونده‌های مفتوح بقایی در قوه قضائیه

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از پرونده مفتوحه «حمید بقایی» در این کمیسیون درباره تخلفات صورت گرفته در زمان مسئولیت وی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد. بهرام پارسایی اظهار کرد: پرونده ای مربوط به آقای بقایی از سال 91 در زمان دولت آقای احمدی نژاد در کمیسیون اصل نود مجلس بر اساس گزارشات واصله مفتوح شده بود که این پرونده همچنان در حال پیگیری است. وی که با ایسنا گفتگو می کرد، افزود: این پرونده مربوط به زمان مسئولیت آقای بقایی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است و تخلفاتی که در این دوران در سازمان صورت گرفته است که بر این اساس مکاتباتی هم با دیوان محاسبات و قوه قضاییه انجام شده است. آقای بقایی در همین رابطه در قوه قضاییه پرونده ای دارد که در جریان است و در دیوان محاسبات هم پرونده دارند. این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: طبق پرونده آقای بقایی در کمیسیون اصل نود ، حکم محکومیت علیه ایشان در دیوان محاسبات صادر شده که هم شامل انفصال از خدمات دولتی و هم برگرداندن بخشی از درآمدهایی می‌شود که به خزانه واریز نشده است. پارسایی با بیان اینکه این پرونده همچنان مفتوح است و مکاتباتی با قوه قضاییه صورت گرفته اما پاسخ قطعی به کمیسیون نرسیده گفت:‌ در این پرونده مکاتباتی با قوه قضاییه و دیوان محاسبات صورت گرفته و آخرین مکاتبه مربوط به اواخر سال گذشته بوده است.


تعیبر جالب آیت الله جوادی آملی درباره فوت آیت الله هاشمی

بیت آیت الله هاشمی با سفر به قم با تعدادی از مراجع عظام دیدار کردند. آیت الله جوادی آملی در دیدار بیت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: شاخه های سرسبز و پر بار درخت ریشه سالمی دارند و شما قدر این ریشه سالم را بدانید.صبر در قرآن به همراه نماز آمد که اقامه کردنی است و آقای هاشمی با همه سختی ها ، صبر و صلاه اقامه می کرد. وی افزود: در دیدار اخری که با او در دماوند داشتم، صبر را که چون نماز، ستونی برای دین و دینداران است، در رفتار و گفتار ایشان دیدم. آیت الله جوادی آملی گفت: مرگ آیت الله هاشمی را نبرده است، بلکه او مرگ را احاطه کرده که همچنان زنده است و به قول حضرت امیر(ع) انسان چه شب، کوچ کند و چه روز، سرمدی می شود.


عضو جبهه پایداری، رئیس ستاد رئیسی در تهران شد

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به عنوان رئیس ستاد انتخابات آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در استان تهران برگزیده شد. سیدمهدی هاشمی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به عنوان رئیس ستاد انتخابات حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در استان تهران برگزیده شد. سیدمهدی هاشمی رئیس سابق کمیسیون عمران مجلس است که برای مدتی نیز سرپرست وزارت کشور بوده است. تسنیم این خبر را منتشر کرد.


ادعای پیغمبری یک کاندیدای ریاست‌جمهوری!

رسول اللهیاری می‌گوید: ادعای پیغمبری دارد و از طرف خدا مأمور شده تا با رئيس جمهور شدن مردم را نجات بدهد. انتخاب این خبر را منتشر کرد.


گزینه‌های احتمالی ریاست ستاد انتخاباتی رئیسی

رئیس ستاد انتخابات حجت‌الاسلام رئیسی احتمالاً امشب قطعی و نهایی خواهد شد. برخی منابع خبری می‌گویند که احتمالاً سیدمسعود میرکاظمی وزیر اسبق نفت و سیدعزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صداوسیما از گزینه‌های احتمالی برای ریاست ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام رئیسی هستند. تسنیم این خبر را منتشر کرد.


ضرغامی: هرگونه شایعه همکاری خاص را تکذیب می‌کنم

ضرغامی در صفحه شخصی خود اعلام کرد: همکاری خودم را با تمامی نامزدهای جبهه انقلاب آغاز کرده‌ام و هرگونه شایعه همکاری خاص با یکی از این عزیزان تکذیب می‌شود. عزت‌الله ضرغامی در صفحه شخصی خود در تلگرام ضمن تبریک 13 رجب میلاد با سعادت امیر مومنان علی (ع) اعلام کرد: همکاری خودم را با تمامی نامزدهای جبهه انقلاب آغاز کرده‌ام. ضرغامی افزوده است: نسبت من با همه آنان مساوی است، هرگونه شایعه همکاری خاص با یکی از این عزیزان تکذیب می‌شود.


هزینه‌های نهاد ریاست جمهوری روحانی ۳ برابر شد

مشرق مدعی شد: ارقام بودجه ای دولت تدبیر و امید منجر به رکورد ریخت و پاش هزینه های نهاد ریاست جمهوری با مبلغ استثنایی ۱۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ شده است.این در حالیست که هزینه نهاد ریاست جمهوری در آخرین سال دولت دهم، ۵۹ میلیارد تومان بوده است.


اقبال عمومی قالیباف بیش از دیگر کاندیداهای جمناست

محمدعلی پورمختار می گوید: جمنا بخشی از فعالان سیاسی، گروه ها، جبهه های انقلابی و جریان های سیاسی را تفکر انقلابی در کنار هم قرار داد و این اقدام از اساس خوب بود اما در مجموع جمنا عملکرد قوی نداشت.نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در این باره تصریح کرد: در شرایط امروز کشور فردی را نیاز داریم که با روحیات انقلابی از توانمندی و کارآمدی بالایی برخوردار بوده و به بیان روشن تر یک مدیر جهادی باشد.وی درباره کاندیداتوری محمدباقر قالیباف و ارتباط وی با جمنا نیز گفت: آقای قالیباف عنوان نکرد کاندیدای ریاست جمهوری نمی شود بلکه در بیانیه ای تاکید داشت از کسی درخواست نکرده او را تایید یا انتخاب کند و در واقع منظور او جمنا بود.پورمختار در ارزیابی از کاندیدهای خارج شده از جمنا نیز تصریح کرد: جمنا تصمیم خود را در زمینه کاندیداهای ریاست جمهوری گرفته و باید تا تایید صلاحیت ها توسط شورای نگهبان صبر کرد.وی خاطرنشان کرد: برای تصمیم گیری نهایی در این زمینه کدام کاندیدا تا مرحله نهایی انتخابات در عرصه حضور داشته باشد باید به نظرسنجی ها و رویکرد مردم توجه داشت.عضو فراکسیون ولایت مجلس تاکید کرد: استقبال مردم از قالیباف بیشتر از دیگر کاندیداهای جمناست و ترتیبی که از جمنا خارج شد ملاک نیست.


جوانترین و مسن ترین نامزد امروز برای انتخابات

علی اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور دقایقی پیش در وزارت کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون 86 نفر برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کردند که از این تعداد یک نفر خانم است.وی در خصوص مسن و جوان ترین ثبت نام کننده برای انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: تاکنون دو داوطلب با 79 و 21 سال به عنوان مسن ترین و جوان ترین نامزد ثبت نام کرده اند.


شرط برای حمایت از روحانی

عضو شورای مرکزی نیروهای خط امام به موضع گیری تشکل متبوعش درباره انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم اشاره کرد و گفت: قطعا نامزد ما بار دیگر حسن روحانی خواهد بود اما چک سفید امضا به وی نمی دهیم. ایشان باید چرخش بیشتری به سمت اصلاح طلبان داشته باشد چرا که طی این 4 سال به تجربه دریافت که مدارای بیش از اندازه با مخالفان اصلاحات، چه تبعات منفی ای برای دولت وی و جامعه داشت. غفاری گفت: وجود استانداران، فرمانداران و برخی مدیرانی که تفکرشان هیچ همسویی با ایده های روحانی نداشت امتیازات زیادی را از دست دولت یازدهم خارج کرد و وی در دولت بعدی باید از اصلاح طلبان بیشتری استفاده کند چرا که تجربه نشان داده است اصلاح طلبان لیاقت و کفایت مدیریتی بسیار بیشتری نسبت به همتایان اصولگرای خود دارند.


کلاس «رجل شناسی» یک نامزد انتخابات

استقبال زنان برای حضور در ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری هر لحظه بیشتر می‌شود تا جایی که یک خانم در مقابل خبرنگاران ایستاد و کلاس رجل شناسی گذاشت.استقبال زنان برای حضور در ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری هر لحظه بیشتر می‌شود تا جایی که یک خانم پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در مقابل خبرنگاران ایستاد و کلاس رجل شناسی گذاشت.وی که در خلال صحبت‌های خود همواره می‌گفت که نوبت زنان است درباره مفهوم رجل سیاسی گفت: رجال یک کلمه عام است و ایهام دارد؛ ایهام یعنی اینکه می‌گویند یک مرد و مرد صفت و نترس و قدرتمند، ما همواره می‌آییم و ایهام را در نظر می‌گیریم. کارشناس حقوق در ادامه گفت: چرا ما باید تفسیر مضیق به نفع آقایون کنیم ما تفسیری عام می‌کنیم به نفع خانم‌ها .


نامزدهای جمنا چه زمانی ثبت نام می‌کنند؟

هیأت رییسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تصمیم گیری درباره ثبت‌نام کاندیداهایش در انتخابات ریاست جمهوری را به روز چهارشنبه موکول کرد. روابط عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «هیئت رییسه شورای مرکزی این جبهه تصمیم گیری درباره تعداد ثبت نام کنندگان از میان کاندیداهای جبهه را به روز چهارشنبه موکول کرد. این تصمیم در آخرین نشست هیئت رییسه که دوشنبه شب برگزار شد اتخاذ گردید. در این جلسه که‌ تعدادی از اعضای شورای مرکزی هم حضور داشتند، مقررگردید از انجا که تصمیم گیری درخصوص تعداد وترکیب نامزدهای جبهه مردمی برای شرکت در رقابت های انتخاباتی برعهده شورای مرکزی است، این موضوع پس از مشورت با نامزدهای جبهه، در نشست روز چهارشنبه شورا که باحضورنامزدها تشکیل می شود، مورد بحث قرار گیرد. از این رو ثبت نام نامزدهای جبهه مردمی به روزهای اتی موکول می شود. دراین جلسه از تلاش وهمراهی وسعه صدر نامزدهایی که درمجمع اخیر جبهه مردمی درترکیب پنج نفره قرار نگرفتند، تقدیر وتشکر به عمل امد واز اعلام امادگی انان برای کمک به نامزد نهایی که نشان از روحیه انقلابی وپای بندی به تعهدات دارد، تقدیر شد


برای کسب شغل ثبت‌نام کردم

یک داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گوید هدفش از ثبت‌نام در این انتخابات کسب شغل است.محمد رافی بروجردی یکی از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری مستقر در وزارت کشور، گفت: من متولد 1364 و کارشناس ارشد تربیت بدنی هستم.وی در پاسخ به این سؤال که آیا برای کسب شغل در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردید، اظهار داشت: بله، از مسئولین وزارت ورزش تقاضا می‌کنم که شغل مناسبی در وزارت ورزش و یا تربیت بدنی و یا اداره ورزش بروجرد به من بدهند.رافی در پاسخ به این سؤال آیا فکر می‌کنید که رأی بیاورید؟ اظهار داشت: نمی‌دانم، هر چه خدا بخواهد، فکر می‌کنم اگر جزو کاندیداهای نهایی باشم و شورای محترم نگهبان نظر مثبت داشته باشند، احتمال دارد که رأی خوب چند میلیونی داشته باشم.


واکنش تند سعید حدادیان به اظهارات روحانی

حاج سعید حدادیان به اظهارات روحانی که وعده 100 روزه خود در تبلیغات انتخاباتی را تکذیب کرده است، واکنش نشان داد.به گزارش صراط، این مداح اهل بیت (ع) که در مراسم صبح میلاد حضرت علی (ع) در مهدیه امام حسن مجتبی (ع) سخن می گفت، اظهار داشت: "آن موقع که می گفتند صد روزه حل می‌شود نشد حالا که می گویند صد سال هم نمی شود چه رویی دارند که دوباره می آیند و کاندیدا می شوند."وی با اشاره تلویحی به اظهارات رییس جمهور که وعده صد روزه را وعده "ارائه گزارش" خوانده است ادامه داد: "کلید را آوردی همه ما دیدیم. پس آن صد رو چه بود؟ گفته بودی صد روز دیگر مصاحبه می کنم؟! واقعا این بود؟ یک بار دیگر تلویزیون آن را بگذارد. آن که صد روز بود کلید حل مشکلات بود یا کلید چیز دیگر بود؟"


تقویت احتمال کاندیداتوری پزشکیان

احتمال کاندیداتوری مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری تقویت شده است. در روزهای اخیر مراجعات و دعوت ها از نایب رییس اول مجلس برای کاندیداتوری افزایش پیدا کرده و بر خلاف روزهای گذشته، احتمال ثبت نام او وجود دارد. انصاف نیوز، این خبر را منتشر کرد.


نظر عجیب وزیر کشور درباره نامزد شدن خانم ها برای ریاست جمهوری

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور گفت: نظرسنجی‌ها از حضور ۶۰ درصدی مردم در انتخابات حکایت دارد و من حضور بالای ۷۰ درصدی را پیش‌بینی می‌کنم. فرصت ۲۰ روزه تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری حضور مردم در انتخابات را تقویت خواهد کرد. تاکنون تفسیری که از قانون شده٬ «رجل سیاسی» شامل خانم‌ها نمی‌شود. خبرگزاری دانشجو این خبر را منتشر کرد.


پدرم به خاطر خواهرم سوریه را بمباران کرد!

اریک ترامپ، پسر دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با روزنامه دیلی تلگراف گفت: پدرم مرعوب سخنان ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه درباره جنگ نشده است و هیچ‌کس بیش از ترامپ در صورت رویارویی قدرتمندتر نخواهد بود. تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای بمباران پایگاه هوایی الشعیرات در سوریه و "تنبیه" بشار اسد برای آنچه که غرب حمله شیمیایی به مردم سوریه توصیف می‌کند، در پی واکنش خواهرم ایوانکا ترامپ بوده که از این "فاجعه بسیار آزرده خاطر و خشمگین شده بود". ایسنا این خبر منتشر کرد.


توئیت قرضاوی درباره انفجارهای مصر جنجال به پا کرد

یوسف قرضاوی، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین و پدر معنوی اخوان المسلمین روز یکشنبه در پی انفجارهای تروریستی در شهر طنطا و اسکندریه در توئیتی نوشت: مصر در طول تاریخ خود جز در دوره‌های استبداد که امنیت و آزادی وجود نداشت چنین انفجارهایی را به خود ندیده بود. ما حملات به شهروندانمان را محکوم و تأکید می‌کنیم که این جنایت‌ها با شریعت، اخلاق و عرف در تضاد است و کسی که چنین حملاتی انجام دهد در عذابی بزرگ قرار دارد. ایسنا این خبر منتشر کرد.


گوشت آلوده از برزیل وارد کشور نشده است

مدیر دفتر قرنطینه سازمان دامپزشکی گفت: واردات هرگونه گوشت فاسد یا آلوده از برزیل را رد می‌کنیم. مراحل ورود گوشت به ایران آنقدر سختگیرانه است که چنین چیزی امکان ندارد. یکی دو ماه گذشته به دلیل وجود نواقصی در تونل انجماد یکی از کشتارگاه‌های برزیل که برای ایران گوشت تهیه می‌کرد آن کشتارگاه را تعطیل اعلام کردیم. تسنیم این خبر را منتشر کرد.


اردنی ها تنش های سیاسی را به فوتبال کشیدند

فدراسیون فوتبال اردن رسما با ارسال نامه‌ای به همتای ایرانی خود از برگزاری دیدار تدارکاتی با تیم ملی ایران در تهران عذرخواهی کرد. مدیر تیم ملی اردن گفت: یکی از دلایلی که ما این دیدار را قبول نکردیم این بود که در تهران برگزار شود؛ کادر فنی تیم با برگزاری این دیدار در تهران موافق نبودند. این بهانههای اردنی‌ها در حالی است که فوتبال این کشور با ایران فاصله نجومی دارد و این رد درخواست عجیب به نظر می‌رسد. شفقنا این خبر را نتشر کرد.


در نخستین روز از ثبت نام انتخابات، روحانی کجا رفت؟

رییس جمهور در نخستین روز از ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم به استان مازندران رفت و مجتمع تولید کاغذ امیرآباد در شهرستان بهشهر را افتتاح کرد. حجت‌السلام و المسلمین حسن روحانی در بازدید از بخش های مختلف کارخانه تولید کاغذ امیرآباد با توضیح مسئولان در جریان اقدامات و فعالیت های این مجموعه صنعتی که توسط بخش خصوصی احداث شده قرار گرفت. پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهور، این خبر را منتشر کرد.


بقایی در انتخابات حضور نخواهد داشت

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده اصولگرای فعال در مجلس دهم احتمال حضور کاندیدای مورد حمایت احمدی‌نژاد در انتخابات پیش‌رو را بعید دانست و در بیان علل آن اظهار کرد: بنده فکر می‌کنم افرادی که گرایش‌های انحرافی و التهابی داشته باشند در عرصه رقابت انتخاباتی حضور نخواهند داشت، چراکه همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند قرار بر این است که انتخابات ریاست جمهوری رقابتی باشد نه چالشی تا به این طریق از دو قطبی شدن جامعه هم جلوگیری شود .وی در پیش‌بینی نتیجه تعیین صلاحیت بقایی خاطرنشان کرد: این امر به تصمیم‌گیری شورای نگهبان بستگی دارد و بنده معتقدم که در این دوره از انتخابات نتیجه تعیین صلاحیت‌ها مانع از دو قطبی شدن جامعه خواهد شد.فلاحت‌پیشه در ارزیابی میزان موفقیت روحانی در انتخابات آتی تصریح کرد: بنده معتقدم بزرگترین رقبای آقای روحانی مدیرانش هستند، بنابراین آقای روحانی باید این مشکل را در درون کابینه خود حل کند.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۲
انتشار یافته: ۱
وقتی مردم می‌بینند که درآمدشان کم شده و هزینه‌های زندگی بالا رفته است دیگر به آن شخص که بر سر کار است رأی نخواهند داد.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل