بازدید 3136

ایجاد منطقه پرواز ممنوع سرآغاز بحران جدیدی در سوریه خواهد بود/ایران و روسیه مانع جدی بر سر راه زیاده خواهی آمریکا

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، گفت: ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه توسط آمریکا و برخی کشورهای منطقه، سرآغاز بحران جدیدی در سوریه خواهد بود
کد خبر: ۶۸۳۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ 11 April 2017
علی بختیار در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به برنامه ریزی کشورهای غربی و برخی کشورهای منطقه مانند ترکیه برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه، گفت: قطعا برنامه برخی کشورها عملیاتی نخواهد شد، زیرا کشورهای تأثیرگذار در معادله سوریه از جمله ایران، روسیه و سوریه با این مسئله مخالف هستند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور حتم ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه توسط آمریکا و برخی کشورهای منطقه، سرآغاز بحران جدیدی در سوریه خواهد بود و قطعا این رویکرد یکی دیگر از اشتباهات راهبردی حامیان تروریست ها در سوریه است.

وی ادامه داد: اتحاد کشورهای ضد تروریسم مانند ایران و روسیه قطعا مانع جدی و بزرگی بر سر راه زیاده خواهی آمریکا و همپیمانانش خواهد بود و اقدامی مانند ایجاد منطقه امن، نه به نفع کشور سوریه خواهد بود و قطعا به ضرر کشورهای منطقه تمام می شود.

بختیار گفت: گروه های تروریستی قطعا بزرگ ترین برنده پروژه آمریکا برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه خواهند بود و این اقدام مانند حمله موشکی آمریکا به سوریه تنها به نفع گروه های تروریستی تمام خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: از طرف دیگر اقدامی مانند ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه مغایر با قوانین بین المللی خواهد بود، زیرا این گونه اقدامات باید به تأیید نهادهای بین المللی مانند شورای امنیت برسد، اما عملا آمریکا خارج از قواعد بین المللی دست به تجاوز به دیگر کشورها می زند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی