بازدید 6828
نقوی حسینی در گفت و گو با «تابناک» مطرح کرد؛

جبهه مردمی نیروهای انقلاب در مرحله دوم انتخابات است!

جبهه مردمی نیروهای انقلاب در مرحله معرفی نامزدهای واحد نیستند و می توان گفت، جریانات سیاسی در مرحله چانه زنی و رقابت های درون گروهی قرار دارند. در این مرحله، طبیعی است که نامزدها بخواهند خود را مطرح کنند و مکانیزم هایی به کار می برند که به وحدت برسند؛ بنابراین، اتفاقات روزهای گذشته نیز طبیعی به نظر می رسد.
کد خبر: ۶۸۳۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵ 11 April 2017
ابراهيم رئيسي، توليت آستان قدس، كه هفته گذشته رسما اعلام نامزدي كرد، ديروز نخستين بيانيه انتخاباتي‌اش را منتشر نمود. او كه پنجشنبه گذشته به بهانه ماندن در كنار مردم زلزله‌زده مشهد در كنگره جمنا حاضر نشد، امروز در تهران و در جنوب شهر سخنراني دارد. می توان گفت كنش انتخاباتي رئيسي، هفته‌ها پيش از شروع زمان تبليغات و ثبت‌نام نامزدها آغاز شده است.

به گزارش «تابناک»؛ ديروز رئيسي اعلام كرد، فارغ از گروه‌بندی‌های سیاسی وارد عرصه انتخابات می‌شود؛ اين يعني او با اينكه حمايت جبهه مردمی نیرو های انقلاب را پشت سر خود دارد، مي‌خواهد خود را نامزد مستقل معرفي كند.

 در حالي‌ كه برخي از آمدنش استقبال كرده‌اند و شانس او را در پيروزي بالا می دانند، به برخي ديگر برخورده كه چرا بايد فردي كه اصرار به استقلال دارد و ميثاق‌نامه را امضا نكرده و در هيچ يك از كنگره‌هاي جمنا نیز حضور نمي‌يابد، به گزينه نهايي بدل شود.

همین عامل باعث شده است، عده ای حتی جمنا را شکست خورده قلمداد کنند. با این حال، برخی سیاستمداران و از جمله نمایندگان مجلس بر این باورند که در این مرحله از رقابت های انتخاباتی، این گونه رفتارها طبیعی است و به زودی و با داغ شدن تنور انتخابات، جبهه مردمی نیروهای انقلاب بر سر کاندیدای واحد به توافق خواهند رسید.

نقوی حسینی در گفت و گو با تابناک اظهار داشت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب در مرحله معرفی نامزدهای واحد نیستند و می توان گفت، جریانات سیاسی در مرحله چانه زنی و رقابت های درون گروهی هستند. در این مرحله، طبیعی است که نامزدها بخواهند خود را مطرح کنند و مکانیزم هایی به کار برند که به وحدت برسند؛ بنابراین، اتفاقات روزهای گذشته نیز طبیعی به نظر می رسد.

این نماینده مجلس گفت: قطعا اگر به زمانی برسیم که جریانات کاندیداهای واحد خود را معرفی می کنند، در این مرحله، جمنا با یک نامزد وارد رقابت خواهند شد و به نظر می رسد، این بار اصولگرایان بتوانند بر سر یک کاندیدا به توافق برسند.

نقوی حسینی در پاسخ به اینکه برخی کاندیداها از جمله جلیلی مرامنامه جمنا را نپذیرفته است، گفت: اشکالی در این کار وجود ندارد، چون جمنا کل جریان اصولگرایی نیست. در واقع جمنا تلاش بخشی از یک جریان برای رسیدن به وحدت در این جبهه بوده است.

وی افزود: جمنا تلاش کرد، چتری بگستراند تا همه را زیر آن جمع کند؛ اما معنی آن این موفقیت نبود و در واقع تلاشی برای وحدت بود. هر کسی می تواند بگوید که تمایل ندارد، زیر این چتر قرار گیرد، ولی هیچ کس وحدت را رد نمی کند؛ بنابراین، نه می توان تلاش جمنا را رد و نه می توان کسی را مجبور کرد زیر این چتر برود.

وی در خصوص لیست جمنا به عنوان خدمت برای شورای شهر نیز گفت: اگر جمنا در تهران بتوانند یک لیست واحد بدهند، قطعا موفق خواهند شد. متأسفانه در دوره های گذشته، شاهد لیست های متفاوت و گوناگونی بودیم که اگر لیست واحدی داده می شد، موفق می شدند. در شهرهای دیگر هم بر اساس اقتضای مکانی می توان نظر داد، در برخی ها ممکن است اصولگرایان بیشترین رأی را داشته باشند و در برخی دیگر، رأی چندانی نداشته باشند.

وی درباره جایگزین شدن حاج بابایی به جای فتاح نیز اظهار داشت: البته فتاح از قبل استعفا داده بود و نمی خواست در لیست اصولگرایان باشد، ولی درباره تغییر آرا خبر ندارم و اینکه آرا چگونه جابجا شده، اطلاعی ندارم و خبر را نشنیده ام.

این نماینده مجلس درباره جدایی پایداری از جمنا نیز گفت: جبهه پایداری از ابتدا نیز در جبهه جمنا نبود؛ بنابراین، چون از ابتدا نیز در جمنا نبوده، این گونه نیست که بگوید این جمع را قبول دارد یا ندارد. جمنا در واقع شامل بخشی از اصولگرایی است و بنابراین صحبت های پایانی به معنای مقابله و یا عدم وحدت نیست و هر دو تلاش خود را انجام خواهند داد.

وی در ادامه افزود: هم اکنون حضور کاندیداهای متعدد مشکلی ایجاد نمی کند، هر انتخاباتی سه مرحله دارد؛ مرحله اول شکل گیری آرایش سیاسی است. مرحله دوم، طرح نامزدها و بررسی موقعیت نامزدهاست و مرحله نهایی، معرفی نامزد رسمی از سوی جریانات است، ما هنوز به مرحله سوم نرسیده ام، جبهه مردمی نیروهای انقلاب هنوز در مرحله دوم است.

وی گفت: البته همه جریانات در مرحله دوم قرار دارند. همه تلاش ها و تنش ها در مرحله دوم وجود دارد؛ برای نمونه، اکنون در جناح اصلاحات، پزشکیان و مطهری احتمال کاندیداتوری شان وجود دارد. روحانی هم هنوز اعلام نکرده که کاندیدا می شود یا نه؛ بنابراین، هم اکنون در مرحله رقابت های درون گروهی هستیم و هر چه این رقابت ها بیشتر شود، بهتر است.

این نماینده مجلس در پایان اظهار داشت: پیش بینی من این است که اصولگرایان با توجه به تجربه ای که در انتخابات قبلی داشتند، در نهایت به وحدت خواهند رسید و با یک کاندیدای واحد، وارد انتخابات خواهند شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل