بازدید 11536
مسعود پزشکیان در گفت و گو با «تابناک»؛

برای کاندیداتوری تحت فشار هستم/ اگر وارد انتخابات شوم، راه خودم را خواهم رفت

وقتی از بیرون به قضایا نگاه شود، احساس می شود، یک جریانی تلاش دارد، دولت را کامل ناکارآمد نشان دهد. این در حالی است که وقتی به دوره های قبل نگاه می کنیم، اوضاع بسیار بدتر بود. در آن دوره همه می گفتند که علیه دولت حرفی نزنید و حتی اکنون که رفته است هم چیزی نگویید.
کد خبر: ۶۸۳۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳ 09 April 2017
با توجه به اینکه کمتر از چهل روز دیگر تا انتخابات مانده، باید شاهد نشانه های فعالیت انتخاباتی در حوزه ریاست جمهوری از سوی تشکل ها و گروهای سیاسی در کشور باشیم و جریان های سیاسی، با حضور در محافل و جلسات همایشی، غیر رسمی به ارائه برنامه های خود بپردازند.

به گزارش «تابناک»، اما با این حال، هنوز یک رکود سیاسی و انتخاباتی در کشور حاکم است، به گونه ای که تا کنون هیچ یک از جناح های سیاسی، به جمع بندی مشخصی نرسیده اند. البته این جمود سیاسی در جناح اصلاحات، بیش از جناح رقیب به چشم می خورد و اصولگرایان با نزدیک تر شدن به انتخابات، کار سبک ـ سنگین کردن نفرات خود را آغاز کرده اند.

در این میان، در آستانه انتخابات، بیش از هر چیز، بازار تخریب در میان جناح های سیاسی کشور داغ شده است و جناح های سیاسی با کمک رسانه های در اختیارشان، ورود خود به انتخابات را با از بین بردن زحمات گروه های دیگر آغاز کرده اند و گویا رسانه ملی، بیشترین سهم را در تخریب دولت دارد که باعث نارضایتی بسیاری سیاسیون از این رفتارها شده است.

مسعود پزشکیان در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: چیزی که امروز در برخی رسانه ها و به ویژه در رسانه ملی در حال رخ دادن است، به هیچ عنوان منصفانه نیست و انتظار ما از این رسانه، برخورد صادقانه و منصفانه و بی طرفانه است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بنا بر این باشد که رسانه ملی، تنها عیب های خدمتگزاران نظام را ببیند و آنها را بزرگ کند، از انصاف به دور است. این گونه نیست که در هیچ حکومت، دولت و انسانی نتوان نقدی پیدا کرد. مجلس ما اگر مجلس توانمندی بود، امروز کشور ما به این وضعیت دچار نبود.
قوه قضایه و مجریه و دیگر نهادهای حکومتی نیز از این قاعده مستثنا نیستند. همه ما عیب داریم و این گونه نیست که تنها این عیوب در دیگران باشد و جالب اینکه همه ما در عیب های همدیگر سهیمیم؛ بنابراین، بهتر است به جای تخریب همدیگر، خوبی های همدیگر را تقویت کنیم.

این نماینده مجلس افزود: وقتی از بیرون به قضایا نگاه شود، احساس می شود، یک جریانی تلاش دارد، دولت را کامل ناکارآمد نشان دهد. این در حالی است که وقتی به دوره های قبل نگاه می کنیم، اوضاع بسیار بدتر بوده. در آن دوره همه می گفتند که علیه دولت حرفی نزنید و حتی اکنون که رفته است، هم چیزی نگویید.

در دولت قبل، اول کار گفتند دولت تازه کار است، بگذارید کارش را بکند. آخر دولت هم گفتند، سؤال نکنید، کار دولت در حال اتمام است؛ بنابراین، نه آغاز کار دولت پایشی بود نه آخر آن؛ اما هم اکنون اوضاع برعکس شده و از اول تا آخر دولت پایش و جنجالی بوده است. البته اگر پایش منصفانه باشد، خوب است، ولی ما اکنون در حال تخریب سیاستمداران خود هستیم.

وی ادامه داد: اتفاقی که می توانست تاریخ کشور ما را عوض کند و به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای قرن اخیر به شمار آید، به مانند یک اقدام ناکارآمد جلوه دادند که این بسیار دور از انصاف بود.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه برنامه شما برای حضور در انتخابات چه خواهد بود، گفت: هنوز برنامه ای برای کاندیدا شدن ندارم. مشکل ما این است که کسی در کشور برنامه ای ندارد. هیچ یک از گروه ها، برنامه ای برای حضور در انتخابات ندارند و ما امروز پس از چهل سال، به جایی رسیده ایم، با اینکه تنها 40 روز به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده، هنوز تکلیف کاندیداها با خودشان روشن نیست و بسیاری از کسانی هم که اعلام کاندیداتوری کرده اند، چندان تجربه مدیریتی ندارند، ولی می خواهند کشور را اداره کنند.

وی در پاسخ به اینکه ممکن است به عنوان کاندیدای پوششی روحانی وارد شود، گفت: همیشه سعی کرده ام خودم را نشان دهم و تظاهر نخواهم کرد؛ اما هنوز تصمیمی نگرفته ام، ولی برای کاندیداتوری تحت فشار هستم. اما اگر بیایم تعهداتی که دارم، انجام خواهم داد و خلاصه حرصی برای حضور در انتخابات ندارم.

وی در پایان یادآور شد: همه باید دست به دست هم دهیم و کشور را آباد کنیم و این گونه نباشد که هر که رفت، بگوییم بد بود و هر که آمد، بگوییم خوب است. درست نیست همدیگر را خراب کنیم. خوب نیست پس از 38 سال بگوییم، همه کسانی که آمده بودند، خوب نبودند. اگر خوب نبودند، پس این کشور را چه کسی درست کرده است؟ اگر هم درست نکرده ایم هم که دیگر بدتر، چون ما اعلام می کنیم که هیچ کاری نکرده ایم. همه نواقص و عیب هایی دارند که باید منطقی برطرف شود. امیدوارم روحانی در انتخابات آینده پیروز باشد و بتواند یک دوره دیگر هم رئیس جمهور بماند.



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل