بازدید 8394

سرطان در کمین افراد چاق

کد خبر: ۶۸۳۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹ 09 April 2017
محققان باور دارند افرادی که دچار اضافه‌وزن هستند، علاوه بر ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، بیش از همه چیز در خطر ابتلا به سرطان هستند.

به گزارش فارس، آخرین مطالعات انجام شده، نشان می‌دهد افراد چاق بیش از هر بیماری‌ در خطر ابتلا به انواع سرطان هستند.

اضافه وزن و چاقی با ابتلا به بسیاری از بیماری‌های دیگر مانند بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت نوع دو، آرتروز، آسم، قطع تنفس در هنگام خواب، بیماری‌های کیسه صفرا و اختلالات روانی مانند افسردگی در ارتباط است.

دانشمندان باور دارند در افراد چاق، مقدار بافت چربی می‌تواند هورمون‌هایی مانند انسولین یا استروژن را تولید کند که همین موضوع باعث رشد سلول‌های سرطانی می‌شود.

محققان دانشگاه بوستون و دانشگاه هاروارد با بررسی زندگی 225 هزار شهروند از کشورهای مختلف جهان در طول یک دوره 16 ساله در نهایت به این نتیجه رسیدند که چاقی و اضافه‌وزن در دوره بزرگسالی می‌تواند یکی از عوامل مهمی باشد که در انتها موجب مرگ افراد می‌شود.

یکی از سخت‌ترین بیماری‌ها، به علت شرایط خاصی که فرد در آن قرار می‌گیرد، بیماری سرطان است که در اکثر موارد نیز سخت درمان می‌شود.

سرطان روده بزرگ که در اثر اضافه‌وزن پدید می‌آید، یکی از شایع‌ترین انواع سرطان در دوره بزرگسالی افراد چاق است و موجب مرگ و میر زیادی می‌شود.

با توجه به این‌که بیش از یک چهارم مردم کل جهان دچار اضافه‌وزن هستند، پژوهشگران باور دارند تنها تغییر مثبت شیوه زندگی و بهره‌مندی از یک رژیم غذایی درست که ورزش بخش مهمی از آن را تشکیل می‌دهد، می‌توان از آمار رو به رشد سرطان و مرگ در میانسالی کاهید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان