بازدید 50721

چرا سامانه های ضد هوایی روسیه به حملات موشکی آمریکا به سوریه واکنش نشان ندادند؟

اما موضوع بسیار مهم این است که چرا پدافند هوایی روسیه به رغم هشدارهای قبلی، واکنش مستقیمی به موشک های آمریکا نشان نداد؟ پوتین می توانست واکنش محدودی به این حمله موشکی آمریکا داشته باشد، ولی انتخاب تاکتیکی او این بود که واکنشی نشان ندهد.
کد خبر: ۶۸۳۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹ 08 April 2017
ریچارد بلک، سناتور آمریکایی به خبرگزاری اسپوتنیک گفته است: احتمال اینکه بشار اسد از سلاح های شیمیایی در ادلب استفاده کرده، صفر است، زیرا وقتی او در حال شکست و از بین بردن گروه های افراط گرا در سراسر سوریه است، دلیلی وجود ندارد از سلاح های شیمیایی استفاده کند.
 
به گزارش «تابناک»، با این حال، همه مخالفان داخلی و خارجی نظام سوریه انگشت اتهام را به سوی بشار اسد نشانه رفتند و دونالد ترامپ نیز به این بهانه، دستور حمله موشکی به پایگاه هوایی الشعیرات در استان ادلب را صادر کرد؛ اقدامی غافلگیر کننده که توجهات بین المللی زیادی را به خود جلب نمود.
 
اما موضوع بسیار مهم این است که چرا پدافند هوایی روسیه به رغم هشدارهای قبلی واکنش مستقیمی به موشک های آمریکا نشان نداد؟
 
در همین زمینه، «جو پاپالاردو» در مطلبی در پایگاه «پاپیولار مکانیک» به این پرسش پاسخ داده که چرا ولادیمیر پوتین به رغم اطلاع قبلی از حمله موشکی آمریکا به خاک سوریه، دستور واکنش متقابل و هدف قرار دادن موشک های آمریکا توسط پدافند هوایی روسیه را ـ که در روسیه مستقر هستند ـ نداد؟
 
وی بر این باور است، این یکی از موقعیت هایی بود که پوتین هیچ گزینه ای برای واکنش در اختیار نداشت. به رغم اینکه سیستم های ضد موشکی اس 300 و اس 400 برای محافظت از پایگاه های هوایی سوریه از حملات آمریکا و ناتو مستقر شده بودند، از این سیستم ها در مقابل حملات موشکی آمریکا هیچ استفاده ای نشد.
 
پوتین می توانست واکنش محدودی به این حمله موشکی آمریکا داشته باشد، ولی انتخاب تاکتیکی او این بود که واکنشی نشان ندهد.
 
پاپالاردو در ادامه می افزاید: سیستم ضد هوایی روسیه در سوریه یک بلوف است و شاید هم پوتین با عدم واکنش نسبت به این حمله آمریکا، می خواست به بشار اسد این پیام را ارسال کند که حمایتش از او محدود است و شاید پوتین بازی دیگری را مدنظر داشته باشد.
 
پوتین می توانست موشک های «تام هاوک» را هدف قرار دهد اما شاید نمی خواست ریسک یک بازی ژئوپلیتیک بلند مدت را با یک اقدام مقطعی برای خود ایجاد کند.
 
روزنامه ایزوِستیا، چاپ روسیه نیز به نقل از کارشناسان نظامی روس نوشت: روسیه برای جلوگیری از آغاز احتمالی جنگ اتمی از سامانه های موشکی خود در پایگاه های حمیمیم و طرطوس برای انهدام موشک های آمریکائی استفاده نکرد.
 
با این حال، روسیه اقدامات و واکنش های سیاسی و نظامی مختلفی را پس از حملات آمریکا در نظر گرفت.
 
ساعاتی پس از اقدام نظامی آمریکا دولت روسیه  ضمن بیان اینکه حمله موشکی آمریکا به سوریه یادآور حمله به خاک عراق با بهانه‌های واهی است، اعلام کرد: مسکو توافق بین آمریکا و روسیه برای پرواز امن در آسمان سوریه را به حالت تعلیق درمی‌آورد.
 
شامگاه روز جمعه نیز فاکس نیوز گزارش داد، ناوهای جنگی روسیه وارد مدیترانه شدند و به سمت محل ناوهای آمریکایی ـ که از آنجا پایگاه هوایی سوریه هدف قرار داده شد ـ در حال حرکت هستند.
 
بنا بر این گزارش، مقامات ارتش روسیه ضمن تأیید خبر اعزام ناو این کشور به آب های مدیترانه اعلام کردند، این ناو به موشک‌ها کروز مجهز بوده و هم‌اکنون به سمت سواحل بندر «طرطوس» سوریه در حال حرکت است.
 
مقامات آمریکایی نیز این تحرکات نظامی روسیه را برای مقابله با آمریکا پس از حمله موشکی را انکار نکرده‌اند و «دیلی استار» نوشته است، ادامه این روند با رویارویی مستقیم «یو.اس.اس. پورتر» آمریکا و «یو.اس.اس.روس» منجر خواهد شد.
 
همچنین بنا به گزارش «رویترز» ویکتور اوزروف رئیس کمیته امنیت و دفاع مجلس روسیه در واکنش به حمله موشکی ناگهانی آمریکا در اظهاراتی تهدیدگونه تأکید کرد: پایگاه هوایی روسیه در استان لاذقیه و همین طور پایگاه دریایی روسیه در طرطوس توسط سامانه های دفاع موشکی اس 300 و اس 400 محافظت می شود.
 
وی گفت: «سامانه های موشکی اس- 300 و اس - 400 به گونه ای مناسب می توانند امنیت نیروهای مسلح ما را در روی زمین و نیز در دریا و هوا تضمین کنند».
 
همچنین روس ها پس از اقدام نظامی آمریکا در سوریه، تصمیم به برگزاری رزمایشی در دریای خزر گرفتند که هم اکنون در حال برگزاری است. در این رزمایش، ناوگان دریای خزر روسیه متشکل از ناوهای موشک انداز «تاتارستان» و «داغستان»، ناوچه‌های موشک‌انداز «گراد سویاژسک» و «اوگلیچ»، و قایق‌های توپ‌دار «ولگادونسک» و «ماخاچ قلعه» توانایی خود را با شلیک به سمت اهداف دریایی، ساحلی و هوایی به نمایش گذاشتند.
 
در نهایت باید گفت، هرچند روس ها واکنش اولیه و مستقیمی را در برابر تهاجم موشکی آمریکا به خاک سوریه از خود نشان ندادند، اقدامات بعدی زیادی را آغاز کرده اند که به آن ها اشاره شد. اقداماتی که بیش از هر چیز برای جلوگیری از تکرار حملات آمریکایی به مواضع ارتش و نظام سوریه در حال اجراست و روس ها قصد دارند از این طریق جدیت خود را در صورت تکرار حوادث مشابه به آمریکایی ها نشان دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴۶
قطعا عدم درگیری مستقیم روسیه با آمریکا کار عاقلانه ای بوده. این دو جزو ابرقدرتهای هسته ای هستند و در چنین مواردی نباید با هم وارد درگیری مستقیم شوند. جنگ نیابتی در اینگونه مواقع کارساز است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
نه بابا!؟ الله اکبر!
چون روسيه منافع ايران رو به يه پِخ آمريكا ميفروشه.حداقل آمريكا با اين عربا عهد ميبنده پاش وا ميسه.روسيه بدعهديش تو تاريخ معروفه.انقدري كه روسيه به ما لطمه زد آمريكا نزد.يكيش مجاهدين كه اصلتشون روسه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
الان یعنی امریکا به خوش عهدی معروفه؟؟؟!!!!
فقط میشه گفت
با سلام
مطمئن باشيد روسيه از اقدام آمريكا با خبر بود و پوتين و رفيق دست نشوندش ترامپ با هماهنگي اين كار رو كردند .و روسيه با معامله پشت پرده با تركيه و آمريكا در حال كمرنگ كردن نقش ايران در سوريه و عراق هستند . حالا كه تروريستها با خون ايراني ها و شيعيان سوريه در حال نابوديند اينا دوست ندارند يك حكومت تحت كنترل ايران اونجا باشه . اينا همش خيم شب بازيه تا اسد رو ساقط كنند . بدبخت ايران كه در طول تاريخ هميشه از خيانت روسها ضرر ديده . روسها منافق و خائنند و از آمريكايي ها براي ايران دشمنتر و كثيفترند .
روسیه نتوانست در مقابل سرنگونی هواپیمایش توسط ترکیه واکنش نظامی داشته باشد چه برسد به آمریکا. روسیه بلوف میزند. در عمل طبل تو خالی است.
تا اونجایی که سواد ما میکشه مزیت اصلی موشک کروز مسیر پروازگونه اش هست که در ارتفاع بسیار پایین انجام میشه تا از دید رادار پدافند هوایی خارج باشه. پس به احتمال زیاد اصلا S400 نمیتونسته اونا رو ردیابی کنه. اصلا علت استفاده از این نوع سلاح هم همینه وگرنه ناو آمریکایی که مجهز به موشک بالستیک هم بود میتونست با یک یا دو شلیک از این موشک ها که بزرگتر هستند کار رو تموم کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
همچنین مسیر مستقیمی نداره و کنترل میشن.
موشكهاي اس سيصد و اس چهارصد كپي دست چندم از موشكهاي امريكايي هستند كه روسها با دزدي و كپي برداري انها را ساخته اند. در نظر داشته باشيد تكنولوژي روسها بسيار عقب تر از همتاهاي غربي انهاست. روسها حتي نميتوانند بعد از صد سال يك اتوموبيل معمولي با استاندارد روز دنيا توليد كنند. استفاده از موشكهاي اس سيصد و اس چهارصد در مقابله با موشكهاي توماهاك بجز ابروريزي براي پوتين و صنايع موشكي دزد كي انها چيزي به همراه نداشت.
پاسخ ها
حامد
| Germany |
۰۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
فراموش نکن که سامانه گنبد آهنین که آمریکا به اسرائیل داد جلوی ضعیف ترین موشکای فلسطین رو هم نتونست بگیره
دلم سوخت
و باز هم نامردی روسها !!!
سیستم های اس 300و اس 400 ماهیت کشف راداری اشیا پرنده را دارند بدلیل اینکه موشکهای توماهاک در ارتفاع خیلی کمی گاها تا فقط 10 متر از سطح زمین پرواز میکنند برد کشف راداری آنها کم است مثلا حدودا 40 کیلومتر یعنی در صورتیکه رادارهای کشف و رهگیری اهداف در فاصله ای بیش تر مستقر باشند قادر به ردیابی این موشکها نخواهند بود
در عین حال نقطه ضعف این موشکها سرعت کم آنها در ارتفاع کم میباشد که میتوان با سیستم های گاتلینگ و یا توپهای هدایت راداری و مخصوصا الکترواپتیکی به راحتی میتوان آنها را شکار کرد البته به شرط استقرار آنها در در موقعیت مناسب و به تعداد زیاد
یعنی از این روس ها نامرد تر توی جهان وجود نداره هیچ اعتباری بهشون نیست فقط منافع خودشون
مساله بی کفایتی پدافندی سامانه های s300 و s400 روسی است و ایران نیز باید سامانه های پدافندی
مفیدتر از این سامانه ها ی روسی را داشته باشد به عبارتی این سامانه ها دچار عقب ماندگی هستند
اینا ایران رو به بازی گرفتن
این مقاله جوابی بسیار کودکانه به سئوال خاصه ایرانی ها بود ....که چرا اس 300 ها اس 400 ها عمل نکرد ...
!
برخلاف داستان پردازی هایئکه منتشر نمودید
باید اطلاع داشته باشید معمر قذافی دارای سه سامانه اس 300 بود که همگی در عرض 8 ساعت توسط ناتو از بین رفتند
بهتره بنویسید : جراتشو ندارن
روسیه ،آنقدر ،که به مناسبات ،خود با امریکا ،اهمیت میدهد ،به مناسبات با هیچ کشوری ،حتی چین هم ،اهمیت ‌نمیدهد
روسیه همیشه بدتر از آمریکا بوده است
روسيه هيچ غلطي نمي تواند بكند
احتمالا ماکت هستند و کار نمی کنند
این حرکت ترامپ و پاسخ پوتین حاوی نکاتی هست
????
وقتی نخواهیم از یکی و یا کشوری بدمون بیاد و منفی نشه برای هر کارش توجیهی را پیدا میکنیم
کدوم سامانه ضدهوایی ؟
جنگ جهانی سوم؟
خیانت روسیه
آفرین
شاید حقیقت اینکه این سیستم ها عملا کارایی مناسبی ندارند
شما از خدا نمی ترسید؟؟
روس ها هم نمی توانند بشار اسد و یارانش را نجات دهند.
روس ها هم نمی توانند بشار اسد و یارانش را نجات دهند.
???
اگر قرار در مقابل حملات آمریکا واکنش نشا ندهند، پس اصلا برای چی مستقر شده اند؟؟؟
برای اینکه یک معامله ی چند سر سود بین کشورهاست ، آمریکا تجهیزات نظامی اسد رو نابود میکنه
به نظر بنده دلیل عدم هدف قرار گرفتن موشک های آمریکایی فقط مربوط به هزینه آن است
اقا الکی داستان بافی نکنید
آره جان خودتان ، انتخاب تاکتیکی بود !
اين نكته هم به نكات گفته شده اضافه شود كه روسها از تقابل مستقيم با ارتش آمريكا هراس دارند
روسیه همیشه پشت همه رو خالی میکنه
به هیچ وجه نمیشه روی اونها حساب باز کرد
ooo
آمریکا هم پیمان قدیمی روسیه را موشک باران می کند، در پاسخ روسیه در آبهای دریای خزر مانور برگزار می کند. به این میگن حمایت به روش روسها.
به نطر من نویسنده بسیار سطحی به این امر نگاه کرده و خیلی از موارد را ندیده است
ای بابا چه ریسکی!!
به همين خيال باشيد روسيه زرنگ تر از اينهاست كه به خاطر سوريه با آمريكا در بيفته
این حمله واسه بیدار شدن شما باید کافی باشد... میدونم چاپ نمیکنی
مسئولان و مقامات ایرانی توجه کنند
باسلام
به نظر امریکا به خواست اسراییل اینکار را انجام داد تا نا کار آمدی دفاع هوایی روس ها
را به رخ جهانیان بکشاند.
بیچاره ما و چه بسا سوریه .......
موشکهای شلیک شده پایین-پروازترین موشکهای کروز هستند، بطوریکه امکان ردیابی آنها از طریق رادارهای زمینی و دریایی تقریباً صفر است.
اصلا این اس 300 و 400 کار هم می کنن ؟؟
Just Putin Dash
جواب این سوال خیلی ساده است!
این عشق تو و امثال تو به روسیه ما رو کشته
واکنش نشون نداد چون نتونست !!
یعنی بجای زدن حریف دارن گوشه رینگ فیگور می گیرن
????
تکرار میکنم امریکا بازی زمان را دارد میبازد مانند ناپلون و هیتلر خاورمیانه را بگیرد در لایه عمیق قبرستان گرفته نگیرد
چرا سامانه های ضد هوایی روسیه به حملات موشکی آمریکا به سوریه واکنش نشان ندادند؟
جواب این سوال خیلی کوتاه هست . منافعش در عدم واکنش بود.
روسها ضعیفتر از اونی هستند که بخواهند واکنش نشان بدهند. مخصوصاً در مورد مسئله اوکراین کاملاً دستشون بسته است.
واقعا فک میکنید روسیه توان اینو داره که موشک های امریکا رو نابود کنه؟؟؟
چون تواناییش رو نداشتند
روسیه ازپشت خجر می زند.ما نباید بهش اعتمادکنیم
اینم از روسیه............
حمله موشکی امریکا سناریوئی بود که بصورت کپی برداری شده از حمله هوائی اسرائیل به هواپیماهای مصر در آغاز جنگ 1967 انجام شد. بلافاصله پس از این موشک پرانی، داعش و دیگر نیروهای مسلح و تروریست همسو با آن تهاجم برای در دست گرفتن جاده ارتباطی پایگاه هوائی را آغاز کردند و این نیز خود دلیل دیگری است بر اطلاع و آماده بودن آنها پس از حمله موشکی! ارتش سوریه در آستانه فتح کامل شهر ادلب و حمص بود که با حمله موشکی امریکا روبرو شد. امریکای ترامپ جهان را نا امن و امریکا را امن می خواهد. هدف بازگرداندن و جلب سرمایه ها به امریکاست و به همین دلیل خطر بزرگترین ماجراجوئی در خلیج فارس و علیه ایران وجود دارد. آنها که مطابق تحلیل های گذشته هنوز فکر می کنند برگ برنده بستن تنگه هرمز را در اختیار دارند در خواب خرگوشی اند. امریکا خودش می خواهد این تنگه بسته شود و البته پس از بهانه ای که از ایران می گیرد. هدف نیز معلوم است: قطع نفت به سوی اروپا و چین. از جمله نخستین اقدامات ترامپ امضای قرار داد انتقال لوله نفت از شمال کانادا به امریکا بود تا امریکا بی نیاز از نفت خاورمیانه شود. نمی گوئیم همه این سناریو مو به مو اجرا خواهد شد اما شواهد را که در کنار هم قرار می گذاریم همین نتیجه بدست می آید که در بالا طرح کردیم و یکبار دیگر تاکید می کنیم که ایران در حساس ترین شرایط تاریخ معاصر خود قرار گرفته است و اگر هوشمند و هوشیاری تسلیم ماجراجوئی و بی خردی شود بزرگترین فاجعه روی خواهد داد. فاجعه ای به مراتب هولناک تر از شلیک 60 موشک به سوریه!
حمله موشکی امریکا سناریوئی بود که بصورت کپی برداری شده از حمله هوائی اسرائیل به هواپیماهای مصر در آغاز جنگ 1967 انجام شد. بلافاصله پس از این موشک پرانی، داعش و دیگر نیروهای مسلح و تروریست همسو با آن تهاجم برای در دست گرفتن جاده ارتباطی پایگاه هوائی را آغاز کردند و این نیز خود دلیل دیگری است بر اطلاع و آماده بودن آنها پس از حمله موشکی!
حمله موشکی امریکا سناریوئی بود که بصورت کپی برداری شده از حمله هوائی اسرائیل به هواپیماهای مصر در آغاز جنگ 1967 انجام شد.
دیگه چرا نداره روس ها همیشه نامرد بودند، هستن و خواهند بود!
روسیه مثل چی ترسیده
روسها خالی بستن.سامانه فشل اس400 کار نکرده حالا میرن توو دریای خزر مانور انجام میدن؟ کم طرفداری کنین از این روسیه دوروی دغلکار. هیچ کشوری مثل روسیه به ایران ضرر نزده.
از حمایتی که روسیه از سوریه نکرد درس بگیریم
روسیه به ایران هم کمکی نخواهد کرد
در گذشته هم ده ها بار صابت کرده که در آخرین لحظه خیانت میکنه
روس ها ما رو و همه کشورهای ضعیف دیگه رو سر کار میذارن و در لحظه آخر بهمون از پشت خنجر میزنن
روسيه خائن في الذاته است
اینکه ضدهوایی روسیه هیچ واکنشی نشون داده خیلی بدیهیه . اولا که کاملا غافلگیر شدن ثانیا فاصله ی پرتاب موشک های امریکایی تا اصابت به پایگاه سوری کمتر از یک دقیقه بوده ، پوتین تو این یک دقیقه باید مطلع میشده واکنش متناسب هم نشون میداده؟ جوک میگیا تابی جون
اولا مانور خزر قبل از حمله موشکی آمریکا بود دوما روسیه اگر میتوانست لحظه ای در هرف قرار دادن موشکها دریغ نمیکرد اما واقعا غول کاغذیه
روسيه گند زد و خودش هم غافلگيرشده بود .
یکی دلایل عدم مقابله با موشک های تام هوک احتمال عدم موفقیت سیستم اس400در مقابل انها بوده که مثلا اگر پیشرفته ترین سامانه حال حاضر روس ها در مقابل یک موشک متوسط ساخت ایالات متحده شکست میخورد کل پدافند روسیه زیر سوال میرفت
چاخان کردن هم حدی داره، یعنی فکر می‌کنید مردم اینقدر هالو هستند؟!! کاملاً مشخص هستش که این حمله با هماهنگی با روسیه ، ایران و سوریه انجام شد والا سوریه قبل از حملات چرا باید پایگاه را خالی کنه، مطمئناً گذر زمان جواب این سوال را خواهد داد
جناب تابناک اینهارا به کسانیکه از ترس امریکا به روسیه پناه برده اند بفرمایید که باعث شخم خوردن مملکت نشوند یا تجزیه
چرا اینقدر چرت و پرت نوشتی
چونکه هزینه این موشک ها رو ایران بایستی تقبل می کرد
بخوس
شاید هم پوتین نخواسته نقاط ضعف وقدرت سامانه آشکار شود،کسی چه میداند شاید روسها حساب کردند که روزی بخاطر جریان کریمه باید در حجم انبوه از سامانه های خود استفاده کنند و تا آن روز باید طرز کارسامانه مخفی بماند...
من فکر میکنم چون منافع روسیه با این حمله بهخطر نمیفتاد روسیه قبل از حمله هیچ کاری نکرد روسیه تا جایی عمل میکنه که منافعش در سوریه بهخطر نیفته و واکنش های بعدش هم در همین راستاست بنابراین هر جا منافعش به خطر نیفته دل سوخته نداره که موشک هاش رو خرج کنه فقط منافع خودش دوستان !
روسيه كل خاورميانه رو ميفروشه.اگه قراره به يه ابرقدرت بچسبيم بهتره به همون آمركا بچسبيم
چرا نمیخواهید باور کنید که روسیه دوست و متحد ما نیست و هیچوقت ما را بر امریکا ترجیح نمیدهد؟
چون با هم این کار را کردند
و باز هم نتیجه اعتماد به روس ها در تاریخ جهان ثبت شد!!!
به نظر من اگر واقعا سیستم s400 کارایی داشت حتما روسیه ازآن استفاده می نمود
پوتین انسان کثیف ومعامله گری است
پوتین انسان کثیف ومعامله گری است
امریکا هیچ وقت با روسیه درگیر نمیشد احتمالا پوتین به دلیل رفاقتی که از قبل با ترامپ داشت کوتاه اومده ............
روسیه توان مقابله با امریکا را ندارد و مثل سگ از امریکا میترسد
هركسي با ورق روس ها بازي كنه ، صد در صد بازنده بازي هستش / اين كشور اصلاً قابل اعتماد نيست
میگن پسری از شهری دیگر وارد تهران شد و چند نفر از ارازل حسابی کتکش زدند بعد از چند روز پسر بخانه برمیگردد و میرود بالای پشت بام و رو به جنوب و بسمت تهران شروع میکند به فحاشی که فلان فلان شده ها اگر ببینمتون ال میکنم و بل میکنم در این حال مادرش از طبقه پایین دادمیزند بیا پایین پسر الان است که خون بپا کنی و تمام لاتهای تهران را بکشی!حالا حکایت مانور روسیه در دریای خزر است!
چون احتمالا مانند سایر تسلیحات روسی جنبه ی کابردی کمی دارن و بیشتر نمایشی اند.
دلیل آن روشن است. سوریه بین روسیه و آمریکا وجه المصالحه می باشد. ایران هم تاحدودی اینچنین است.
روسیه دوستی قابل اعتمادنیست ؛ ولی کاچی بعض هیچچی.
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
خدا خیرت بدهد خودتان می گویید قابل اعتماد نیست پس
کاچی دیگه معنا نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
کاچی به از هیچی این درسته مجید جون
از اسد هر کاری بر میاد !!!!
ازبیانات فوق مشخص میشود که امریکائیها درتوری که خود پهن کرده اند گرفتارشده اند
آقا یه بار تاریخ معاصر این مملکت رو بخونیم
روس ها جرات شلیک به یه ناو آمریکا ندارند ـ ترسو هستند نمونه بارزش سقوط یک هواپیمای روسی توسط ترکیه
روسیه قدرت مقابله با امریکا را ندارد
یک کلام
اخه چقدر ما مردم ساده هستیم روسیه و امریکا دستشان با هم یکی هست و فقط افکار عمومی را بازی میدن اونها قبلا سر همه چی با هم به توافق رسیدن و فقط مردم بدبخت این وسط فنا میشن.................................
بهترین کار منزوی کردن آمریکا در مجامع جهانی است و برملا شدن دروغگویی آمریکایی ها
سیستم های ضدموشکی روسیه خیلی کشکی و الکی و فقط برای فروش به کشورهای مثل سوریه طراحی شدن
با توجه به نزدیکی ایران به روسیه و برخورداری از مرز آبی با روس ها اشتباه بزرگی هست
یک نمونه نشون بدین که روسها پشت مثلا دوستانش واساده. لیبی، عراق، مصر، حتی لهستان و آلمان شرقی و دیگر کشورهای پیمان ورشو نمونه خوبی برای آشنایی با رویه روسهاست.
اين ها همش داستان پردازيه
من اهل ایرانم کشورمم دوس دارم ولی این حرفتون که روسیه از لحاظ فناوری نظامی از غرب عقب تره واقعا خنده داره ایرانم که توی جنگ های نامتقارن استاد جهان هستش مثلا امریکا ناو درست میکنه ولی ایران با یه موشک حوت که فقط دست ایران و روسیه هستش ناو رو میفرسته زیر آب....
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
فیلم زیاد نبین برادر
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
مت گرم کلی خندیدیم.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
دوزار بده آش به همين خيال باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
توهم زدی شدید مثل صدام در روزهای آخر که از همین حرفها می زد و آخرش از چاه فاضلاب سردرآورد
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
کدوم ناو رو مثلا ؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
ولی یکم اطلاعاتت کمه و تو عالم دیگری سیر می کنی
شيطان بزرگ اين ابرراهزن بين المللي كار را به جايي رسانده كه از آن سر دنيا بلند شده از يك ناوگان خاك اصلي كشور مستقلي را موشكباران مي كند
روسیه به خاطر ترس از جنگ و شکست حتمی واکنش نشان نداد
به خاطر اینکه هماهنگ شده بود است هر کی بگه نه خیلی پرنه از داستان
چون روسیه از قبل خبر داشت، هزینه خالی کردن پایگاه به مراتب کمتر از هزینه شلیک موشک بر علیه موشکه!!!!!!
قطعا روسیه نمیتواند این موشک ها را رهگیری کند
رؤسيه و أمريكا با هم يكى هستن
باسلام
انشالله که نه شرقی ونه غربی هممون یادمونه.
کشورهای دارای بمب اتمی هیچ وقت مستقیم با هم درگیر نمیشن و از طریق متحدان ضعیف و کشورهای ناتوان که سپر بلای منافع اونها هستن جواب یکدیگر رو میدن...اصولا به خاطر همین هست ایران بین دشمنان امریکا مثل کره شمالی روسیه و چین بالاترین استعداد رو برای جنگ بعدی داره
اقا اصلا چیزی که ایان است چه حاجت به بیان است کشورهای تحت حمایت روسیه رو با کشورهای تحت حمایت امریکا مقابسه کنید خودتون قضاوت کنید منتها دولتی های ما چشمشون رو بستن
باید درمورد عملکرد اس300 های خریداری شده توسط ایران جدا بازنگری بشه.
امکان قفل شدن یا از کار افتادنشون در موقع ضرورت خیلی خیلی زیاده.
امکان وجود برنامه های غیر فعال برای زمانهای خاص اصلا دور از ذهن نیست .

ایران باید بتواند ساختار کنترل آتش و هدایت آتش سامانه اس 300 را تغییر بدهد وگرنه اسب تروا را به قلعه راه داده ایم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
گل گفتی.
در تفسيرهائي روزهاي وابستگان به ايران و شبكه بي بي سي ميخواستند وانمود كنند كه حمله هواپيماهاي اسد به انبار سلاح شيميائي و انفجار آْنه موجب كشتار مردم شده است
تبانی با آمریکا کاملا مشهود است.
روسيه خاک آمريكا هم نيست
روسیه با اطلاع ازنقشه امریکاییها چند هدف را دنبال میکند اول اینکه به کشورهای متحد بفهماند باید همواره ریسک رویارویی با غرب را داشته باشند
آیا مسبب جنگ 8ساله و حملات شیمیایی به شهرها،زدن هواپیمای ایرباس ایرانی،تحریک کشورهای ضعیف منطقه علیه ایران،فشارهای شدید اقتصادی،حمله به یوگسلاوی و عراق و افغانستان و عراق و یمن مظلوم کاره روس بود؟
والا روسیه ی اشتباهی تو کریمه کرد تواونشم مونده بااینهمه تحریمهای آمریکا واتحادیه اروپا درمونده ترامپ واردوغان شده تا شاید کمی تحریمهارو برداره
ایران در جنگ با آمریکا چاره ای جز توکل به خودش نداره ،و جنگ دیر یا زود راه می افته
افرادى كه نظرهاشون اينجا نوشته اند همه متخصص امور دفاعى و نظامى هستند!!!!
هنوز معلوم نیست چرا سامانه موشکی روسیه که بعد از ساقط شدن یکی از جنگنده های آن توسط ترکیه با آب و تاب در سوریه نصب گردید کار نکرد؟آیا عمدا غیر فعال شده بودند ؟آیا این موشکهای توسط این سامانه قابل ردیابی نبودند؟بنظر نمیرسد که فرصت ساقط کردن موشکهای تاماهوک رو روسها به این سادگی از دست بدهند چون میتوانست تبلیغ خوبی برای قدرت نظامی روسها باشند. هنوز کسی پاسخ دقیقی نداده و همه انها گمانه زنی است.
سلام با کدام اسناد وتحقیق درمورد روسیه نظر میدید هبچ قدرتی جلوی روسیه نیست ازقبل باایران وسوریه برای واکنش صحبت شده جنگ ژاپن وروسیه وهیتلر وروسیه نشان داده ابرفدرتی قابل مقایسه نیست باروسیه هنوزموتورجتهای هوافضاامریکا از روسیه است...
سلام دوستان امریکا از حمله غافلگران استفاد کردهیچ وقت امریکا بز دل حریف روسیه نمیشه
با سلام
طوری که من شنیدم 36 فروند از این موشکها توسط جنگنده های روسی منهدم شدند و 23 تای آنها بعد از نشستن جنگنده های روسی شلیک شدندو ضمنا پیشرفته ترین موشک را که ساتان 2 می باشد در اختیار روسیه است
اگه مقایسه قدرت نظامی آمریکا و روسیه را خوانده باشید میفهمید که آمریکا چقد قدرت دارد نسبت به روسیه، بماند ناتو و همپيمانانش پس بااين تفاسیر روسیه مگر مغز خر خورده باشه بخواد واکنش نشون بده
ای باباتوم تو فضایی بیاپایین
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار