بازدید 4128

برگزاری انتخابات الکترونیکی شوراها در ۱۵۰ شهرستان

کد خبر: ۶۸۲۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ 08 April 2017
همایش دبیران اجرایی، بازرسان و مسئولان کمیته‌های حقوقی هیأت‌های نظارت سراسر کشور صبح امروز(جمعه، 18 فروردین ماه) با حضور اعضای هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها و دبیران اجرایی، بازرسان و مسئولان کمیته‌های حقوقی هیأت‌های نظارت سراسر کشور در تهران برگزار شد.

محمودی شاه‌نشین: هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مرجعی شبه قضایی برای رسیدگی به شکایات داوطلبان

محمد محمودی شاه‌نشین به عنوان رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در این همایش با بیان اینکه انتظار ما از نتایج انتخابات یک نتایج فراملی است، گفت: انتخابات در کشور ما به عنوان انتخاب یک سری افراد و اشخاص نیست بلکه صحنه و معیار آزمایش مردم در میزان همراهی با نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران و فارغ از دیدگاه‌ ها و سلایق سیاسی آنهاست.

نماینده مردم شهریار، شهرقدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به حضور گسترده و حداکثری و برگزاری انتخاباتی با شکوه، اشاره و عنوان کرد: این وظیفه ماست که فضا و بستر را به گونه ای آماده کنیم که مردم با شوق و اطمینان پای صندوق ‌های رای حاضر شده و مهر تأییدی بر نظام جمهوری اسلامی ایران بزنند.

وی در ادامه با بیان اینکه میزان حضور مردم پای صندوق‌های رأی در واقع میزان علاقه آنان به نظام جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد، اظهار  داشت: وظیفه تک تک ماست که فارغ از اینکه چه افرادی انتخاب خواهند شد، به اصل انتخابات بپردازیم و در همین راستا عملکردها و شرایط کشور باید به گونه ‌ای باشد که مردم احساس کنند ما امین رأی آنها به عنوان مجری انتخابات هستیم.
محمد محمودی شاه نشین

محمودی شاه نشین با یادآوری این مطلب که نظارت بر انتخابات شوراها طبق قانون به مجلس شورای اسلامی واگذار شد، تصریح کرد: مجلس با انتخاب هیأت‌ های مرکزی، به این وظیفه خود عمل کرده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس دهم نظارت کیفی در روند انتخابات را از وظایف اولیه هیأت های برگزاری دانست و گفت: قانون صراحت دارد که باید بر روند انتخابات نظارت کیفی داشته باشیم لذا هیأت نظارت بر انتخابات شوراها باید مسیر و راهی را که وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات تبیین می‌کند، طی کند.

وی در ادامه تجدید نظر در صلاحیت افراد را از وظایف هیأت‌های استانی و شهرستانی عنوان کرد و افزود: لازم است مسیر تأیید یا رد صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها مورد بررسی قرار گیرد که اگر بی‌دقتی و کم‌توجهی در این زمینه صورت گرفته و به شکل غیرمنطقی مانع ورود کسی به عرصه انتخابات شویم، این مسئله هم مشکل شرعی دارد و هم در مسیر انتخابات کشور مشکلات دیگری را ایجاد می‌کند لذا ما به عنوان یک مرجع تجدید نظر وظایف سنگینی بر عهده داریم که باید به آنها توجه کنیم.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در پایان خاطرنشان کرد: ما به عنوان یک مرجع شبه‌قضایی شکایات داوطلبان را با دقت و فارغ از ذهنیت‌ها و دیدگاه‌‌هایمان مورد بررسی قرار می دهیم و باید جدای از سلایق سیاسی‌ خود کمک کنیم افرادی مدیریت شهری را بر عهده گیرند که تنها دغدغه آنان خدمت به مردم باشد، ضمن اینکه کار سیاسی در کشور را باید نمایندگان مجلس، احزاب و مردم انجام دهند و شوراهای شهر یا روستاها باید صرفا مسیر خدمت به مردم را طی کنند.

اسداللهی: ضرورت جلوگیری از ورود افراد وابسته سیاسی به شوراهای اسلامی شهر و روستا

در ادامه این همایش، غلامرضا اسدالهی جانشین معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی نیز انتخابات را جزء افتخارات جمهوری اسلامی دانست و گفت: اصل 154 قانون اساسی حاکمیت مطلق را از آن خدا دانسته اما طی آن جایگاه بشری را بسیار محکم بیان کرده و خداوند هم انسان را مسئول سرنوشت خود دانسته است.

جانشین معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی انتخابات را یکی از مصادیق بارز اجتماعی مسئول بودن در سرنوشت انسانها از بعد اجتماعی دانست و ادامه داد: برگزاری انتخابات سالم افتخاری برای نظام ماست که در این راستا مجلس به عنوان نهادی با جایگاه مردمی بالا، مهم ترین و بالاترین ملجاء تبلور نظارتی را در کشور دارد.
غلامرضا اسداللهی

اسداللهی با تاکید بر عمل کردن به مرّ قانون طبق فرمایشات مقام معظم رهبری بیان کرد: باید در قانون انتخابات بندی اضافه شود که کسانی که وابستگی آشکار سیاسی دارند نتوانند برای شوراهای اسلامی شهر و روستا کاندیدا شوند.

جانشین معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی بر همین اساس در پایان تصریح کرد: فردی که در روستا برای حضور در شورا ثبت نام می‌کند و هیچ چشم داشتی هم به مسائل مختلف از جمله مالی ندارد با امید بر اینکه بتواند کاری انجام دهد وارد عرصه می شود اما تعداد کاندیدا ها در برخی نقاط به حد نصاب نمی‌رسد لذا باید در این زمینه از سوی هیات نظارت برنامه ریزی صورت گرفته و بررسی صلاحیت ها نیز با دقت صورت گیرد.

کولیوند: برگزاری الکترونیکی انتخابات شوراها در شهرهایی که اعضای شوراهای آن بین 7 تا 9 نفر هستند

در ادامه این همایش محمدجواد کولیوند به عنوان رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ما توانستیم در این دوره از انتخابات از فضای رأی‌گیری دستی خارج شده و به سمت رأی‌گیری الکترونیکی پیش برویم، گفت: بخش IT مجلس با همکاری مجموعه IT وزارت کشور کار را پیش بردند و مجموعه تأییدیه‌های لازم در این زمینه گرفته شد.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: امروز در این همایش همه ما در یک رأی‌گیری آزمایشی با استفاده از این صندوق‌های الکترونیکی شرکت خواهیم کرد تا حالت آموزشی برای همه داشته باشد.
محمدجواد کولیوند

رئیس کمیسیون امور شوراهای مجلس در پایان خاطرنشان کرد: قرار است در شهرهایی که تعداد اعضای شوراهای آنها بین 7 تا 9 نفر هستند، رأی‌گیری به صورت الکترونیکی برگزار شود.

میرزایی نیکو: برگزاری انتخابات الکترونیکی شوراها در 150 شهر به‌استثنای 4 استان

قاسم میرزایی نیکو نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه در مجموع 150 شهر کشور که عمدتاً شامل اکثر استان‌ها به جز 4 استان می‌شود برای برگزاری انتخابات الکترونیکی شوراها آمادگی دارند، گفت: انتخابات در استان های هرمزگان، قم، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی در این دوره به صورت الکترونیکی برگزار نخواهد شد و همچون گذشته به صورت دستی است.
قاسم میرزایی نیکو

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تمام مسائل در رابطه با امنیت این صندوق‌ها مدنظر قرار گرفته و رعایت شده است و پذیرش رأی دهندگان نیز به صورت الکترونیکی خواهد بود ضمن اینکه از آنجایی که هنوز شورای نگهبان برگزاری الکترونیکی انتخابات ریاست جمهوری را نپذیرفته، صرفا انتخابات شوراها در 150 شهر به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

پارسایی: کمیته بازرسی انتخابات شوراها در استان‌ها تشکیل‌ شده‌است/ 5هزار بازرس آماده خدمت

بهرام پارسایی دیگر عضو هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا، ضمن تأکید بر برگزاری انتخابات سالم، پرشور و قانونمند گفت: انتخابات باید دارای حداقل اشکالات و ایرادات باشد که بر همین اساس کمیته بازرسی تشکیل دادیم که در هر استان 3 نفر عضو کمیته مرکزی و ترجیحا نماینده مجلس است.
بهرام پارسایی

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس افزود: در هر بخش و شهرستان نیز به صورت جداگانه 3 نفر بازرس وجود دارد که تعداد آنها در کل کشور به 5 هزار نفر می رسد که این بازرسان در جلسات تعیین صلاحیت کاندیداها بدون حق رأی حضور دارند.

این عضو هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در پایان خاطرنشان ساخت: تصمیمات هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها قطعی و لازم‌الاجرا بوده و این هیأت در مواردی که احساس نیاز کند قطعاً ورود خواهد کرد.

به گزارش خانه ملت، در ادامه ای همایش، جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد و مسئولان هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات به سوالات دبیران و بازرسان هیأت های نظارت استانی پاسخ دادند. همچنین کارگروه های کمیته های حقوقی هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا برگزار شد. در پایان این مراسم نیز از دستگاه های الکترونیکی رأی گیری انتخابات شوراها رونمایی به عمل آمد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی