بازدید 26757

تغيير ساعت كار در تهران از آبان

براساس اين مصوبه ساعت كار مراكز نظامي و صنعتي به تشخيص ارگان‌هاي مربوطه 6 تا 6:30 آغاز و بين ساعت 13 تا 13:30 براي گروه‌هاي نظامي و 14 تا 14:30 براي گروه‌هاي صنعتي پايان مي‌يابد، ساعت كار بانك‌ها از ساعت 7 تا 15، ساعت كار ادارات دولتي 7:30 تا 15:30، ساعت آغاز به كار مدارس و دانشگاه‌ها 8 تا 8:30 و ساعت پايان كار 13 تا 15 خواهد بود. همچنين ساعت كار صنوف نيز از ساعت 9:30 تا 16 تعيين شده است.
کد خبر: ۶۸۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۸۸ - ۰۹:۱۵ 13 October 2009
ترافيك كلافه‌كننده صبحگاهي پايتخت، سرانجام مسئولان را مجاب كرد تا پيشنهاد شهرداري را براي تغيير ساعت كار مشاغل مختلف بپذيرند


دبير شوراي‌عالي ترافيك شهرهاي كشور از تصويب نهايي طرح تغيير ساعت كاري سازمان‌ها، ادارات دولتي، بانك‌ها و مراكز آموزشي، نظامي و صنعتي در آخرين جلسه اين شورا خبر داد و گفت: بر اين اساس از دوم آبان ماه سال‌جاري به‌مدت يك‌ماه طرح آزمايشي تغيير ساعت شروع به كار گروه‌هاي شغلي در شهر تهران اجرا مي‌شود.

لطفي‌زاده با تاكيد بر اينكه كليه دستگاه‌هاي مرتبط در جلسه شوراي‌عالي ترافيك حاضر بوده و اين مصوبه به اتفاق آرا به تصويب رسيده است، افزود: اين طرح براي شناسايي منافع و مضرات ارزيابي مشكلات و نقاط قوت و مسائل مهم مرتبط با اجراي طولاني مدت آن به‌مدت يكماه به‌صورت آزمايشي در شهر تهران اجرا خواهد شد.

وي افزود: براساس اين مصوبه شهرداري تهران موظف است در زمان اجراي آزمايشي اين طرح، نظرسنجي را از مردم تهران در مورد مسائل و مشكلات به‌وجود آمده، بهبود ترافيك و در عين حال رضايتمندي مردم داشته باشد.

به گزارش ايسنا،وي افزود: براساس اين مصوبه ساعت كار مراكز نظامي و صنعتي به تشخيص ارگان‌هاي مربوطه 6 تا 6:30 آغاز و بين ساعت 13 تا 13:30 براي گروه‌هاي نظامي و 14 تا 14:30 براي گروه‌هاي صنعتي پايان مي‌يابد، ساعت كار بانك‌ها از ساعت 7 تا 15، ساعت كار ادارات دولتي 7:30 تا 15:30، ساعت آغاز به كار مدارس و دانشگاه‌ها 8 تا 8:30 و ساعت پايان كار 13 تا 15 خواهد بود. همچنين ساعت كار صنوف نيز از ساعت 9:30 تا 16 تعيين شده است.

لطفي‌زاده گفت: ساعت آغاز به كار مدارس ابتدايي در ساعت 8:30 صبح و دانشگاه‌ها و دبيرستان‌ها نيز در ساعت 8 تعيين شده است تا به اين ترتيب كودكان دوره‌هاي ابتدايي زمان بيشتري را براي استراحت داشته باشند.

دبير شوراي‌عالي ترافيك شهرهاي كشور با تاكيد بر اينكه موضوع اطلاع‌رساني در مورد شروع اين طرح بر عهده شهرداري تهران گذاشته شده تا به‌موقع و به‌صورت گسترده در شهر تهران اين آمادگي را فراهم كند، خاطرنشان كرد: براي هر يك از دستگاه‌هاي مرتبط از جمله آموزش و پرورش و آموزش عالي و راهنمايي و رانندگي وظايفي مشخص شده است كه بايد هماهنگ با يكديگر و به‌موقع انجام شود اما در عين حال به‌دليل تازگي اين طرح، ممكن است مشكلات شناخته‌نشده‌اي وجود داشته باشد كه در جريان اجرا با آن مواجه شويم.

لطفي‌زاده با بيان اينكه قطعا در جريان اجراي اين طرح تعداد سفرها كاهش نمي‌يابد، گفت: تلاش مي‌شود در جريان اجراي اين طرح توزيع مناسبي را در ساعات شروع و پايان كار شهروندان تهراني داشته باشيم.

روان‌سازي 15 درصدي ترافيك

پيش‌تر تشكري هاشمي، معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران در مورد تغيير ساعات كاري ادارات و مراكز آموزشي گفته بود در راستاي مديريت تقاضاي سفر و كاهش تراكم ترافيك در ساعات اوج ترافيك پيشنهاد تغيير ساعات كاري ادارات و مراكز آموزشي را مطرح كرديم كه مطالعات اين طرح نيز به شوراي‌عالي ترافيك، شوراي شهر تهران و مجلس شوراي اسلامي ارائه شده است و اميدواريم با تصويب اين طرح، بتوانيم ساعات اوج ترافيك را از يك ساعت به 5/3 ساعت توزيع كرده و شاهد كاهش تراكم ترافيك در ساعاتي محدود از روز باشيم.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با تاكيد براينكه با تغيير ساعات كاري ادارات و مراكز آموزشي و توزيع زمان سفرها مي‌توانيم نسبت به گذشته شاهد 15 درصد بهبودي و رواني ترافيك باشيم، گفت: در پيشنهادهاي ارائه شده براساس مطالعات صورت گرفته ساعت 6 براي شروع به كار كارخانجات و مراكز نظامي، ساعت 7 براي شروع به كار ادارات و مراكز دولتي، ساعت 8 براي آغاز به كار مدارس و مراكز آموزشي درنظر گرفته شده است.

توزيع مناسب ترافيك

علاوه بر مديران شهرداري، يكي ديگر از موافقان تغيير ساعات كار، راهنمايي و رانندگي است. سرهنگ محسن مهرآيي گفته است كه تغيير ساعات ادارات و مدارس باعث ايجاد ظرفيت‌سازي‌ در معابر و توزيع زمان ترافيك مي‌شود.

رئيس پليس ترافيك شهري با اشاره به لزوم تغيير ساعات كار ادارات و مدارس براي توزيع افزايش 30 درصدي ترافيك در پاييز، گفت: تغيير ساعات ادارات و مدارس باعث ايجاد ظرفيت‌سازي‌ در معابر و توزيع زمان ترافيك مي‌شود. هم‌اكنون معابر تهران داراي محدوديت ترافيكي بوده و تغيير ساعات ادارات و مدارس باعث كاهش حجم ترافيك و ظرفيت‌سازي‌ در معابر مي‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
در اغلب کشورهای دنیا ساعت شروع مدارس قبل از شروع کار ادارات است تا کی میخواهید مملکت را با سعی وخطا اداره کنید اینقدر با اعصاب مردم کار نکنید
مدارس باید قبل از ادارات باشه. چون خیلی از والدین اول بچه ها رو می زارند مدرسه بعد می رند اداره، اگه اول ادارات شروع بشه یه بار دیگه یکی باید بچه ها رو به مدرسه برسونه
قیمت بنزین رو درست کنن و به صورت پیش پرداخت ناوگان حمل و نقل عمومی رو هم تجهیز کنن و از محل بنزین پولشو برگردونن. کلی از مشکلات بر طرف میشه. من خودم به شخصه وقتی میبینم ولیعصر رو اگه بخوام با ماشین برم، 1 ساعت طول میکشه، ولی با اتوبوس 10 دقیقه ای میرسم، خب دیگه ماشین نمیبرم.
آخه یکی نیست به این IQ ها بگه یک خانواده ای مثل من که خودم و هسرم شاغلییم و بچه مهد کودکی یا دبستانی داریم چطور خودمان ساعت 6.5 در محل کار باشیم و ساعت 8.5 هم بچه مان راهی مدرسه کنیم حتما آقایونی که چنین تصمیم گرفته اند یا خدم و حشم و امر بر دارند و یا بچه 6 ساله شان خودش در را قفل میکند، به کنار خیابان میرود سوار اتوبوس میشود و خودش را به مهد یا مدرسه میرساند !!!!!!
تورا خدایکی به داد ما پدر ومادرهای شاغل در شرکتهای خصوصی برسه که نه می تونیم مرخصی ساعتی ازشرکت بخواهیم نه می دونیم با بچه های ابتدایی و راهنماییمان چه کارکنیم ﺁخه مگه کم مشکل داشتیم که یکی دیگه هم اضافه کردید
با اين طرح از اين پس دانش آموزان پدران و مادران را راهي محل كار خواهند كرد و بعد خود به مدرسه خواهند رفت !!!
خیابان ولیعصر که دو طرفه شود نیمی از این ترافیک حل خواهد شد.
ساعت آغاز به كار مدارس ابتدايي در ساعت 8:30 صبح تعيين شده است تا كودكان دوره‌هاي ابتدايي زمان بيشتري را براي استراحت داشته باشند. ولي وقتي پدر يا مادر اين كودك كه احيانا" نظامي، كارمند و يا بانكي باشند و مجبور باشند جلوتر از كودكشان سر كار حاضر بشوند چه كسي وي رو به مدرسه يا حتي سرويس مدرسه مي سپارد؟؟؟؟؟؟؟؟ در اين گونه طرح ها نبايستي فقط مشكل پليس رو ببينيم. در اكثر مواقع پليس ها سر چهار راه ها در حال گپ زدن با هم در مورد وضع معيشتي شون هستند يا در حال كمين براي جرايم مهمي مثل عبور از طرح ترافيك. در ساير مواقع اونا مهربون و بيخيال ميشن و اصلا"‌به بي نظمي ايجاد شده توسط موتور سوار ها و ساير متخلفين يا توقف مغازه دارها در حريم توقف مطلقا" ممنوع،‌توجه نميكنند.
من در عجبم که چرا اینا هیچ برنامه ای برای بخش خصوصی ندارن؟همش میگن دولتی.خوب پس کارگر های بخش خصوصی چکار کنن؟
سایت محترم بازتاب لطفا در این خصوص نظرسنجی بگذارید
ما هميشه موش آزمايشگاهي بوديم هيچوقت كار كارشناسي شده صورت نميگيره تكليف آنهايي كه پدر و مادر شاغل هستند چيست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تكليف آنهايي كه از اطراف به تهران مي آيند چيست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خواهش می کنیم حداقل ساعت شروع مدارس را 7:15 و ادارات را 7:45 قرار بدهند تا پدر مادرای شاغل بتوانند بچه ها را به مدرسه رسانده بعد خودشون به سرکار برن.
لطفا راه حلي بگذاريد كه براي خانمهاي شاغل مشكلي پيش نيايد
اكثر كارمندان به علت وضع بد معيشتي در شهركهاي اطراف تهران ساكن هستندبا اين ساعات جديد آغاز به كار در ادارات محلي هم پيش بيني بشود تا كارمندان شب در ادارات بمانند خيلي بهتر است.
با سلام !پناه میبریم به خدا از مسیولین ...!آخه این بلا نسبت کارشناشان شورای افتضاح ترافیک این تصمیم را از کجا آوردن که ساعت کار ادارات 1 تا 2 ساعت قبل از مدارس باشد!آقایان عقل کل دانش آموزان 6 تا 12 سال چطور میتونند 2 ساعت بعداز والدین از خانه خارج شوند وبه مدارس بروند؟تا کی این گونه تصمیمات احمقانه رابراین مردم تحمیل میکنید!مشکل را مثلا" ازسرخودتان باز میکنید و درد سرهای بعدی برای مردم !
این آقایان خودشان مشکلی ندارند پس هیچکس مشکل ندارد چون فکر میکنند بچه های سایر کارکنان نیز با ماشین بیت المال و راننده به مدارس میروند
با سلام
اگه قدرت كارشناسي در شهرداري اينقدر پايين مي باشد كه استراحت بيشتر بچه ها را در نظر گرفتند اما اماده كردن انها و رساندن به مدرسه را رها نموده اند بايد اين نظرات و افراد صاحب نظر را در كتاب گينس بعنوان كارشناسان نمونه و نادر قرن ثبت نام نماييم . به نظر من بايد كليه افراد دست اندر كار و تاييد كننده اين طرح از كار بر كنار شوند تا كار بدست كاردان سپرده شود .
پيشنهاد خوبي است منتها درموردوالديني كه فرزندان خصوصا دختردارند ( دبستاني و اول راهنمايي ) با ارائه مدارك ازمدرسه نيم ساعت بصورت شناور بتوانند ديرتربرسركارشان حاضر شوند( صبحها نيم ساعت ديرتربيايند و عصرها نيم ساعت ديرتر بروند)
به کارمندان خانم که بچه ابتدایی دارنداجازه داده شود یک ساعت دیر تر به اداره بیایند.
معلوم است كه اگر مدارس زودتر از ادارات شروع كار نمايند باعث بروز مشكلات ثانوي خواهيم شد . طراحان عزيز شايد مريخي هستند كه اين موضوع ساده را نميدانند.
این طرح پر از اشکال است.
سلام
با تشکر از طراحان طرح میشه بپرسم بانکهایی گه در مناطق تجاری شهر قرار دارند وباید ساعت هفت صبح سرکار باشندو ساعت شروع کار اصناف نه و نیم صبحه این دو ساعت و نیم را چکار کنند؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل