بازدید 2904

نشست ویژه فراکسیون اشتغال

رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس، از تشکیل نخستین جلسه این فراکسیون در روز یکشنبه هفته جاری(فردا) با حضور رئیس مجلس و مسئولان وزارت کار خبرداد.
کد خبر: ۶۸۲۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰ 08 April 2017
رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس، از تشکیل نخستین جلسه این فراکسیون در روز یکشنبه هفته جاری(فردا) با حضور رئیس مجلس و مسئولان وزارت کار خبرداد.

غلامرضا کاتب در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره برنامه‌های فراکسیون تولید و اشتغال مجلس در سال ۹۶ که با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید - اشتغال» نام‌گذاری شده است گفت: با توجه به اهمیت موضوع اشتغال و بحران بیکاری نخستین جلسه این فراکسیون روز یکشنبه هفته جاری برگزار می‌شود که از رئیس مجلس برای حضور در این جلسه نیز دعوت شده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: نخستین دستور کار جلسه فراکسیون تولید و اشتغال بررسی لایحه اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای امر اشتغال است.

وی درباره زمانی بررسی این لایحه در صحن علنی مجلس گفت: فوریت این لایحه سال گذشته در صحن علنی مجلس به تصویب رسید و در خصوص بررسی جزئیات لایحه، در جلسه فردای فراکسیون بحث و گفتگو خواهد شد.

رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس ادامه داد: علاوه بر این برنامه‌های متعددی برای رونق بخش اشتغال کشور در نظر گرفته‌ایم که در این زمینه ۳ طرح برای پیشنهاد در شورای عالی اشتغال مد نظر است.

کاتب ادامه داد: فروش تولیدات دانش‌آموزان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای، ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان در دوران خدمت سربازی و افزایش تسهیلات قرض‌الحسنه خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی در بخش اشتغال، سه طرح پیشنهادی به شورای عالی اشتغال هستند که در زمان تشکیل نخستین جلسه طرح می‌شوند.

لازم به ذکر است، چهاردهم آذرماه سال گذشته بود که یک فوریت لایحه «اعطای تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته، عشایری و مرزی» با ۱۶۸ رای موافق، ۳۱ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۵۱ نماینده حاضر در صحن علنی تصویب شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل