بازدید 4379

نوسانات شدید قیمت طلا طی دو روز آینده

تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری ای بی سی بولیون بر این باور است که دیدار نخست رهبران چین و آمریکا و انتشار آمارهای اشتغال آمریکا می تواند موجب نوسانات شدید قیمت طلا در 2 روز آینده شود.
کد خبر: ۶۸۲۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۵ 07 April 2017
تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری ای بی سی بولیون بر این باور است که دیدار نخست رهبران چین و آمریکا و انتشار آمارهای اشتغال آمریکا می تواند موجب نوسانات شدید قیمت طلا در 2 روز آینده شود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، جوردن الیسو اقتصاددان ارشد موسسه ای بی سی بولیون تاکید کرد: با توجه به نگرانی های مربوط به روابط سیاسی و اقتصادی چین و آمریکا و گمانه زنی های مربوط به آمارهای اشتغال آمریکا در ماه مارس به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در دو روز آینده با نوسانات زیادی روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش وی تصریح کرد: به نظر من قیمت طلا به راحتی می تواند در شرایط کنونی بین 1249 تا 1260 دلار در هر اونس نثبیت شود و اگر سطح مقاومتی 1260 دلاری شکسته شود ، قیمت طلا تا پایان هفته روندی کاملا صعودی خواهد داشت.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا از جمله شاخص تولیدات صنعتی، انتشار متن مذاکرات نشست فدرال رزرو در ماه مارس نیز می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا داشته باشد.

وی افزود: باید منتظر نتایج نشست رهبران آمریکا و چین نیز باشیم. آمارهای اشتغال آمریکا روز جمعه اعلام خواهد شد.

قیمت جهانی طلا در سه ماه نخست امسال با افزایش چشمگیر 8.5 درصدی روبرو شده است. نگرانی های مربوط به اوضاع سیاسی و اقتصادی جهان به خصوص آمریکا و اروپا تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

آغاز مذاکرات بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا و در پیش بودن انتخابات حساس و مهم فرانسه آلمان و هلند نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد  داشت.

هنوز نااطمینانی زیادی نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده وجود دارد. این نااطمینانی فشار زیادی را بر ارزش دلار وارد کرده است.

تحلیل تکنیکال فیبوناچی نشان می دهد که سطح مقاومتی قیمت طلا در روزهای آینده 1261 دلار است و اگر این سطح شکسته شود مسیر لازم برای افزایش بیشتر قیمت طلا هموار خواهد شد.

سطح حمایتی قیمت طلا نیز در کوتاه مدت 1245 دلار است که اگر این سطح شکسته شود قیمت فلز گرانبها تا 1215 دلار کاهش خواهد یافت.

به نظر می رسذ وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس