بازدید 3413

قرارداد آسمان با بوئینگ ۱۸ هزار فرصت شغلی در آمریکا ایجاد می‌کند

شرکت بوئینگ در بیانیه ای اعلام کرد که فروش ۳۰فروند هواپیما به شرکت هواپیمایی آسمان ایران در حدود ۱۸ هزار فرصت شغلی در آمریکا ایجاد می کند.
کد خبر: ۶۸۲۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳ 05 April 2017
شرکت بوئینگ در بیانیه ای اعلام کرد که فروش ۳۰فروند هواپیما به شرکت هواپیمایی آسمان ایران در حدود ۱۸ هزار فرصت شغلی در آمریکا ایجاد می کند.

به گزارش مهر به نقل از سی ان ان، در حالی شرکت بوئینگ دیروز قرارداد فروش ۳۰ فروند هواپیمای ۷۳۷ مکث را با شرکت هواپیمایی آسمان ایران به ارزش ۳ میلیارد دلار امضاء کرد که مقامات آمریکایی به اظهار نظر جالبی در مورد این قرار داد پرداختند؛ ضمن اینکه این قرار داد حق خرید ۳۰ فروند هواپیمای دیگر را به شرکت آسمان می دهد.

بر همین اساس شرکت بوئینگ در بیانیه ای اعلام کرد طبق اظهارات وزارت بازرگانی ایالات متحده، فروش هواپیما در این مقیاس به ایران باعث ایجاد تقریبا ۱۸ هزار فرصت شغلی در آمریکا می شود و هواپیماهای فروخته شده از سال ۲۰۲۲ میلادی به شرکت آسمان ایران تحویل داده می شوند.

این در حالی است که این یادداشت تفاهم، دومین قرارداد بزرگ بوئینگ با شرکت های هواپیمایی ایران از بعد از رفع تحریم ها در ماه ژوئن ۲۰۱۶ میلادی محسوب می شود.

البته تفاهم نامه شرکت آسمان باید مهر تائید وزارت خزانه داری آمریکا را پای خود داشته باشد تا به قرارداد تبدیل شود.

اگرچه شرکت بوئینگ اعلام کرده که این قرار داد تحت اختیارات دولت آمریکا مذاکره شده است اما نیاز به صدور مجوز از سوی وزارت خزانه داری آمریکا(اوفک)  را دارد.

بر پایه این گزارش، مذاکره کنندگانی هم از شرکت اروپایی هواپیما سازی ای تی آر برای نهایی کردن قرار داد فروش ۲۰ فروند هواپیما به ایران ایر در تهران حضور دارند و اولین هواپیمای شرکت ای تی آر در تولز فرانسه هفته ها قبل بر روی زمین نشسته و منتظر تکمیل مذاکرات به منظور تحویل به ایران است.

این قرارداد در مورد تامین قطعات و موتور همچنان موارد ابهامی را دارد و مقامات ایرانی اعلام کرده اند که نهایی کردن این قرار داد مشروط به نگهداری بلند مدت و تامین قطعات موتور از سوی شرکت آی تی آر است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان