بازدید 15486
۶

اتهام امنيتي انگليس به ايران

سازمان اطلاعاتی انگلیس ادعا کرد که ایران هواپیماهای بدون سرنشین را از مسیر دبی و عمان به یمن ارسال کرده است.
کد خبر: ۶۸۲۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰ 05 April 2017
سازمان سی آی آر در گزارش خود ادعا کرده است که تهران هواپیماهای بدون سرنشین خود با نام های قاصف-1 و ابابیل 2 را به یمن ارسال و آنها را در اختیار حوثی ها در این کشور قرار داده است.

به گزارش نامه نيوز، وب سایت سازمان تحقیقاتی جنگ افزارها در انگلیس با انتشار گزارشی ادعا کرد که ایران هواپیماهای بدون سرنشینی را از مسیر دبی و عمان به یمن ارسال کرده است و حوثی های یمن از این هواپیماها برای حمله به سامانه های دفاع موشکی در عربستان سعودی استفاده کرده است.

سازمان سی آی آر در گزارش خود ادعا کرده است که تهران هواپیماهای بدون سرنشین خود با نام های قاصف-1 و ابابیل 2 را به یمن ارسال و آنها را در اختیار حوثی ها در این کشور قرار داده است.

تصویری از هواپیمای ادعایی قاصف-1 منتشر شده در گزارش
 
تام مکتی، یکی از محققان این سازمان در این باره عنوان کرده است که نیروهای اماراتی در یمن توانسته اند به بقایای هواپیمای بدون سرنشین حوثی ها در این کشور دست پیدا کنند و انجام تحقیقات بر این بقایا نشان می دهد که این هواپیماهای بدون سرنشین ساخت ایران است.

این محقق بریتانیایی در ادامه ادعا کرد که قیمت هریک از این هواپیماها به 10 هزار دلار می رسد که توانسته آسیب های بسیاری را به سامانه دفاع موشکی پاتریوت عربستان سعودی وارد کند که قیمت آن به بیش از چندین میلیون می رسد.

کارشناسان اطلاعاتی در این سازمان همچنین در ادامه ادعا کردند که ایران این هواپیماها را نخست به دبی و پس از آن به عمان منتقل کرده است و پس از آن این هواپیماها به یمن منتقل شده است.

2 سال  از حمله نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان به یمن می گذرد، ریاض تهران را به حمایت از حوثی ها متهم می کند.

این گزارش در 10 صفحه و در ماه جاری میلادی منتشر شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
حواستان به حیله های روباه پیر باشد
اگر ایران این کار را انجام داده باشد خوب کاری کرده است. این باشه تا سعودی ها بفهمند با کی طرف هستند.
ایول ایران
قاصف 1 رو خود یمنی ها دو سال پیش رونمایی کردند به ما چه ربطی داره
این برای ما خوب است یا بد است ؟
به اطلاع آقای تام مکتی و دولت ورشکسته ،دروغ پرداز و روباه پیر انگلستان میرساند:مردم ایران آرزومندند دولت ایران یک تصمیم شجاعانه بگیرد وبا اقتدارتمام نیازهای مردم مظلوم یمن را برای رفع مایحتاج غذایی؛ دارویی ؛ نظامی در این جنگ نابرار تامین کند ولی تا کنون نکرده است.که اگر انجام شود آنوقت پیروزیهای پاپی رزمندگان دلیریمنی را عالمیان خواهند دید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان