بازدید 2461
بسته خبرهای انتخاباتی تابناک؛

تکذیبیه جمنا/آخرین جزییات انتخابات 29 اردیبهشت/ اظهارات نوبخت درباره کاندیدای پوششی

انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت ماه سال آتی برگزار خواهد شد. در فاصله کمتر از 2 ماه مانده به انتخابات می توانید در بسته خبری انتخاباتی «تابناک»؛ آخرین و مهمترین خبرهای انتخاباتی را بخوانید.
کد خبر: ۶۸۲۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶ 04 April 2017
به گزارش «تابناک»، با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و میاندوره ای مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در برخی حوزه ها ممکن است برخی خبرهای مهم انتخاباتی لا به لای اخبار روز گم شود و به اندازه کافی تاثیرگذار نباشد. در بسته خبرهای انتخاباتی گزیده تازه ترین و مهمترین اخبار این رویداد بزرگ منتشر می شود.


تکذیبیه جمنا: از هیچ کاندیدایی درخواست رزومه نکرده‌ایم


عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اظهار داشت: شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ازهیچ یک ازنامزدها درخواست برنامه و رزومه نداشته و تنها بحثی که با کاندیداها مطرح بوده پذیرش سازوکارجبهه است.
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، سید محمد حسینی عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب پیرامون انتشار مطلبی به نقل از وی در یکی از رسانه‌ها جوابیه‌ای صادر کرد. متن این جوابیه به شرح ذیل است:

باسمه تعالی
سایت دیده‌بان ایران مطلبی رابه بنده نسبت داده که مطابق واقع نیست. در مصاحبه نشر یافته دراین پایگاه خبری گفته شده که از آقایان رئیسی و فتاح برنامه و رزومه دریافت شده است. درحالی که شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی از هیچ یک ازنامزدها چنین درخواستی نداشته است! تنها بحثی که با کاندیداها مطرح بوده پذیرش ساز و کار جبهه است.
امیدواریم رسانه‌ها درانتشار مطالب امانتداری را رعایت کنند.


آخرین جزییات انتخابات 29 اردیبهشت



رئیس ستاد انتخابات کشور، اعلام کرد: ثبت نام از کاندیداهای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری از 22 فروردین آغازخواهد شد و به مدت 5 روز ادامه خواهد داشت.
علی اصغر احمدی ، با اشاره به ویژگی هایی که در قانون در ارتباط با نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری عنوان شده است، گفت: همانطور که پیش از این نیز اعلام شده است ثبت نام برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از 22 فروردین ماه آغاز خواهد شد و به مدت 5 روز ادامه خواهد داشت.
وی با تاکید بر اینکه این ثبت نام صرفا در ستاد انتخابات وزارت کشور انجام خواهد شد، ادامه داد: بعد از پایان روند ثبت نام بررسی صلاحیت کاندیداها آغاز خواهد شد.
معاون سیاسی وزیر کشور در مورد انتخابات شوراها نیز گفت: با توجه به اتمام روند ثبت نام نامزدهای این انتخابات ،مراجع چهارگانه (نیروی انتظامی، دادگستری، وزارت اطلاعات و ثبت احوال) فرصت دارند تا پایان روز 16 فروردین ماه نتایج بررسی های خود را به فرمانداری ها و بخشداری ها ارسال کنند. پس از آن به مدت 7 روز هیات های اجرایی فرصت بررسی صلاحیت کاندیداها را خواهند داشت.
احمدی، درمصاحبه با رادیو گفت وگو با تاکید بر این که باید در تمام روندهای برگزاری انتخابات مر قانون رعایت شود و بررسی صلاحیت ها به صورت محرمانه انجام شود، ادامه داد: پس از پایان بررسی از سوی هیات های اجرایی فعالیت هیات نظارت برای بررسی صلاحیت ها آغاز خواهد شد و آنها بعد از پایان بررسی های خود نتایج را به فرمانداری ها و بخشداری ها ارسال می کنند و در ادامه آن فرمانداری ها و بخشداری ها موظف هستند نتایج بررسی صلاحیت ها را به صورت مکتوب به نامزدها اعلام کنند و اگر ردصلاحیتی صورت گرفته است در نامه باید قید شود که براساس چه بندی این اتفاق افتاده است .


زاهدی: به تصمیمات "جمنا" وفادارم

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: به تصمیمات جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی(جمنا) وفادارم و اگر تصمیم به کنار کشیدنم از انتخابات بگیرد، این کار را خواهم کرد.

محمدمهدی زاهدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تعدد کاندیداهای ریاست جمهوری بد نیست، گفت: این امر می تواند باعث ایجاد شور و شوق انتخاباتی در جامعه گردد و هر شخصی بواسطه علاقه ای که به تفکری دارد، پای صندوق بیاید و در نهایت مشارکت افزایش یابد.
وی در پاسخ به اینکه گفته می شود تعدد کاندیداهای اصولگرا برای شکستن رای "روحانی" است، گفت: این گفته صحت ندارد و نوعی مغالطه است. نظرسنجی‌ها و پرسش و پاسخ از توده مردم نشان می‌دهد چون دولت نتوانسته به وعده‌هایش عمل کند مردم نوعی ناکارآمدی را در عملکرد دولت مشاهده می‌کنند.
این نماینده مجلس در ادامه ادعا کرد: بنابراین استنباط سیاسیون حتی در جریان اصلاح طلب این است که دولت محبوبیت قبلی را ندارد و طرح مسائلی از این دست که تعدد کاندیداهای اصولگرا برای شکستن رای روحانی است نوعی فرار به جلو محسوب می‌شود.
زاهدی با بیان اینکه معتقدم آقای روحانی در این دوره ریزش رای زیادی دارد، افزود: باید به این نکته توجه داشت که افرادی از جریان اطلاح طلبان نیز برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرده‌اند و این تنها مربوط به جریان اصولگرایان نیست.
وی با بیان اینکه عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) بوده و به تصمیمات این جبهه وفادارم، اظهار کرد: در این دوره جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی سازو کاری ایجاد کرده و در این چارچوب حرکت کرده و تسلیم رای این جبهه هستم.
زاهدی در خصوص احتمال کنار کشیدن از حضور در انتخابات در صورت خواست جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، گفت: اگر جبهه این تصمیم را بگیرد، این کار را خواهم کرد. در مجموع امیدواریم جبهه تصمیم خوبی بگیرد و یکی از نیروهای کارآمد و انقلابی با کمترین حاشیه را در نهایت به عنوان نامزد نهایی معرفی کند.


نوبخت:دولت یک رییس دارد و همه دنبال رییسمان هستیم که ثبت‌نام کنند

محمدباقر نوبخت در پاسخ به این سوال که آیا اقای جهانگیری برای حضور در انتخابات قرار است استعفا دهد یا خیر و اینکه آیا از دولت کسی قرار است در انتخابات ریاست جمهوری حضور یابد گفت: تازه اگر قراراست مثلا بشوند باید استعفا دهند؟ دولت یک رییس دارد و همه دنبال رییسمان هستیم که انشالله ثبت‌نام کنند.
وی در پاسخ به این سوال که آقای شریعتمداری بنا به برخی خبرها به عنوان رییس ستاد انتخاباتی روحانی در جلسات اصلاح طلبان حضور می یابند و آیا وی برای عهده داری این مسیولیت از سمت خود استعفا داده اند؟ تاکید کرد: ابتدا آقای رییس جمهور باید ثبت‌نام کند سپس ستاد تشکیل دهند و بعد از آن رییس ستاد منصوب شود هر کسی هم رییس ستاد منصوب شود در چهارچوب های قانونی عمل خواهد کرد بنابراین چون هنوز این اقدامات صورت نگرفته فکر می کنم این ها همه پیش داوری است.
وی در پاسخ به این سؤال که آقای بقایی خواستار مناظره با آقای روحانی سر موضوعات مختلف شده اند، آیا این آمادگی در آقای رئیس‌جمهور و دولت برای انجام اینکار وجود دارد یا خیر یادآور شد: حتما لازم شد یکی از کارشناس‌ها به سؤالات وی پاسخ می‌دهند البته وی باید خیلی چیزها را پاسخ دهد.


روحانی در کنار یک گزینه دیگر قرار گرفت


رئیس فراکسیون امید با اشاره به اینکه اصلاحات نمایندگی یک جریان سیاسی را بر عهده دارد و نمی‌تواند در یک رویداد مهم مثل انتخابات کاندیدا نداشته باشد، گفت: شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات در کنار آقای روحانی گزینه دیگری نیز در نظر دارد.
محمدرضا عارف پیرامون احتمال وجود گزینه پوششی در کنار گزینه اصلی اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری 96 با اشاره به اینکه اصلاحات نمایندگی یک جریان سیاسی را بر عهده دارد و نمی‌تواند در یک رویداد مهم مثل انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا نداشته باشد، اظهار داشت: اصلاحات باید در کنار روحانی، از گزینه دیگری هم حمایت کند که اگر کاندیدای اصلی آنها به هر دلیلی در میان نامزدها حضور نداشت، آنها گزینه دومی هم داشته باشند؛ به همین منظور صحبت‌هایی انجام و در نهایت نیز تصمیماتی اخذ شد که نتیجه نهایی در هفته‌های آینده اعلام خواهد شد.
وی در ادامه افزود: در ابتدا لزومی بر وجود کاندیدای دیگری در کنار نامزد اصلی اصلاح‌طلبان احساس نمی شد و قرار بر آن بود که فقط کاندیدای نهایی مورد حمایت قرار بگیرد؛ شورای عالی سیاست‌گذاری نیز در جلسات اخیر، آقای روحانی را به عنوان کاندیدای اصلی خود معرفی کرد.
عارف همچنین تصریح کرد: شورای هماهنگی اصلاحات بخشی از شورای عالی سیاستگذاری است و تصمیمات شورای عالی سیاستگذاری برای کل جریان اصلاحات لازم‌الاجرا است.
گفتنی است 22 اسفند ماه محمدرضا عارف پس از جلسه فوق‌العاده شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان در نشستی خبری در ارتباط با موضوع کاندیدای در سایه تصریح کرد: قطعا هیچ فردی را نمی‌توانیم از کاندیدا شدن منع کنیم. در ارتباط با وجود کاندیدای در سایه دو نظر متفاوت در شورای عالی مطرح شده است.
گروهی عقیده دارند که به جز روحانی نباید کاندیدایی داشته باشیم و گروهی می‌گویند باید کاندیداهای مختلف را در صحنه حمایت کنیم و در نهایت به کاندیدای واحد برسیم. چون عجله‌ای نیست و فرصت تا انتخابات باقی مانده، قرار است روی این موضوع باز هم بحث کنیم.

جوانفکر:احمدی نژاد کاندیدا نمی‌شود

جوانفكر در گفت‌وگویی با آرمان امروز درباره سخنان احمدي‌نژاد در خوزستان عنوان مي‌كند:«مخاطب سخنان دكتر احمدي‌نژاد همان كسي بود كه مردم حاضر در مراسم به درستي تشخيص دادند. رسانه‌هاي ما بعضا بيمارند و بيگانه از مردم. مخاطب اين سخنان، دولت روحاني بود كه با 
وجود تاكيد ۹۷ درصدي مردم بر دريافت يارانه، مدعي است ۸۰ ميليون نفر نمي‌فهمند و فقط اين چند نفر تشكيل‌دهنده دولت اوست كه مي‌فهمند. اين رفتار نشان‌دهنده نوعي فرعونيت است.»


دعوت هزار دانشجو از «رئیسی» برای کاندیداتوری

بیش از هزار نفر از دانشجویان دانشگاه‌های کشور طی نامه‌ای از حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دعوت و حمایت خود را از وی اعلام کردند.
در ابتدای این نامه آمده است: همانگونه که مستحضرید، در روزگار حاضر، عرصه سیاست کشور هر روز چهره‌ای بدیع از تزویر و بی اخلاقی را به خود می‌بیند و از سوی دیگر دشمنان چشم طمع به انقلاب دوخته‌اند تا ایشان را از میان بردارند و این ودیعه را که برای احیای فرهنگ و ارزش‌های حیات‌بخش اسلام به امانت گذاشته شده‌است را از درون تهی و جز نامی از آن باقی نگذارند، غافل از آنکه انقلاب با خون هزاران شهید آبیاری شده‌است و اجازه نخواهیم داد دست نااهلان دنیاپرست ایشان را از صراط مستقیم منحرف کند.
در ادامه این نامه تاکید شده است: انقلاب اسلامی ایران، عدالت علوی را از اهداف اساسی خود دانسته‌ و بر این باورست که جز ضعفا و مظلومان ایشان را به ارث نخواهند برد. اما این وجود مطهر امروز در شرایطی قرار دارد که از اهداف خویش فاصله زیادی گرفته‌است و برای  رسیدن به آرمان‌های بزرگ و الهی به حمایت، همراهی و حضور آحاد مردم به ویژه علما، نخبگان و فرهیختگان دلسوز و انقلابی نیاز اساسی دارد. در این میان جوانان و دانشجویان علاوه بر وظیفه، بیشترین اثرگذاری را بر عهده دارند، همان جوانانی که به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی هدایای نفیس الهی به یک ملت و یک کشور هستند. اما آنچه در این برهه برای قشر جوان ملال آور است اینست که فریاد آنها در بزنگاه‌های تاریخی و سرنوشت ساز شنیده نمی‌شود و این در حالیست که جوانان کشور از وعده‌های پوشالی، بی‌توجهی و بی‌اعتمادی متصدیان امور به آنها به ستوه آمده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی