بازدید 2991

اظهار امیدواری دبیر کل اوپک درباره تأثیر کاهش تولید

ذخائر نفت خام شروع به کاهش کرده اند و این مسئله نشان دهنده آن است که توافق کاهش تولید که امسال اجرایی شد توانسته است تعادل را به بازار این ماده اولیه برگرداند. روز یکشنبه در بغداد، محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک با اعلام این خبر به خبرنگاران افزود "من با حفظ احتیاط هنوز هم امیدوار هستم که بازار درحال متعادل شدن است. ما شاهد این هستیم که سطوح ذخائر در حال کاهش هستند"
کد خبر: ۶۸۱۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸ 04 April 2017
اظهار امیدواری دبیر کل اوپک درباره تأثیر کاهش تولیدذخائر نفت خام شروع به کاهش کرده اند و این مسئله نشان دهنده آن است که توافق کاهش تولید که امسال اجرایی شد توانسته است تعادل را به بازار این ماده اولیه برگرداند. روز یکشنبه در بغداد، محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک با اعلام این خبر به خبرنگاران افزود "من با حفظ احتیاط هنوز هم امیدوار هستم که بازار درحال متعادل شدن است. ما شاهد این هستیم که سطوح ذخائر در حال کاهش هستند"

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از بلومبرگ، حجم بالای  ذخائر انباشت شده نفت از سال 2014 تاکنون باعث پایین ماندن قیمت های نفت بوده است و کاهش تولید اوپک و تولید کنندگان خارج اوپک نیز هنوز نتوانسته است تأثیر چشمگیری در این وضعیت داشته باشد. پیشرفت کند در پایین آوردناین حجم انباشت ذخائر یکی از دلایلی است که 6 عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت و عمان از کاهش تولید تا بیش از ژوئن (یعنی تا بعد از تابستان و تا اواخر 2017) حمایت می کنند. عربستان سعودی و کویت باور دارند که ذخائر نفت باید تا میانگین 5 سال کاهش پیدا کند.

اظهار امیدواری دبیر کل اوپک درباره تأثیر کاهش تولید

با این حال نشانه هایی از شروع تأثیر سیاست اوپک وجود دارد. هفته گذشته و در میان گمانه زنی ها درباره تمدید توافق کاهش تولید اوپک، نفت شاهد بیشترین افزایش در سال جاری بود و این در حالی بود که قبل از آن گزارش دولتی ایالات متحده آمریکا نشان از افزایش مصرف نفت خام پالایشگاه های این کشور تا بیشترین حد خود در حدود 3 سال گذشته و در عین حال کاهش عرضه سوخت داشت. «مورگان استنلی» در گزارشی اعلام کرد که امسال ذخائر نفت خام که "کمتر در دید" می باشد در چین، ژاپن و ذخائر شناور در سراسر دنیا تا حدود 72 میلیون بشکه کاهش داشته است.

نفت خام برنت به عنوان یک بنچمارک جهانی تا 0.3 درصد کاهش داشت و در 8:44 صبح در دبی 53.39 دلار به ازای هر بشکه معامله شد.. هفته گذشته قیمت ها 4 درصد افزایش داشتند.

بنابر گفته جبار العیبی وزیر نفت عراق به خبرنگاران در روز یکشنبه، این کشور که ابتدائا به دنبال معافیت از قرارداد کاهش تولید اوپک بود، ، بعد از تجدید نظر در اطلاعات تولید در روز یکشنبه تا 98 درصد در ماه مارس پایبندی نشان داده است. فلاح العامری مدیر کل سازمان بازاریابی نفت دولتی عراق به خبرنگاران گفت پنجشنبه گذشته در حالی که فقط یک روز به پایان ماه مانده بود، تولید عراق 4.46 میلیون بشکه در روز بوده است.

بنابر اوپک، عراق موافقت کرده بود تا تولید خود را 210 هزار بشکه در روز کاهش دهد و به 4.351 میلیون بشکه در روز برساند. بارکیندو گفت که به او تضمین داده شده است که عراقی ها کاملا به تعهد خود پایبند خواهند بود.

العیبی گفت عراق قضد دارد تا ظرفیت تولید خود را تا اواخر امسال تا 5 میلیون بشکه در روز افزایش دهد. بنابر اطلاعات گردآوری شده توسط بلومبرگ ظرفیت فعلی تولید نفت عراق 4.7 میلیون بشکه در روز می باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی