بازدید 7931
۹

دانشگاه‌های آمریکا نگران از دست دادن نوابغ ایرانی

صدها دانشجوی ایرانی که در دانشگاه‌های آمریکا پذیرفته شده‌اند ممکن است پاییز سال آینده نتوانند ادامه تحصیل دهند و این موضوع اساتید آمریکایی را نگران کرده است.
کد خبر: ۶۸۱۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰ 04 April 2017
صدها دانشجوی ایرانی که در دانشگاه‌های آمریکا پذیرفته شده‌اند ممکن است پاییز سال آینده نتوانند ادامه تحصیل دهند و این موضوع اساتید آمریکایی را نگران کرده است.

به گزارش ایسنا، شاید مهمترین قشری که از فرمان‌های مهاجرتی دونالد ترامپ متضرر شده‌اند دانشگاهیان هستند.

در حال حاضر دانشگاه‌های آمریکایی در مجموع 500 نامه قبولی پذیرش برای دانشجویان تبعه شش کشور مسلمان که ترامپ فرمان ممنوعیت ورود آنها را ابلاغ کرده، ارسال کرده‌اند که ایران بیشترین سهم را در بین این کشورها دارد.

دانشجویان ایرانی توانمندی فراوانی در رشته‌های مهندسی و علوم رایانه دارند و شهرت آنها در این رشته‌ها در جهان زبانزد است.

با وجود لغو فرمان مهاجرتی ترامپ از طرف دادگاه‌های فدرال آمریکا، همچنان دانشجویان تصویر واضح و روشنی برای آینده تحصیل خود در این کشور ندارند.

ابلاغ فرمان‌های اجرایی جدید از سوی ترامپ یا حکم دادگاه‌های دیگر ممکن است محدودیت‌های ورود را مجددا برقرار کند.

رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه کانکتیکات گفت: عدم دسترسی به این استعدادها برای دانشگاه‌ های آمریکایی یک خسارت بزرگ است.

کاظم کازرونیان افزود: این که دانشگاه‌های مهندسی و فنی در سراسر آمریکا این نوابغ را از دست بدهند غیرقابل تصور است.

در سال گذشته 12 هزار دانشجوی ایرانی در آمریکا تحصیل کرده‌اند که بیش از نیمی از آنها فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی و مهندسی و علوم رایانه بوده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۹
دانشگاههای آمریکا نگرانند، ولی اینجا کسانی نگران این موضوع نیست که چرا ظرف این سی و هشت سال میلیونها نفر از هموطنان ما جلای وطن کرده اند که بیشتر آنان کارفرمامایان و کارآفرینان و دانشمندان و ورزشکاران و دانشجویان بوده اند و عوض سه چهار میلیون افغانی وارد کشور شده اند که چامعه ایرانی رو دگرگون و باعث ورود مواد مخدر - تکدیگری - کار کودگان در خیابانها و..شده اند و هیچکس هم در پی چاره جوئی نیست
با روندی که این چند ساله در کشور شکل گرفته تقریبا همه کسانی که سرشان به تنشان می ارزد از کشور مهاجرت می کنند حالا آمریکا نشد یک جای دیگر.
وقتی طرف دکترای فیزیک از دانشگاه تهران داره و کلی هم متخصص هست به طور متوسط نهایتا می تونه ماهی ۳ میلیون دریافتی داشته باشد و در طرف دیگر یک پزشک متخصص که شاید به اندازه ایشون زحمت نکشیده به راحتی می تونه بالای ۵۰ میلیون در ماه دریافتی داشته باشه چرا باید بمونه و به کشور خدمت کنه؟

ایران کشور مهندسین یا فارغ التحصیلان علوم انسانی نیست. اینجا بهشت پزشکان و دلالان است.
آمریکا بدبخت شد
تابی تو هر شرایطی یه حالی از امریکا گرفته بشه. انقذه !!! خوبه مهم نیست از کجا و چرا رفتند ؟ مهم قافیه رو بچسب که امریکا نگران بشه .خودمون یعنی بی خیل ؟؟!!!مهم جزوندن امریکاست !! مهم نگرانی اوناست ودقت ما به نگرانی اونا ؟؟
علی آقا، کسی که فیزیک خونده با کسی که پزشکی خونده بسیار متفاوت هستند:
۱- کسیکه فیزیک خونده رتبه کنکورش بالای ۱۵۰۰۰ است(در بین حدود ۲۰۰ هزار شرکت کننده)
۲- کسیکه پزشکی خونده رتبه کنکورش زیر۱۰۰۰ است(در بین حدود ۴۰۰ هزار شرکت کننده)
۳- حساسیت،زحمت و استرس های رشته پزشکی بسیار بالاتر از فیزیک است و اصلا قابل قیاس نیست.
اگر تفاوتها را مقایسه کنی متوجه میشوی این اختلاف بی حکمت نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
صرفنظر از اینکه روی اسندلالتون بحث هست هیچ چیزی این اختلاف رو توجیه نمیکنه هیچ کجای دنیا اینطور نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
یک زمانی که خیلی هم دور نیست، حدودا ده سال قبل، از صد نفر دانش اموز هشتاد نفر ریاضی میرفتن، حداکثر 15 نفر تجربی. الان همون فارغ التحصیل ها ناراحتن که چرا تجربی نرفتن
اين همه درس مي خونند كه بروند دكتر شوند و پول در بياورند؟ معيارها عوض شده است. پزشكي شغلي است كه اصلا نبايد به فكر پولش بود بايد به فكر نجات جان افراد بود و عاشق اين كار بود اما متاسفانه معيارها عوض شده لذا مي بينيم كه در خبرها هر از گاهي تخلفات عجيبي مي بينيم. پزشكي كه سقط جنين غير مجار مي كرده. يا پروتز غير ضروري كار مي گذاشته يا پول پروتز رو مي گرفته و كرا نمي گذاشته يا بخيه از صورت بچه در آورده ميشه و غيره كه نشان از مادي شدن جامعه داره. همه بچه ها رو تشويق مي كنند كه درس بخون دكتر شي كه پولدار شي. درست نيست.
چند تن از دوستان و همكلاسي هاي بنده درس خواندند و رتبه هاي تك رقمي و دو رقمي كنكور شدند و در دانشگاه تهران و شهيد بهشتي قبول شدند و پزشك هم شدند ولي تغيير شغل دادند. زيرا به دليل عشق وارد اين كار نشده بودند. براي پول بود و ديدند كه مثلا كار در بازار پول بيشتري در مياد رفتند تو كار بيزينس. اين همه درس خوندن و اين همه وقت و سرمايه ملي تلف شد. اگر دكتري هم مي كردند براي رضاي خدا نبود براي پول بود و..
وای بر آمریکا آریایی های ازدست درخواهندرفت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس