بازدید 2874
آن سوی تالار شیشه‌ای

تقویت ۳۲ واحدی شاخص کل بورس/ حضور بلامنازع بازاردومی‌ها در بورس

بورس تهران امروز در حالی معاملات کم‌حجم را به نظاره نشست که به نظر می‌رسید در گروه‌های بزرگ و پربیننده بازار پس از سپری شدن تعطیلات، اصلاح قیمتی در دستورکار قرار گرفته و سهم‌های کوچک و کم‌سرمایه همچنان خودنمایی می‌کنند.
کد خبر: ۶۸۱۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰ 03 April 2017
بورس تهران امروز در حالی معاملات کم‌حجم را به نظاره نشست که به نظر می‌رسید در گروه‌های بزرگ و پربیننده بازار پس از سپری شدن تعطیلات، اصلاح قیمتی در دستورکار قرار گرفته و سهم‌های کوچک و کم‌سرمایه همچنان خودنمایی می‌کنند.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه 14 فروردین ماه 95 با افزایش  32  واحدی به رقم 77 هزار و  616 واحد دست یافت. شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 103 واحدی عدد 16 هزار و  218  واحد را به نمایش گذاشت. شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 81  واحدی به رقم 85 هزار و 317 واحد دست یافت. شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش 11 واحدی به رقم 54 هزار و 516 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 261 واحدی عدد 168 هزار و 402 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) بدون تغییر محسوسی به عدد 886 واحد رسید.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت  سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران با 16 واحد، پالایش نفت تبریز با 13 واحد و  ایران ترانسفو با 11 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت گروه مپنا با 28 واحد، پتروشیمی جم با 20 واحد و معدنی و صنعتی گل گهر با 16 واحد کاهش، بیشتری تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 116 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 631 میلیون و 782 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی  54 هزار و  722 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت‌های باما و سایپا آذین از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل، نماد معاملاتی حق تقدم خرید سهام فولاد آلیاژی ایران و حق تقدم خرید سهام بانک خاورمیانه بازگشایی شدند. 

امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، 12.5 میلیون سهم سرمایه‌گذاری توسعه گهران امید به ارزش بیش از یک میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. 

بر اساس این گزارش، امروز بورس تهران در حالی معاملات رسمی خود را در نخستین روز از هفته سوم فروردین‌ماه 96 و پس از پشت سر گذاشتن تعطیلات نوروزی آغاز کرد که همچنان گروه‌های کوچک و کم‌سرمایه و یا برخوردار از سهام شناوری پایین در بورس، خودنمایی می‌کند، این در حالی است که در بازار پایه توافقی فرابورس نیز به دلیل نبود دغدغه دامنه نوسان قیمتی و یا نظارت‌های سخت‌گیرانه، استراتژی‌ سفته‌بازانه به اوج خود رسیده است. 

براساس این گزارش، امروز معامله‌گران بورس تهران پس از برجا گذاشتن بازدهی ناچیز سهام در روزهای ابتدایی امسال و روزهای پایانی سال قبل، امروز در حالی اصلاح قیمتی سهام را در اغلب نمادهای معاملاتی پربیننده و شرکت‌های بزرگ انتظار داشتند که به نظر می‌رسید انگیزه جدی برای خرید سهام با توجه به عدم ورود جدی حقوقی‌ها در معاملات امروز هنوز به نتیجه نرسیده است. 

به گزارش فارس، امروز گروه دارویی‌ها در کنار تک‌سهم‌های سیمانی و غذایی و همچنین گروه قندی‌ها شاهد تکاپوی معامله‌گران نوسان‌گیر برای متعادل کردن قیمت سهام در بالاترین سقف قیمتی بود. هر چند که گروه پالایشی ها نیز در کانون توجه برخی معامله گران بود.

براساس این گزارش، امروز بورس تهران بازاری کم‌حجم و تا حدودی به‌انگیزه بود که به نظر می‌رسید، بیش از آنکه به سمت تقاضا متمایل باشد، چشم به راه تحرک حقوقی‌ها برای ورود جدی به معاملات سهام است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل