بازدید 18672

راه‌اندازی داشبورد برای سامانه همانندجو

در حال رایزنی با وزارت علوم جهت اخذ مجوز برای همانندجویی در نوشتارهای انگلیسی در راستای بررسی مقاله پیش از ارسال به ژورنال‌های خارجی هستیم.
کد خبر: ۶۸۱۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 03 April 2017
رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) ضمن اشاره به راه‌اندازی داشبورد سامانه همانندجو در آینده‌ای نزدیک، گفت: در حال رایزنی با وزارت علوم جهت اخذ مجوز برای همانندجویی در نوشتارهای انگلیسی در راستای بررسی مقاله پیش از ارسال به ژورنال‌های خارجی هستیم.

به گزارش ایسنا، دکتر سیروس علیدوستی با بیان اینکه برای سامانه همانندجو داشبوردی راه‌اندازی خواهد شد،‌ اظهار کرد: با راه‌اندازی داشبورد همانندجو در پی تسهیل سیاست‌گذاری‌ها در این حوزه هستیم به گونه‌ای که با کمک این داشبورد هم اطلاعات تحلیلی همانندجویی پیش از دفاع و هم پس از دفاع پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در اختیار سیاست‌گذاران قرار داده می‌شود.

رئیس ایرانداک افزود: همچنین در حال گفتگو هستیم تا با گرفتن مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای همانندجویی در نوشتارهای انگلیسی نیز با مشارکت سازمان‌های جهانی کار کنیم تا از این طریق مقاله‌های انگلیسی پدیدآوران نیز پیش از ارسال به ژورنال‌های خارجی بررسی شود و اصلاحات لازم در آنها انجام گیرد و به این ترتیب از تضعیف جایگاه علمی ایران در جهان پیش‌گیری به عمل آید.

وی در ادامه با بیان اینکه برای نسخه دو سامانه عرضه و تقاضای پژوهش درخواست منابع مالی کرده‌ایم، گفت: این سامانه افزون بر پوشش دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پایان‌نامه و رساله، باید استادان و پژوهشگران دیگر و همچنین سازمان‌های پژوهشی مانند شرکت‌های دانش‌بنیان را در طرف عرضه در برگیرد و منابعی مانند نگارش و ترجمه کتاب، طرح پژوهشی، و مانند آنها را هم  پوشش دهد.

علیدوستی با اشاره به ارتقای راهنمای پژوهش و پژوهشگران (پژوهش‌کار) به عنوان یکی از برنامه‌های ایرانداک،‌ ادامه داد: ایرانداک سال‌ها مرکز هماهنگ‌کننده اشتراک منابع و همکاری میان کتابخانه‌ها و همچنین ثبت اطلاعات علمی آنها بوده است، از این رو به دنبال ساماندهی این نقش و شناسایی نیازهای کتابخانه‌ها هستیم تا به نوعی به صدای کتابخانه‌ها در وزارت عتف و در پی پیشبرد نیازها و دریافت منابع برای آنان باشیم.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل