بازدید 4352
۲

۱۳۰۰صفحه مدرک از رشوه و فسادفیفا در دادگاه

فیفا پس از ارسال این مدارک به ارگان‌های قضایی کشور سوئیس اعلام کرده که بدنه این سازمان ۳۰ میلیون دلار خرج استخدام وکیل کرده است تا چهره خود را از گناه کار در این فساد به قربانی فساد تغییر دهد.
کد خبر: ۶۸۰۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۳ 31 March 2017
بحران جدید در فیفا شامل گزارش ۱۳۰۰ صفحه ای از رشوه و فساد فیفا است.

به گزارش تابناک ورزشی، امروز خبر رسید که دادگاه عالی‌ سوئیس ۱۳۰۰ صفحه گزارش رشوه و فساد مالی‌ از طرف فیفا دریافت کرده است که چهره‌های زیادی را در این ارگان بد نام خواهد کرد.

به گزارش گاردین این صفحات نتیجه ۲۲ ماه تحقیق FBI و دادگاه‌های کشور سوئیس است و نشان می‌‌دهد که چطور افراد حاضر در فیفا رشوه و یا فساد مالی‌ داشتند.

۱۳۰۰صفحه مدرک از رشوه و فسادفیفا در دادگاه

فیفا پس از ارسال این مدارک به ارگان‌های قضایی کشور سوئیس اعلام کرده که بدنه این سازمان ۳۰ میلیون دلار خرج استخدام وکیل کرده است تا چهره خود را از گناه کار در این فساد به قربانی فساد تغییر دهد. ارسال این مدارک به دادگاه عالی‌ سوئیس یکی‌ از برنامه‌های فیفا برای نشان دادن حسن نیت خود است. 

فیفا در بیانیه‌ای نوشته است:«فیفا دریافته و قبول کرده است که گزارشات را کاملا در اختیار مسئولان آمریکایی‌ قرار دهد.»
این گزارشات از طرف فیفا به وزارت دادگستری آمریکا ارسال خواهد شد که حالا بعد از آمدن دانلد ترامپ، افراد جدید را بر سر کار می‌‌بیند. البته مایکل لاوبر، دادستان کشور سوئیس همچنان در راس این تحقیقات خواهد بود. وی شدیداً مخالف سپ بلاتر و مرد دست راست او یعنی‌ والکه بود. هر دو این افراد در سال ۲۰۱۵ از کار برکنار شدند.  

هنوز مشخص نیست که کدام شخصیت بزرگ در فیفا محرومیتی تازه خواهد یافت. فیفا می‌‌خواهد در این مرحله بیشترین همکاری را با مقامات قضایی انجام دهد. پلیس سوئیس قبلا حداقل ۱۷۲ مضمون را دستگیر کرده بود. گفته می‌‌شود حکم نهایی‌ در مورد همه افراد و این فساد گسترده شاید ۵ سال طول بکشد. 

طبق اسناد قبلی فاش شده، مسئولان فیفا به شکل‌های مختلف برای ‌واگذاری امتیاز میزبانی جام‌های جهانی‌ با شخصیت‌های مختلف مشغول فساد بودند و رشوه‌های کلانی در این زمینه دریافت کردند. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
تعداد پرونده های فساد ایران را هم بنویسد که از ملیون ها متجاوز خواهد بود
رشوه و فساد مسئولین ایران رو بخوان پرونده سازی کنن ۱۳۰۰ میلیون صفحه میشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار