بازدید 7546
قیمت نفت:

ذخائر متورم نفت دنیا، عامل اصلی ناتوانی اوپک برای بهبود قیمت نفت

قیمت نفت بعد از دو روز افزایش، در روز پنجشنبه کاهش پیدا کرد. علت کاهش قیمت نفت جبران اختلالات در لیبی و محدود شدن تأثیرات تولید کمتر سایر صادرکنندگان اوپک توسط ذخائر متورم ایالات متحده آمریکا است.
کد خبر: ۶۸۰۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶ 30 March 2017
قیمت نفت بعد از دو روز افزایش، در روز پنجشنبه کاهش پیدا کرد. علت کاهش قیمت نفت جبران اختلالات در لیبی و محدود شدن تأثیرات تولید کمتر سایر صادرکنندگان اوپک توسط ذخائر متورم ایالات متحده آمریکا است.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، نفت خام برنت LCOc1 با 30 سنت کاهش، 52.12 دلار به ازای هر بشکه معامله شد و نفت خام ایالات متحده CLc1 نیز با 10 سنت کاهش 49.41 دلار معامله شد.

ذخائر متورم نفت دنیا، عامل اصلی ناتوانی اوپک برای بهبود قیمت نفت

روز چهارشنبه قراردادهای این دو نفت بنچمارک هر دو بیش از 1 دلار در هر بشکه افزایش یافت و بدنبال بهبود از یک کاهش چهار ماهه به بالاترین سطح خود در طی دو هفته اخیر رسید. دلالان می گویند که به نظر می رسد معاملات آتی در جستجوی طیف جدیدی برای تجارت هستند.

«تاماس وارگا» تحلیلگر انجمن پی وی ام اویل در بنگاه دلالی لندن می گوید "فرصت چشمگیری برای یافتن یک کف کوتاه مدت تا میان مدت وجود دارد"

این هفته با مسدود شدن زمین های نفت خیز وفا و الشرارة واقع در غرب لیبی توسط شورشیان مسلح، تولید نفت این کشور تا بیش از 250 هزار بشکه در روز کاهش داشته است. کاهش تولید نفت لیبی هم زمان بوده است با تلاش های سازمان کشورهای صادر کننده نفت برای کاهش عرضه و به هدف حمایت از قیمت ها.

یک نظرسنجی رویترز نشان می دهد که تولید نفت اوپک برای سومین ماه متوالی در ماه مارس کاهش داشته است. اعضاء این گروه صادر کننده قصد دارند تا در شش ماه اول سال جاری و تحت توافق که در نوامبر حاصل شد، 1.2 میلیون بشکه از تولید نفت خود را کاهش دهند.

مطابق یافته های نظرسنجی رویترز، اعضاء اوپک تا حدود 95 درصد با تعهدات خود تحت قرارداد پایبندی نشان داده اند.

با این حال اوپک به خاطر پر بودن ذخائر نفت تا سطح بی سابقه در بسیاری از نقاط جهان، برای تنگ کردن بازار نفت با مشکل مواجه شده است.

روز چهارشنبه اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که ذخائر نفت خام این کشور USOILC=ECI 867 هزار بشکه رشد داشته و هفته گذشته به سطح بی سابقه 534 میلیون بشکه نزدیک شده است.

در حال حاضر سرمایه گذاران منتظر هستند تا ببینند اوپک درباره تمدید کاهش تولید خود برای نیمه دوم سال جاری چه تصمیمی می گیرد و این که آیا پایبندی آن ها به توافق خود در سطح بالا باقی می ماند یا خیر.

سایر صادر کنندگان خارج از اوپک از جمله روسیه نیز متعهد شده اند تا تولید خود را کاهش دهند با این حال تاکنون کاهش تولید این کشور ها محدود و کم تر از سطح مورد توافق بوده است. روسیه قول داده است تا 300 هزار بشکه از تولید نفت خود را کاهش دهد.

گروه اوراسیا در یک گزارش پژوهشی اعلام کرد "بسیار بعید به نظر می رسد که روسیه در طی دوره توافق حاضر به سطح کاهش 300 هزار بشکه برسد"
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی