بازدید 19727

پیشگیری از گزش پشه و سایر حشرات

کد خبر: ۶۸۰۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹ 30 March 2017
به راحتی می توان از گزش حشررات موذی مانند پشه جلوگیری کرد.
 
به گزارش میزان، بهترین پیشگیری از گزش حشرات اجتناب از آن است . هنگام غروب از فعالیت بیرون از خانه خودداری کنید. برای پیشگیری از گزش حشرات بدن خود را با پوشیدن بلوز آستین بلند و شلوار پاچه بلند یا پوشیدن ژاکت بپوشانید. استفاده از مواد دافع حشرات حاوی DEET باعث کاهش گزش حشرات و پشه می شود. محلول های DEET در غلظت های 10 درصد تا 30 درصد موجودند به یاد داشته باشید که غلظت های بالاتر «قوی تر» نیستند و تاثیر بیش تری هم در دفع حشرات ندارند.

شما می توانید احتمال گزش حشرات را با آماده کردن لباس ها و چادر از قبل کاهش دهید. در صورت نیاز پس از مشورت با دکتر داروساز می توانید با استفاده از محلول 25/0 درصد یا 5/0 درصد پرمتریبن (نیکس) پارچه ها و البسه را آغشته کنید.

پارچه و البسه را با افشانه پرمترین مرطوب کنید. سپس اجازه دهید خشک شوند. این ماده دافع حشرات نیست و نباید روی پوست از آن استفاده کرد. این ماده همان دارویی است  که برای شپش سر استفاده می شود و دستگاه عصبی پشه ها را تخریب می کند.

استفاده از البسه آغشته به پرمترین و استفاده از پمادهای مخصوص روی پوست در معرض گزش حشرات راه بسیار خوبی برای کاهش احتمال گزش حشرات و لذت بردن از صرف زمان در طبیعت است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل