بازدید 2551

العبادی: تروریسم، استثنا نمی‌شناسد

نخست وزیر عراق تاکید کرد که تروریسم هیچ کشوری را مستثنی نمی کند و به همین علت خواستار همکاری همه برای نابود کردن آن هستیم.
کد خبر: ۶۸۰۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸ 29 March 2017
نخست وزیر عراق تاکید کرد که تروریسم هیچ کشوری را مستثنی نمی کند و به همین علت خواستار همکاری همه برای نابود کردن آن هستیم.

العالم –حیدر العبادی نخست وزیر عراق در سخنرانی خود در بیست و هشتمین اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه عرب در اردن گفت: چالش هایی که کشورهای عربی با آن روبرو هستند مستلزم همکاری بین آنهاست.

العبادی افزود: تروریسم هیچ کشوری را مستثنی نمی کند و همین علت خواستار همکاری برای نابود کردن آن هستیم. باید با یکدیگر برای جلوگیری از فروپاشی کشورها و مقابله با دخالت در امور داخلی، همکاری کنیم. ما خواهان برقراری ثبات به عنوان هدف راهبردی برای پایان دادن به کشمکش های داخلی و منطقه ای هستیم.

وی خاطر نشان کرد: باید بر نابود کردن فقر و گرسنگی و ساختن آینده پررونق برای شهروندان مان متمرکز شویم. عراق موضع روشنی در مسئله فلسطین دارم و تروریسم، افراط گرایی و سرگرم شدن به کشمکش های داخلی باعث تغییر اولویت ها و منحرف شدن مسایل از مسیر درست شده است. ارتش عراق، شکست سنگینی به داعش وارد آورد. وحدت عراقی ها باعث شکست داعش شد. داعش به دروغ مدعی حمایت از شهروندان سنی بود، اما همه طیف های ملت عراق را کشت. عراق در نتیجه تبلیغات طایفه ای هزینه سنگینی پرداخت کرد و از رسانه ها می خواهیم که تشویق به ویرانی نکنند.

نخست وزیر عراق گفت: ما همزمان با تروریسم و فساد مبارزه می کنیم. برای گسترش اجرای قانون و محدود کردن سلاح در دست نیروهای امنیتی عراق تلاش می کنیم و گام بلندی برای تحقق این هدف برداشتیم. از کشورهای عربی برای مشارکت در بازسازی شهرهایی که تروریست ها ویران کرده اند، دعوت می کنیم. عراق در آستانه مرحله جدیدی پس از نابودی داعش قرار دارد. عراقیها برای عقب راندن داعش قربانیان زیادی دادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار