بازدید 30201
در پی تحریم پانزده شرکت آمریکایی توسط ایران؛

چرا به جای تحریم تسلیحات آمریکا، کوکا را تحریم نمی‌کنید؟

موضوع تحریم های اقتصادی علیه ایران موضوع جدیدی نیست؛ اما وضع تحریم در پسابرجام و اقدام متقابل وزارت خارجه ایران در تحریم پانزده شرکت آمریکایی، این موضوع را وارد مرحله جدیدی کرده که نیازمند توجه بیشتر و اتخاذ روش های کارآمدتر است.
کد خبر: ۶۸۰۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳ 29 March 2017
موضوع تحریم های اقتصادی علیه ایران موضوع جدیدی نیست؛ اما وضع تحریم در پسابرجام و اقدام متقابل وزارت خارجه ایران در تحریم پانزده شرکت آمریکایی، این موضوع را وارد مرحله جدیدی کرده که نیازمند توجه بیشتر و اتخاذ روش های کارآمدتر است.

به گزارش تابناک اقتصادی، موضوع تحریم اقتصاد ایران، مسأله ای است به قدمت چهار دهه که در دوره های زمانی مختلف، ابعاد متفاوتی به خود گرفته است. در حالی که از بعد از انقلاب اسلامی، همواره تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ایران و در پاره ای از اوقات تحریم های بین المللی چالش هایی را برای ایران به خصوص در حوزه های اقتصادی ایجاد کرده است، بعد از توافق بین المللی در مسئله هسته ای (برجام) ابعاد تازه تری به خود گرفته است. در حالی که در ابعاد رسانه ای صحبت از عدم امکان وضع تحریم جدید از سوی کشورهای 1+5 است، وضع تحریم های جدید در چند ماه گذشته از سوی ایالات متحده باعث شده تا با اقدام متقابل ایران مواجه شود. اقدامی که به نظر می رسد بیشتر کاربرد در حوزه سیاسی و در عرف دیپلماتیک دارد تا کارکردهای اقتصادی و فشار بر اقتصاد آمریکا. 

ابعاد تازه مسأله تحریم، از آنجایی آغاز شد که پنجشنبه گذشته، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا، شخصیت های حقیقی و حقوقی حامی برنامه موشکی بالستیک ایران و شرکت هواپیمایی ماهان را تحریم کرد. همچنین وزارت دادگستری آمریکا علیه هفت تن از اتباع ایرانی به بهانه آنچه حمله سایبری سه سال پیش به سدی در شمال نیویورک و همچنین دهها بانک خواند، اعلام جرم کرد.

زمستان سال گذشته نیز آمریکا در تصمیمی که از سوی مقامات دستگاه دیپلماسی کشورمان نقض برجام خوانده شد، یازده شخص و شرکت ایرانی و خارجی را تحریم و محدودیت صدور ویزای آمریکا را علیه مسافران به ایران برقرار کرد. همه اینها در حالی است که جمهوری اسلامی ایران تأیید برجام را مشروط به این کرده که در دوره هشت ساله اجرای برجام، هیچ یک از کشورهای پنج بعلاوه یک حق ندارند به هر بهانه و در هر سطحی تحریم جدید علیه ایران وضع کنند.

اما وضع تحریم های جدید از سوی آمریکا، با اقدام متقابل ایران روبه رو شد. اتفاقی که به نظر می رسد در گذشته سابقه نداشته و یا حداقل کم سابقه بوده است و بنابراین، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، پيرو بيانيه مورخ ١٥ بهمن ماه ١٣٩٥، با استناد به موازين حقوق بشردوستانه بين المللي و در اجرای مصوبه شورايعالی امنيت ملی برای اولین بار در فروردین ماه 96 و چند روز پس از وضع دو دور تحریم علیه شرکت‌های مختلف ایرانی و غیر ایرانی، طی اعلامیه‌ای ۱۵ شرکت آمریکایی را به دلیل همکاری در برنامه تسلیحاتی و امنیتی اسراییل و یا تأمین تسلیحاتی اسراییل در محاصره و یا حمله به نوار غزه در لیست تحریم کرد. همچنین یک شرکت ساختمان سازی اسراییلی که در ساخت و فروش ساختمان و شهرک سازی اسراییل در سرزمین‌های اشغالی نقش داشته، در لیست تحریم‌های ایران قرار گرفته است.

اما مسأله این است که با توجه به برخی اظهارنظرها در رسانه ها و در پی اقدام متقابل ایران، گفته می شود که تحریم های وضع شده از سوی ایران آثار اقتصادی خاصی بر شرکت ها و اشخاص مورد تحریم ندارد. البته این اقدام در عرف دیپلماتیک می تواند یک حرکت معنادار قلمداد شود اما به نظر می رسد به رغم مراودات پایین اقتصادی بین ایران و آمریکا، همچنان راه هایی برای اعمال فشار اقتصادی از سوی ایران علیه شرکت های آمریکایی وجود دارد که می تواند علاوه بر تأثیرات رسانه ای، تأثیرات واقعی بر بخشی از اقتصاد آمریکا داشته باشد.

در همین زمینه پایگاه اطلاع رسانی شبکه سی ان ان نوشت: تحریم های اعمال شده توسط ایران علیه آمریکا، اهمیت عملی ندارد. در ادامه این گزارش آمده است: روشن است که این شرکت های آمریکایی هیچ سرمایه یا فعالیتی در ایران ندارند و این تحریم ها فقط برای گرفتن امتیاز سیاسی بوده است.

بنا بر آمار موجود در گمرک جمهوری اسلامی ایران، در سال 1394 آمریکا بیست و نهمین طرف تجاری ایران در حوزه صادرات به ایران بوده است. بر طبق این آمار ارزش کل صادرات آمریکا به ایران در دوازده ماهه سال 94 بالغ بر 167 میلیون دلار است و همچنین حجم واردات ایران از آمریکا در ده ماهه ابتدایی سال گذشته و بر مبنای آمار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، بالغ بر 186 میلیون دلار بوده است که این مسأله نشانگر وجود مراودات تجاری بین ایران و آمریکا و وجود ظرفیت های لازم برای اعمال تحریم های تأثیرگذار از سوی ایران است.

فارغ از مبادلات و مراودات تجاری مستقیم که وجود دارد، محصولات دیگری در سبد مصرف خانوارهای ایرانی هست که مستقیم تحت لیسانس شرکت های آمریکایی  در حال تولید یا واردات است که از آن جمله می توان به نوشابه های گازدار از جمله کوکاکولا و پپسی اشاره کرد. بر اساس اطلاعات گمرک جمهوری اسلامی ایران، حجم واردات نوشابه های غیرالکلی در کشور در سال 93 معادل یک تن و 463 هزار کیلوگرم، در سال 94 معادل 2 تن و 622 هزار کیلوگرم و در ده ماهه ابتدایی سال 95 معادل 2 تن و 768 هزار کیلوگرم بوده است که حاکی از افزایش 79 درصدی واردات در سال 94 نسبت به سال 93 است. همچنین آمار واردات نوشابه ها در ده ماهه ابتدایی سال 95 از کل واردات سال 94 بیشتر بوده است که این مسأله حاکی از رشد واردات این محصول در سال های گذشته دارد.

در کنار محصولات غذایی، در حوزه تکنولوژی نیز هم اکنون مصرف کالاهای آمریکایی در کشور از رونق زیادی برخوردار است. وزارت صنعت معدن، تجارت در مرداد ماه سال 95 به 9 شرکت و در ادامه به تعداد دیگری از شرکت ها مجوز واردات برای واردات محصولات آیفون را صادر کرد. اپل برای سال 2016 فروش 2 میلیون دستگاه آیفون را در ایران پیش بینی کرده بود. با توجه به نبود آمار دقیق واردات و قاچاق گوشی های آیفون نمی توان در مورد تعداد گوشی های آیفون موجود در بازار ایران گمانه زنی کرد اما می توان در همین زمینه به گفته های سیدجواد احمدی، مدیر کل سازمان حمایت استناد کرد که در شهریورماه سال جاری اعلام کرده بود که بر پایه برآوردهای انجام‌شده ماهانه حدود 100 هزار گوشی آیفون رسما در کشور خریداری می‌شود.

با توجه به این آمار، گویا در ایران ظرفیت های لازم برای تحریم شرکت های آمریکایی در مواجهه با تحریم های ناعادلانه و یک طرفه این کشور وجود دارد. با توجه به برخی اظهارنظرهای انجام شده در رسانه ها که در پی اقدام متقابل ایران و در تحریم پانزده شرکت آمریکایی انجام گرفته است، تحریم های وضع شده از سوی ایران، آثار اقتصادی خاصی بر شرکت ها و اشخاص مورد تحریم ندارد و با این حساب، به نظر می رسد، به رغم مراودات تجاری پایین اقتصادی بین ایران و آمریکا، همچنان راه هایی برای اعمال فشار اقتصادی از سوی ایران علیه شرکت های آمریکایی وجود دارد که می تواند علاوه بر تأثیرات رسانه ای و دیپلماتیک، تأثیرات واقعی بر بخشی از شرکت های آمریکایی داشته باشد و آن تحریم اجناس آمریکایی مصرفی و غیرضروری است که در کشور مصرف می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۸
انتشار یافته: ۹۵
تحریم آمریکا شمشیری است که به خودمون آسیب میزنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
چند وقت پیش یک جمله ای رو از کنفسیوس روی دیوار دانشگاه ازاد دیدم جالب بود
البته نه اینکه ما در این مورد روایت کم داریم اما یا برامون مهم نیست یا یک جایی از پازل رو نمی فهمیم و با دیدن یک تصویر یاجمله پازل تکمیل میشه
ایشون میگه: این همه به تاریکی لعنت نفرستید شمعی روشن کنید.
اقا کار از این حرفها گذشته به جای حرف زدن هر ایرانی یک شمع توی فکرش روشن کنه و یک حرکت هر چند ابسیلونی در اقتصاد داشته باشه دیگه این نمیشه که ما بگیم تورو خدا ما رو تحریم نکنید اون وقت اونا هستن که التماس می کنند
اندک اندک جمع گردد وانگهی دریا شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
واقعا؟!!!
یعنی ما کوکاکولا نخوریم یا ایفون نخریم آسیب میبینینم؟
من به برعکسش اعتقاد دارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
من نمیفهمم چرا ما داریم از تحریم امریکا میترسیم؟؟؟؟
بابا گوشی اپل نخریم
لپتاپشو وارد نکنیم
نوشابشو ممنوع کنیم!!!
اینا ضرر اقتصادی که نداره سود فرهنگی اقنصادی نظامی سیاسی هم داره
کاملا عاقلانست
در زمان طاغوت که کوکا کولا فقط 6 ریال بود ، مردم میگفتند کوکا کولا 2 ریال کوکا و 4 ریالش کلاست!
نوشابه رو به نظر من کلا باید تحریم کرد. این چیه آخه که نه تنها خاصیت نداره بلکه فقط ضرر هست. حالا ماهی یکی دوبار اشکال نداره ولی من میبینم مردم بسته های ۶تایی نوشابه خانواده میخرن و نمیگن قندشون میره بالا یا پوکی استخون میگیرن. اونهایی که قند ندارن یا نزدیکانشون قند ندارن، نمیدونن چقدر این بیماری میتونه مهلک و وحشتناک باشه. اگر نتونید کنترل کنید (که اکثرا هم در درجه های مختلف نمیتونن) نتیجه ممکن هست همه یا بخشهایی از این چیزهایی که میگم بشه: آسیب به چشمها و مراحل پیشرفته نابینایی، آسیب به کلیه تا از دست دادن کلیه ها، آسیب به اندام تحتانی تا مثلا قطع پا، آسیب به مغز تا رسیدن به آلزایمر. این چیزهایی بود که میدونستم، در ضمن قند که میره بالا شخص عصبی میشه و درست هم نمیتونه فکر کنه. پوکی استخون هم که چی بگم، از اسمش معلومه.
هر كارى مردك ابله ترامپ ميكنه لازم نيست مثل خودش جواب داد اگر بجاى تحريم ، صنايع خودمان كيفيت و ظرفيت صادراتى ايجاد كنند ما چه نيازى به آمريكا داريم دوره انحصار آمريكا و اروپا گذشته خودشون دچار مشكلاتى هستن كه تو كار خودشون موندند لطفا راه حلهاى غير كارشناسى ندهيد ،
مدير عامل يك واحد صنعتى
با سلام کوکا چی آقا انواع سیگارهای آمریکایی در هر کوره دهی یافت می‌شود، بازارهای مناطق آزاد پر از ماشینهای لوکس آمریکایی است. لطفا" در مورد تحریم شرکتهای آمریکایی شوخی نفرمایید.
کالاهایی که شما اشاره کردید برای برخی سود داره عزیز پس هیچوقت تحریم نخواهد شد.
عزیز این کوکا که تو ایران تولید میشه فقد اسمش کوکاکولاس ولی هیچ لیسانسی از شرکت اصلی نداره
واصلا کیفیتش با اون قابل مقایسه نیست
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
اشتباه میکنی عزیزم تحت لیسانس امریکا میزنه
گل گفتی تابناک جان !!
اگه عملی بشه تودهنی خوبی واسه آمریکاست ...
یاد نوشابه های وطنی زمان جنگ افتادم .
یعنی فکر می کنید تحریم کوکا بر اقتصاد آمریکا اثر خواهد داشت ؟!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
لااقل بر اقتصاد ایران تاثیر مثبت خواهد داشت.
تحریم آمریکا تحریم خودمونه. دلت خوشه ها!! مثلا چطوره بیایم شرکت اینتل رو تحریم کنیم!! یا شرکت ای ام دی یا انویدیا. همین کامپیوترهایی که شما باش کار میکنی از سخت افزارش بگیر تا نرم افزاراشٰ همه آمریکایین. همین ویندوزٰ مثلا. تا همین چند روز پیش هم که بی تابی هواپیماها رو میکردیم بسیاری از قطعاتش آمریکاییه. شما واقعا میخوای آمریکا رو تحریم کنی؟؟؟؟؟!!! برو عصر حجر زندگی کن!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
شما بین این همه کالای آمریکایی که جایگزین داخلی داره رفتی سراغ اینتل؟! شما فقط اونایی که مشابه ایرانی داره رو مصرف نکن.
من که به جای آیفون ، جی ال ایکس مونتاژ خرمشهر دارم و راضی هم هستم. هم با کیفیت هست هم ارزان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
با حال بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
تو جیب هم جا میشه
شكم از جمله خطوط قرمز ماست
شركت نستله متعلق به اسراييل است و ببينيد چقدر واردات و توليد در ايران دارد
نوشابه ميهمان ما باشيد
کوبا تحریم کرد چه عایدی واسه اش داشت؟ چرا واقع بین نیستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
کوبا چی رو تحریم کرد؟
موضوع کاسبان تحریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
خدا لعنتت کنه
عزیزم جانم فرمایش جناب عالی کاملا متین وبجا می باشد اما چند موضوع را باید در نظر داشت اول این که کشور ما توان مقابله با این اهریمن اقتصادی را ندارد صادق باشیم باید با هم الان صادق باشیم بیکاری غوغا می کند و دولتیان با همه زحمت هم ناتوان از ایجاد سرمایه گذاری و اشتقال شده اند هر رییس جمهوری بیایید نمی تواند کاری از پیش ببرد اگر نوشابه را تحریم کند ضررش بیش ز فایده می باشد یک سری مسایل سیاسی اتش بر اقتصاد شده با این دید سیاسیون سالها در این منجلاب اقتصادی هستیم و هیچ دولتی توان حل ان را ندارد اقتصاد مقاومتی تا اندازه ای حلال است اما اقتصاد ما جهانی نمی شود کشوری که این همه دشمن دارد در عرصه جهانی فاکتور شاخصی نیست و باید با این شرایط هم مردم و دولت بسازند و توقع را کم کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
اگه نوشابه رو تحریم کنیم، ضررش بیشتر از فایده اش هست؟!!!
اپل رو تحریم کنیم ضربه ی بزرگی زدیم ولی نمیشه
مردم دوس دارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
چون مردم عقل ندارند
باشه
برای مسئولان کشورم خون یک فلسطینی از خون من ایرانی رنگین تره
خدایا من نه در این دنیا و نه در آخرت از حقی که از کشورم داشتم و عده ای این حق را از من گرفتند نمی گذرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
ایضاً
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
شما به فکر اقتصاد کشورت باش و تولیدکننده های داخلی وطنت رو حمایت کن. هر حماقتی که بعضی کشورهای عربی میکنن رو که قرار نیست من و تو تکرار کنیم.
سلام
تحریم اعمال شده از سوی ایران از این جهت قابل تقدیر است که دنیا فروشنده های تسلیحات نظامی پیشرفته به رژیم صهیونیستی شناسایی کنند
ولی تحریم .... به ممنوعیت فروش محصولات ان شرکتها به ایران خیلی مضحک بنظر میرسد ...
چون شخصا 5 سال برای خرید یک دوربین دید در شب ای تی تی ...
انهم از طریق کشورهای خامس و رابع و ثالث
ارسال از انریکا به کره
سپس سنگاپور
سپس فیلیپین و سپس به چین و ایران
به در بسته خوددم ....
و
مشمول لیست دستگیری امریکا و کشورهای هم پیمان به خاطر
اقدام به نقض تحریمها شدم ....
بخندید به شرکتهایی که ما تحریمشان کردیم
موضوع شکم
عمرا بشه جلوشو گرفت
این پیشنهاد موثرتر از تحریم شرکت های آمریکایی است که بیشتر ما محتاج اون ها هسنیم تا اونها محتاج داد و ستد با ما.
کوکاکولا تحریم میکنید یه وقت مخاطبای روشنففففکرتون ناراحت نشن ؟!!!
یه آمار خودکشی بالا نره تو کشور از این همه استبداد ؟!!!
مطمئنی این چیزی که به خورد ما میدن واقعا کوکاکولاست؟
اینا که مزه ی خرما پخته میده
فکر کردی از ناف آمریکا میاد؟

باشه.... فکر کن
خدا خیرت بده. موقعی که کاملا اعتمادم رو به مسولین ایرانی از دست دادم اولین باری بود که همه جا کوکاکولا و پپسی کولا پرشد. زمان شاه به ما که بچه بودیم میگفتن پپسی رو آیه الله بروجردی گفته چون منافعش تو جیب اسراییل میره نخرید. ولی بعد انقلاب همه این حرفها به کنار رفت.
داداش به هر حال همین با همین کوکا وپپسی کلی آدم دارن نون میخورن... کشته مرده ی طرح جایگزینتون شدم.
یعنی کوکا یهو به خاطر این اقدام قاطعانه ما ورشکست میشه و مویه کنان میگن میخوان تابعیت ایران بگیرن؟؟؟
تحریم کوکا پیشنهاد خوبیه اگر مردم بخواهند و به فکر سلامتیشان هستند . نه تولید بشه و نه مردم بخرند . اونی هم که موجوده برای شستن کف و دیوارهای توالت خیلی خوبه
اگه یه حرف حساب زدی همین بود تابناک
چرابویینگ راتحریم نمیکنید؟چهارتاشرکت بی ربط راتحریم کردیدکه که هیچوقت زمینه همکاری شان باایران فراهم نمیشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
تحریم شرکت های آمریکایی توسط ایران جک ساله
همش بازیه!!!
قربان دهنت. همین را بگو
باید کالاهای غیر ضروری آمریکایی رو تحریم کنیم ،شناخت بهتر از امر و نهی هستش.
اخه تحریم پپسی و کوکاکولا
پس شما که پیشنعاد میدید اول فکری برای کارگران این کارخانه ها بکنید به نظر شما چقدر اقبال شرکتها برای مصرف نوشابه ایرانی بالا هست
البته شما اونموقع از اون طرف بام می افتید که وا مصیبتا بیکاری زیاد شده
۱۸۶ میلیون دلار رو تحریم نکنید لطفا :|
۱۸۶ میلیون دلار رو تحریم نکنید لطفا :|
آقا ما 5 ساله کلا نوشابه مصرف نکردیم هنوز هم نمردیم ؛)
چیه آخه همه اش ضرره!
کوکا کولا در ایران سرمایه گذاری کرده و ایرانیها در آن مشغول کارند.
واقعا پیشنهاد جالبی هست. ای کاش دولت ایران محصولات مهمی مانند کوکا کولا، پیپسی، موبایل آیفون و ... رو تحریم بکنه تا اقتصاد آمریکا و لو اندک، آسیب ببینه. حتی اگه دولت بخاطر برخی منافع مانند گمرک، مالیات و ... این کار رو انجام نده، مردم باید بصورت خودجوش این محصولات رو تحریم بکنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
فکر کنم دو نفری هم که بهت مثبت دادن یکیش خودتی یکیشم بغلیت
واقعا كه گل گفتيد، ولي كو گوش شنوا! مگه اونا خودشون ما را تحريم تسليحاتي نكردن؟ اونوقت تحريم شركت هاي تسليحاتي اونها از طرف ما چه فايده اي داره؟ حالا كه بعد از اين همه تحريم ايران يك حركتي كرده ، اونهم اينطوري، واقعا خنده داره. از حضرات بپرسيد تحريمي كه كردن چه ضرري به آمريكا ميزنه؟
معلومه چرا
ببینید کدام نهاد مالک شرکت خوشکواره
ببخشید اینکه میشه تحریم مضاعف خیلی از ایرانیها باتوجه به ممنوعیت سرو نوشیدنی الکلی در دین به کوکا معتاد هستند ولذت نوشیدن ان را تحریم کردن مثل سیلی زدن به صورت خودمان است
كوكا و سيگار دو محصولي هستند كه طبق تحقيقات پزشكي بيشترين دلايل ايجاد سرطانها و بيماريهاي استخواني هستند. اين دو محصول وارداتي رو ول كردن رفتن صنايع پيشرفته اي رو تحريم كردن كه اصلا به ايران چيزي نميفروشن.
خب معلومه
هدف گول مالیدن سر مردم ایرانه
نه چیز دیگر
1- مردم ما به خوردن کوکا بیشتر وابسته هستند تا کوکا به مردم
2- با این تحریم کلی از کارگران کشور خودمون بیکار می شن
2 تن و ٧٦٨ هزار كيلوگرم اين يعني چقدر؟
بعدشم وقتي كل واردات ايران از امريكا ١٨٦ ميليون دلاره كه اونم بيشترش دارو و باطري قلب و ايناس مقاله شما به جوك بيشتر شبيه است
اصلا مگه أيفون از گمرك وارد ميشه كه تحريمش كنيم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
خوب این شد حرف حساب!!
باید اول جلوی قاچاقش رو بگیرند!
به عنوان مطلع میگم که خیلی سریع و موثر میشه جلوش را گرفت ولی باید همت کنند که نمیکنند
تخم ماهی قزل الا کم کیفیت هم با مقیاس بالا در حال واردات از آمریکا است. در حالی که در کشور به سادگی تولید شده یا از کشورهای دیگر به خوبی قابل تامین است.
چون بدون تمدید مجوز داریم از فرمولشون سواستفاده میکنیم! ما ایرانی هستیم، دزد و کپی کار و حلال کننده ی حرام! ما خوبه خوبیم، باقی کائنات بد!
جواب سوال تیتر : قرار نیست ما به غیر از خودمون به کسی صدمه بزنیم ، اما ژستش رو میگیریم ...
تا جاییکه من میدونم آمریکا برای مردم آمریکاست نه برای کسانی که ازش منفعت میبرند.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
ببخشید فراموش کردید آخرش بنویسید " برعکس ما !!!"
لازمه که آمریکا تحریم بشه؛ وگرنه با روحیه‌ای که مردم ما دارن، هیچ‌وقت تولید داخلی پا نمی‌گیره، مگه به اجبار، و کار به جایی ممکنه برسه که علوفه‌ی گاوامونم از آمریکا وارد کنیم.
نمونه‌شم کامنتا ⇧
تا جايي كه بنده خبر دارم كمپاني كوكا كولا وپپسي كولا امريكا خيلي مايل نيست تو ايران بدون سرمايه گذاري مستقيم كار كنه وفقط مواد اوليه رو بده به نماينده ايراني وكمترين كنترل رو هم داشته باشه وتقريبا سودي هم نبره واين صاحبان صنعت نوشابه ايران هستند كه با لابي گري وسرمايه هاي هنگفتي كه تو امريكا دارند با كلي كلك اين دو تا شر كت رو تو ايران گسترش ميدن پس نه تنها امريكا از تعطيلي اين دو تا شركت ناراحت نميشه بلكه براش سود اور هم هست چون بقيه كشورها مثل تركيه هم دنبال مدل همكاري اين چنيني با كوكاست كه اين اصلا به نفع كمپاني كوكا كولا نيست
اين رو هم بگم توي اين دو تا شركت در ايران نزديك به هفت هزار نفر مجموعا بطور مستقيم و دهها هزار نفر بطور غير مستقيم كار مي كنند
با نوشابه تحریم کردن فایده نداره.یارو تاجر وبیزنس منه.حملات سپتامبر همه سعودی وعرب تبار وپاکستانی بودند.عربستان وپاکستان تحریم نشدند.بخاطر اینکه ترامپ در کشورشان شرکت داره.تو ایران یک نمایندگی هم ندارند.تمام علتش اینست.اگر یک شرکت امریکایی درایران باشدعمرا تحریم یاحمله کند.ایا شما به مغازه خودتان حمله یا محدودیت قایل میشوید؟نه.بویینگ که گرفتید نمایندگیش را هم دایر کنید.عمرن تحریم کنند.همه چی پوله.فقط پول.پول.پول.تحریم خودبخودول میشه
جناب به اصطلاح کارشناس ! اگر کوکا را تحریم کنیم که کارگران خودمان در شرکتهای نوشابه سازی بیکار می شوند ! آدم که برای تنبیه دیگران شیشه خونه خودش رو نمیشکنه !!!!!!؟!؟!؟!؟
چون "گربه دستش به گوشت نمیرسید میگفت پیف پیف بو میده"!!!
اگه مردم آمریکا مثل ما بودند و به مسایل سیاسی اهمیت میدادند قطعا کلی جوک واسه این موضوع تحریم آمریکا توسط ایران میساختند..
پراید امریکائی هسنش لطفا تحریمش کنید
بابا بی خیال؛؛ اصلا دولت نمیخاس تحریم کنه!!!میخاس به مردم بگه ما هم نمیترسم و جربزه داریم ؛؛نگو که مردم فوری فهمیدن!!!
1 تن و 463 هزار کیلوگرم
من هر چی سعی میکنم نمیتونم این رو بخونم،
یکی مقدارش رو به تن یا کیلوگرم میگه ؟
اینجور که نوشتین یعنی ۱ هزار کیلوگرم و ۴۶۳ هزار کیلو گرم.
یا ۱۴۶۳ هزار کیلو کیلو گرم گرم
میدونید چند هزار نفر در کوکا کار میکنند و چه لابی سنگینی پشت این موضوع است
این تحریم ها بیشتر شبیه جوک است.شرکت های تسلیحاتی که صرفا" کارشان برای رژیم صهیونیستی است.بابا مگر این شرکت قبلا" به ایران سرویس میداده اند که با تحریم دچار مشکل شوند.ضمن اینکه بهتر نبود به جای این تحریم ها شرکت هایی همچون کوکاکولا ،اپل ،پپسی و... تحریم میشدند.ظاهرا" این تحریم ها فقط جنبه نمایش دارد.خخخخخخخ
نوشابه الکلی و ابجو که ممنوعه، یه دفعه نوشابه غیر الکلی رو هم حروم کنین ملت فقط دوغ بخورم بخوابن.
حالا چرا فقط کوکا مارک های دیگه مثل پپسی کانادا فانتا پس چی ؟
بيخود شعار نديد!
اگه كوكاكولارو تحريم كنيد همين ٤تا كارخونه هم كه بازه تعطيل ميشه و كلي آدم بيكار ميشه.
بنابراين قدرت اين كار رو نداريم.
ميدونم كه نظر من رو منتشر نمي كني.
پول انسانها را هم کیش می کند
بازار کوکا در ایران برای طرفین سودمند است پس تحریم نخواهد شد.
مي دانستيد همين الان بيش از ٨٠ درصد داروهاي بيماري هاي سخت كه مصرف مي كنيم، ريشه امريكايي دارد
شاخص بورس ازدی ۹۲تاکنون۱۳هزارواحدسقوط کرده واز۹۰هزارواحدبه ۷۷هزارواحدکاهش یافته (شاخص کل درفروردین۹۵نزدیک به ۸۲هزارواحدبود) این یعنی زیان مستمردرسه سال ونیم گذشته وعقب افتادن ازسایربازارهای سرمایه گذاری مثل مسکن طلا وارز !!!
اون دوستانی که به نظرشون مک دونالد و برگر کینگ نماد آمریکا هستن بدونن و آگاه باشن که کوکا کولا و پپسی خیلی بیشتر نماد آمریکا هستن. ولی خب حتما منافعی هست که ما در جریان نیستیم .....
لطفا ویندوز و اندروید و استفاده از جی پی اس و دارو های آمریکایی رو هم تحریم کنید
تحریم نخریدن سلاح از آمریکا خنده داره ، چون اونا تحریم کردن و نمیفروشن
اگه بفروشن سر از پا نمیشناسیم
مشگل اينجاست كه انكسانيكه از همه بلندتر بر سر امريكا داد ميزنند معمولا همانكساني هستند كه هر روز همرا صرف غذا كوكاكولا ميل ميكنند، اخرين مد امريكايي را ميپوشند و هميشه منتظر اخرين اپديت و ورژن اي فون و اي پد هستند.
مصيبت اينجاست
بجای تحریم آمریکا پراید را صادر کنیم آنجا یک کشتاری از آمریکایی ها می کنه بیا و ببین
این شرکت که تو زمان تحریم هم با ما همکاری میکرد.
تحریم تسلیحاتی آمریکا اونقدر مسخره بود که فکر می کنم همه عقلا از حماقت دوستانی که این طرح رو دادن حسابی خندیدن. آخه یکی نیست بکه شرکت ریتیون کلاهشم توی ایران بیافته نمیاد برداره. انوقت شما اون رو تحریم می کند. عقل هم چیز خوبیه برای انسان
نویسنده چی زدی خدا وکیلی؟ بگو ما هم تهیه کنیم
اتفاقا چون آیفون و کوکا کولا برای یک عده خاص درآمد های هنگفتی دارد ؛ کسی حق تحریم آنها را ندارد .
قطعات مریخ نورد را تحریم کنیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل