بازدید 5871

همکاری اقتصادی روسیه با ایران

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پس از دیدار با همتای ایرانی خود اذعان کرد، روسیه برای گسترش همکاری های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران در صنعت نفت و گاز برای اطمینان از توسعه اقتصادی پایدار، برنامه ریزی کرده است.
کد خبر: ۶۸۰۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶ 29 March 2017
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پس از دیدار با همتای ایرانی خود اذعان کرد، روسیه برای گسترش همکاری های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران در صنعت نفت و گاز برای اطمینان از توسعه اقتصادی پایدار، برنامه ریزی کرده است.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از Russia today، رئيس جمهور ایران، حسن روحانی، در یک سفر رسمی در مسکو به سر می برد. پوتین در یک کنفرانس خبری مشترک خاطر نشان کرد، روسیه پتانسیل بسیار زیادی را برای افزایش همکاری در صنعت نفت و گاز، در خود می بیند. همچنین افزود، "شرکت های پیشرو روسیه چندین توافقنامه مهم مربوط به توسعه ذخایر بزرگ هیدروکربن، در ایران بسته اند.

همکاری اقتصادی روسیه با ایران

همچنین پوتین و روحانی به ادامه همکاری با هدف ایجاد ثبات در بازار جهانی انرژی و تضمین توسعه اقتصادی پایدار، توافق کردند.

دو رئیس جمهور بیانیه مشترک امضا شده توسط دوطرف، را قرائت و از آن استقبال کردند.

این بیانیه حاوی تعهد طرفین جهت حفظ تعادل عرضه و تقاضا در بازار جهانی نفت تا رساندن قیمت به سطح قابل قبول، توسط اعضای اوپک و دیگر کشورهای تولید کننده نفت بود.

در دسامبر سال 2016، 11 کشور تولید کننده نفت غیر اوپک توافق کردند که روزانه تولید نفت خود را 588 هزار بشکه درروز کاهش دهند. در همین راستا روسیه به تنهایی، خود را متعهد به کاهش 300 هزار بشکه در روز کرد.این در حالی ست که چند هفته پیش از آن، اعضای اوپک توافق کردند که 1.2 میلیون بشکه در روز تولید نفت خود را کاهش دهند.

روسیه و ایران همچنین موافقت خود را جهت ادامه همکاری، در مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GESF)، با هدف ایجاد یک مکانیسم بهتر بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان گاز جهت ثبات و امنیت عرضه و تقاضا در بازارهای جهانی گاز طبیعی اعلام کردند.

در همین حال، بزرگترین تولید کننده گاز طبیعی روسیه، گازپروم و شرکت ملی نفت ایران (NIOC) تفاهم نامه همکاری در بخش صنعت گاز، با تاکید خاص بر مشارکت شرکت روسی در توسعه میدان های نفت و گاز ایران، امضاء کردند.

پوتین و روحانی همچنین در مورد مسئله استفاده از ارزهای ملی به عنوان پرداخت متقابل، توسعه همکاری بین بانکی بین دو کشور و حصول اطمینان از افزایش تجارت و سرمایه گذاری با یکدیگر گفتگو کردند.

همچنین دو رئیس جمهور در ایجاد پتانسیل یک منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اوراسیا اقتصادی که متشکل از کشورهای روسیه، بلاروس، ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان می باشد، بحث و گفتگو کردند.

روحانی در کنفرانس مطبوعاتی به روزنامه نگاران گفت، چنین منطقه تجاری به طور قابل توجهی می تواند به بهبود وضعیت تجاری و "ایجاد شرایط جدید" در سیستم تجارت منطقه ای کمک شایانی کند.

رئیس جمهور ایران در ادامه خاطر نشان کرد که روابط دو جانبه میان دو کشور در حال حرکت به سطح جدید استراتژیک می باشد. "روابط بین کشورهای ما از نظر اقتصادی، رشد تجارت و گردشگری نوید پیشرفت قابل توجهی را می دهد.

وی افزود، "ایران و روسیه به سمت توسعه روابط راهبردی اقتصادی، فرهنگی و علمی در حال حرکت می‌باشند".

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار