بازدید 19581

درخواست از مردم برای کمک به کشف سیاره نهم منظومه شمس

تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵ 29 March 2017
ستاره‌شناسان دانشگاه ملی استرالیا از همه مردم جهان خواسته‌اند تا برای کشف سیاره نهم در منظومه شمسی به آنها کمک کنند و از خانه خود یک تحقیق فضایی و علمی انجام دهند.

به گزارش فارس، آیا تا به حال هنگام خیره شدن به آسمان شب فکر کرده‌اید که شما هم می‌توانید یک سیاره جدید کشف کنید و نام خود را در تاریخ به ثبت برسانید؟ با برنامه‌ریزی‌های جدید صورت گرفته، این کار چندان هم دور از ذهن نیست.

ستاره‌شناسان دانشگاه ملی استرالیا (ANU) از همه مردم جهان خواسته‌اند تا برای کشف سیاره نهم در منظومه شمسی به آنها کمک کنند و از خانه خود یک تحقیق فضایی و علمی انجام دهند.

عنوان این پروژه «سیاره نهم» نامگذاری شده است و دانشمندان استرالیایی پس از چند سال تحقیق و بررسی دقیق به این نتیجه رسیده‌اند که در منظومه شمسی بعد از پلوتون، سیاره دیگری وجود دارد که هنوز کشف نشده است.

برای آنکه بررسی‌ها در این زمینه به دامنه گسترده‌تر دنبال شود، دانشمندان استرالیایی تمام عکس‌های دیجیتالی خود از منظومه شمسی را روی یک سایت اینترنتی به آدرس زیر قرار داده‌اند: planet9search.org

منجم‌های آماتور با رفتن به این سایت اینترنتی می‌توانند بررسی‌های خود را روی تصاویری که در آن منتشر شده است انجام دهند و دانشمندان استرالیایی قول داده‌اند هرکس سیاره نهم را پیدا کند، بتواند نام آن را به طور شخصی انتخاب کند.

در این سایت اینترنتی صدها هزار عکس که توسط تلسکوپ‌های روباتیک در رصدخانه ویلز گرفته شده، آورده شده است و همه کاربران به صورت رایگان می‌توانند به محتویات این سایت دسترسی داشته باشند.
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل