بازدید 23433
آغاز موج بازگشت مسافران در هوای بارانی

آخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک؛ چهارشنبه نهم فروردین

در حالی که هوای آفتابی و مطبوع روزهای گذشته جای خودش را به هوای ابری و بارانی داده و می‌دهد، تعطیلات طولانی مدت نوروزی به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود و بسیاری از مسافران در مسیر بازگشت به منازل و شهر و دیار خود قرار می‌گیرند؛ وضعیتی که آغاز موج بازگشت مسافرانِ پرشمار نوروزی به حساب می‌آید و ترافیکی پرحجم در روزهای آینده در جاده های کشور را نوید می‌دهد.
کد خبر: ۶۸۰۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 29 March 2017
از جمله خبرهایی که در نوروز بسیاری مشتاق دانستن درباره‌اش هستند و تلاش می‌کنند، آگاهی به روزی از آن داشته باشند، اخبار مرتبط با وضعیت آب و هوایی نقاط کشور و وضعیت ترافیکی جاده‌هاست؛ از این روی، تلاش خواهیم داشت، برای رفاه حال مسافران پرشمار نوروزی در کشورمان، روزانه اخبار مرتبط با این دو حوزه را در بسته‌ای ویژه در اختیارتان بگذاریم.

 به گزارش «تابناک»، هرچه به روزهای پایانی هفته نزدیک می‌شویم و تعطیلات طولانی مدت نوروزی به انتهای خود نزدیک می‌شود، بر شمار ترددهای جاده‌ای افزوده خواهد شد و نگرانی از بروز حوادث و سوانح اوج خواهد گرفت. از این رو جا دارد که اگر قصد سفر دارید، بیش از پیش مراقب باشید و اگر عزیزانتان عازم جاده‌ها هستند، موارد ایمنی را به ایشان متذکر شده و به صبوری در طی نمودن مسیر دعوتشان نمایید.
 
هشدارهایی که اندک توجهی به پیش بینی های آب و هوایی برای پی بردن به اهمیتشان کافی است چراکه می‌بینیم برای امروز و فردا بارش باران در اغلب استان های کشورمان پیش بینی شده که گاه به شکل رگبار بروز خواهد کرد و زمان کوتاهی به طول خواهد انجامید اما همین مقدار بارندگی نیز برای کاهش دید و از آن مهم تر، لغزندگی مسیر کفایت می‌کند؛ گزاره هایی که می‌توانند با قرار گرفتن در کنار خطاهای رانندگان یا عوامل دیگر، به خلق حوادثی جبران ناپذیر منجر شوند.
 
آخرین وضعیت ترافیکی

به گزارش پلیس راهور، در حالی که تا ساعات پایانی روز گذشته، تنها در محورهای مواصلاتی استان های آذربایجان غربی و مازندران بارش باران گزارش شده، پیش بینی های هواشناسی حکایت از بروز چنین وضعیتی در بسیاری از استان های دیگر کشورمان دارد. از این رو از رانندگان درخواست می‌شود هنگام رانندگی مراقب لغزندگی جاده باشند و ضمن رعایت سرعت مطمئنه، نسبت به رعایت فاصله طولی و کاهش سرعت در هنگام گردش، دقت زیادی به خرج دهند.
 
این در حالی است که بر اساس این گزارش، هر دو باند محورهای کرج - چالوس و هراز، ترافیکی سنگین و پرحجم اما روان را تجربه می‌کنند و جز این محورها، 11 محور به دلایل مختلف از جمله شرایط جوی مسدود می‌باشند:

*محور شمشک-دیزین در استانهای تهران و البرز
*محور پونل-خلخال در استانهای گیلان و اردبیل
*محور سرو آباد-پاوه در استانهای کردستان و کرمانشاه
*محور اولنگ-شاهرود در استانهای گلستان و سمنان
*محور  فرعی سی سخت-پادنا در استان کهکیلویه و بویر احمد
*محور شیراز-جهرم در استان فارس
*محور فرعی گنجنامه-تویسرکان در استان همدان
*محور استهبان- نی‌ریز در استان فارس
*محور فرعی رودبار-کهنوج- قلعه گنج در جنوب استان کرمان
*محور امیدیه-دیلم در استان خوزستان
*محور روستای ارم-باوردان در استان هرمزگان

ساير محورهای موصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار می باشند.

آخرین وضعیت آب و هوایی
 
آخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک؛ چهارشنبه نهم فروردین 
 
وضعیت آب و هوایی استان های مختلف در ساعات آینده بدین ترتیب پیش بینی می شود؛

آخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک؛ چهارشنبه نهم فروردین 
آخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک؛ چهارشنبه نهم فروردین 
آخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک؛ چهارشنبه نهم فروردین 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل