بازدید 4219

آمادگی بودجه روسیه برای کاهش قیمت نفت

پس از پیوستن روسیه به قرارداد کاهش تولید جهت ایجاد ثبات در قیمت نفت خام، این کشور بودجه خود را برای سه سال آینده، روی نفت بشکه ای ۴۰ دلار می بندد.
کد خبر: ۶۸۰۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹ 28 March 2017
پس از پیوستن روسیه به قرارداد کاهش تولید جهت ایجاد ثبات در قیمت نفت خام، این کشور بودجه خود را برای سه سال آینده، روی نفت بشکه ای ۴۰ دلار می بندد.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از Russia Today، مسکو و سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، بر کاهش وسیع تولید نفت خام به مدت 6 ماه برای نگهداری قیمت در سطح معقول توافق کردند.

آمادگی بودجه روسیه برای کاهش قیمت نفت

الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه اذعان کرد، هنوز برای اظهار پیروزی بسیار زود است. به عقیده وی باید دید که آیا قرارداد روند معمول خود را طی می کند یا تمامی هم پیمانان به تعهدات خود صد در صد پایبند می باشند؟ همچنین طبق پیش بینی نواک، ذخایر جهانی نفت در سه ماهه دوم سال جاری رشد خواهد کرد.

با وجود پیش بینی های خوش بینانه تحلیلگران که اذعان کردند قیمت نفت خام تا اواخر امسال 16 درصد افزایش می یابد، عرضه بیش از حد جهانی و 10 درصد کاهش قیمت نفت درماه مارس لرزه بر اندام صادر کنندگان نفتی انداخته است.

یکی از شرکت کنندگان در گفتگوهای اوپک  که از شرکای اصلی در این معامله است روز یکشنبه در کویت اذعان کرد که این وحشت با حضور روسیه بیشتر خواهد شد و اعلام کرد باوو به حصول نتایج مثبت ندارد.

آن طور که پیوتر میتیس، استراتژیست ارزی بازارهای نوظهور وابسته به انگلستان به بلومبرگ گفته است، بهتر است محافظه کار بود و از صعود قیمت نفت غافل گیر شد تا اینکه خوش بین بود و در نهایت نا امید شد.

هفته گذشته، سیاست گذاران روسیه اظهار کردند، امسال نفت خام روسیه به طور متوسط 50 دلار در هربشکه باقی خواهد ماند اما در اواخر سال 2017 به 40 دلار خواهد رسید و درسال 2018-2019 در همان سطح قیمت باقی خواهد ماند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل