بازدید 4959
قیمت نفت:

تردیدها درباره تمدید قرارداد اوپک و کاهش قیمت نفت

روز دوشنبه قیمت نفت به سمت 50 دلار به ازای هر بشکه کاهش پیدا کرد. عدم اطمینان درباره تصمیم اوپک برای تمدید قرارداد کاهش تا پس از ژوئن یکی از عوامل کاهش قیمت نفت قلمداد شده است. اوپک سعی داشت تا با توافق کاهش تولید با اشباع موجود در بازار مقابله کند.
کد خبر: ۶۸۰۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۸ 28 March 2017
روز دوشنبه قیمت نفت به سمت 50 دلار به ازای هر بشکه کاهش پیدا کرد. عدم اطمینان درباره تصمیم اوپک برای تمدید قرارداد کاهش تا پس از ژوئن یکی از عوامل کاهش قیمت نفت قلمداد شده است. اوپک سعی داشت تا با توافق کاهش تولید با اشباع موجود در بازار مقابله کند.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، کمیته ای از وزراء اعضاء اوپک و تولید کنندگان خارج از اوپک در روز یکشنبه توافق کردند تا درباره تمدید قرارداد خود بررسی های لازم را به عمل بیاورند درحالی که در پیش نویس اولیه گفته شده بود که کمیته مزبور پیشنهاد می دهد تا توافق و اقدامات موجود ادامه یابد.

تردیدها درباره تمدید قرارداد اوپک و کاهش قیمت نفت

نفت خام برنت به عنوان بنچمارک بین المللی با 70 سنت کاهش، 50.10 دلار به ازای هر بشکه معامله شد و نفت خام آمریکا نیز در همین زمان با 84 سنت کاهش 47.13 دلار معامله شد.

استفن برنوک از دلالان نفتی پی وی ام گفت "فعلا زمان خوبی برای بازارهای صعودی نفت نیست. در برابر پس زمینه افزایش تولید نفت خام آمریکا و تلاش های فراگیر به رهبری اوپک برای عادی سازی ذخائر متورم و اشباع شده نفت جهان، خبرهای مثبت کمی خواهیم داشت"

تعدادی از وزراء سازمان کشورهای صادر کننده نفت و برخی از دیگر تولید کنندگان نفت در کویت جمع شدند تا پیشرفت کاهش عرضه خود را بررسی کنند. از ابتدا قرار بود تا کاهش های مزبور تا اواخر ژوئن ادامه داشته باشد. تولید کنندگان اوپک و 11 کشور تولید کننده دیگر از جمله روسیه در دسامبر توافق کردند تا مجموعا تولید خود را تا 1.8 میلیون بشکه در روز در نیمه اول سال 2017 کاهش دهند.

در حالی که بسیاری از اعضاء اوپک بدنبال تداوم کاهش ها هستند، روسیه قطعیت کمتری نشان داده است. الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه در روز یکشنبه اعلام کرد که هنوز بسیار زود است تا درباره تداوم کاهش ها تصمیم گیری کنیم.

تحلیلگران جی بی سی انرژی در گزارشی با اشاره به نتیجه گفتگو های یکشنبه گفتند " فعلا به علت ناامیدی از بودن هر گونه اقدام و یا سخن قاطع و به عنوان انعکاسی از این ناامیدی ما شاهد فقدان نسبی واکنش قیمت ها خواهیم بود."

جی بی سی افزود که در بازار به طور فزاینده ای شک و تردید درباره امکان تمدید توافق کاهش وجود دارد.

شواهدی موجود است که قیمت های بالاتر نفت در نتیجه کاهش عرضه اوپک به افزایش تولید در ایالات متحده آمریکا کمک کرده است که این مسئله عامل فشار دیگری برای نفت شده است.

اطلاعات روز جمعه «بیکر هیوز» که شرکت خدمات انرژی است نشان می دهد که حفار های ایالات متحده برای دهمین هفته متوالی به تعداد سکوهای نفتی افزودند و شرکت های انرژی نیز هزینه تولید جدید خود را افزایش داده اند.

بخاطر افزایش تولید ایالات متحده و کاهش های اوپک، کاهش بهای نفت خام آمریکا به نسبت برنت به حدود 2.90 دلار به ازای هر بشکه رسیده است و به سمت بیشترین حد فاصل از زمان اواخر 2015 می رود.

بانک گولدمن ساکس اعلام کرد که بازار علیرغم ذخائر کافی و افزایش تولید آمریکا، دوباره به سمت تعادل پیش می رود و نیزای نیست تا کاهش تولید ها ادامه یابد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی