بازدید 4218

تاکید بعثه رهبری بر استفاده زائران از تولیدات داخلی

کد خبر: ۶۸۰۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰ 27 March 2017
نماینده ولی فقیه در حج و زیارت با اشاره به شروع عملیات ثبت نام از حجاج در آینده نزدیک، تصریح کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری هرمقدار از کالاهای مصرفی در سفرهای زیارتی را که از داخل ایران می‌شود تامین کرد حتما باید از تولید داخلی استفاده کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر در نخستین نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری درسال 96 بر لزوم بومی سازی شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در حوزه حج و زیارت تاکید کرد.

وی  با اشاره به شروع عملیات ثبت نام از حجاج امسال درآینده نزدیک، تصریح کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری هرمقدار از کالاهای مصرفی درسفرهای زیارتی را که از داخل ایران می‌شود تامین کرد حتما باید از تولیدات داخلی استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خواستار تشکیل کارگروهی برای بررسی ظرفیتهای بومی سازی شعارامسال در حوزه حج و زیارت شد و گفت: همه دست اندرکاران این حوزه باید نسبت به این مسئله اهتمام جدی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در ادامه با تاکید بر اینکه اموراجرایی حج 96 به‌منظور شکل‌گیری هرچه سریعترکاروانها باید با جدیت دنبال شود، لزوم کارشناسی قوی و دقیق برای تعیین هزینه‌های حج امسال را خاطرنشان کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا هزینه‌های تمام شده استخراج و برهمان مبنا هزینه اعزام به حج سال جاری تعیین و اعلام شود.

درادامه این جلسه حمید محمدی سرپرست سازمان حج و زیارت با اشاره به برنامه‌ریزیهای صورت گرفته برای ثبت نام از حجاج در دهه سوم فروردین ماه، اظهار کرد:در انتخاب واعزام نیروهای کاروانها تعهد، توانمندی و تجربه ملاک عمل و گزینش خواهد بود.

سرپرست سازمان حج وزیارت ازاعزام تیم کارشناسی به عربستان در روزهای آینده برای فراهم کردن تسهیلات مناسب اجرایی از جمله در بخشهای اسکان، تغذیه و حمل و نقل زائران خبر داد و افزود: فعالیت کارگروه‌های تشکیل شده با جدیت ادامه دارد و امیدواریم جدول نهایی قیمت گذاری حج در روزهای آینده آماده شود.

درادامه این جلسه دکتر سید علی مرعشی رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمرنیز از برنامه‌ریزیهای صورت گرفته برای ارائه خدمات پزشکی و درمانی به زائران درایران و عربستان گزارشی ارائه کرد.

نصرالله فرهمند مدیرعامل موسسه عمره سعادت هم در این نشست تصریح کرد: در قراردادهایی که برای حج امسال با طرفهای سعودی منعقد خواهد شد مسایل حقوقی وچگونگی تسویه حساب و رعایت مصالح طرفین را مدنظر قرار خواهیم داد.

برپایه این گزارش نماینده ولی فقیه نیز فراهم کردن تسهیلات مناسب برای حجاج و تامین خواسته‌های طرف ایرانی را درتنظیم قراردادها ضروری خواند و ازدست اندرکاران هیئت پزشکی خواست علاوه برتوجه به بحث پیشگیری، برای استفاده از ظرفیتهای پزشکی و درمانی کشورعربستان سازو کارهای مناسب را طراحی وعملیاتی کنند.

درپایان این جلسه آقای محسن نظافتی مدیرکل عتبات سازمان حج وزیارت ازاعزام کاروان های نوروزی به عتبات عالیات گزارشی ارائه کرد وگفت: با برنامه‌ریزیهای صورت گرفته وهمکاری بخشهای اجرایی و فرهنگی، اعزامها نسبت به گذشته با مشکلات کمتری روبرو بوده و بحمدا... با همکاری زائران ایرانی، نوروز امسال با آرامی و در فضایی مطلوب و معنوی درشهرهای مقدس نجف ، کربلا ، کاظمین وسامرا برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نیزاز تلاش دست اندرکارن اموراجرایی، فرهنگی، تولیتهای اماکن مقدسه و هتل داران عراقی در ارائه خدمات به زائران درایام نوروز تقدیرکرد و با موثر خواندن اطلاع‌رسانی و توجیه عوامل، لزوم آسیب شناسی برای اصلاح امور و استفاده از تجربیات برای برنامه‌ریزی بهتر در اعزامهای آینده را یادآور شد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر