بازدید 4088
۱

درخواست‌وزیر‌دفاع‌آمریکا‌برای‌مداخله‌نظامی‌در‌یمن

وزیر دفاع آمریکا از کاخ سفید خواست محدودیت‌های وضع شده در دوران اوباما در خصوص حمایت از ائتلاف عربی متجاوز به یمن را لغو کند.
کد خبر: ۶۸۰۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷ 27 March 2017
وزیر دفاع آمریکا از کاخ سفید خواست محدودیت‌های وضع شده در دوران اوباما در خصوص حمایت از ائتلاف عربی متجاوز به یمن را لغو کند.

به گزارش فارس، «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا خواستار مشارکت نظامی واشنگتن در جنگ عربستان علیه یمن شد.
 
متیس طی گزارش ماهانه به «هربرت مک‌مستر» مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا گفت حمایت محدود از عملیات عربستان و امارات عربی متحده علیه یمن می‌تواند به مبارزه با یک تهدید مشترک کمک کند.
 
به نوشته روزنامه «واشنگتن پست» وی از کاخ سفید خواست تا ممنوعیت حمایت نظامی آمریکا از کشورهای عربی مهاجم به یمن را – که در دوره ریاست جمهوری «باراک اوباما» تصویب شده بود – لغو و با جنبش «انصارالله» مقابله کند.

تایید چنین درخواستی، تغییر فاحش سیاست‌های آمریکا خواهد بود زیرا تاکنون آمریکا فقط حملات هوایی محدودی را علیه مواضع شاخه گروه تروریستی «القاعده» در یمن و حمایت غیرمستقیم از کشورهای مهاجم داشته است.

واشنگتن پست همچنین نوشت که چنین مسئله‌ای می‌تواند یک پیام آشکار دولت «دونالد ترامپ» به تهران باشد زیرا او پیشتر گفته بود ایران درحال آموزش، مسلح کردن و جهت دادن به شیعیان انصارالله در یک جنگ نیابتی علیه پادشاهی‌های سنّی خلیج فارس است.

متیس در این گزارش اما مطرح کرد که اولین سوالی که کاخ‌سفید باید از خود بپرسد این است که آیا باید از عملیات پیشنهادی امارات جهت عقب راندن انصارالله از بندر «حدیده» حمایت کرد یا نه.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
اینهم نتیجه حمایت نکردن ایران از حوثیهاـ هرچه که ما در حمایت از شیعیان یمنی کوتاهی کنیم آمریکاییها جری تر شده و دست پیش را میگیرند. بهتره طوری از شیعیان یمنی حمایت کنید تا آمریکاییها بشدت در این باطلاق گیر کرده و عقلشون سر جاش بیاد نباید اجازه دهید مظلومان یمنی زیر چکمه های متجاوزان له شوند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار