بازدید 17656

همه آمده اند؛ از آقازاده ها تا افشاگر، داور، مربی، هنرمند و واعظ منتقد!

جستجویی در میان نام های نامزدهای انتخاباتی شورای شهر امسال، حاکی از آن است که همه قشرهای جامعه از پسر، دختر و داماد فلان آقا تا افشاگر، داور، مربی،ورزشکار، هنرمند و واعظ منتقد احساس تکلیف کرده اند و پای به عرصه انتخابات گذاشته اند!
کد خبر: ۶۷۹۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹ 27 March 2017
با پایان یافتن مهلت نام نویسی داوطلبان انتخابات شورای شهر، مسئولان ستاد انتخابات کشور اعلام کردند که ۲۸۷ هزار و ۴۲۵ تن در پنجمین دوره انتخابات شوراها نام نویسی کردند که از این تعداد ۵۴ هزار و ۸۸ تن برای شوراهای شهر و ۲۳۲ هزار و ۵۳۷ تن برای شوراهای روستا نام نویسی کردند که نسبت به ۴ سال قبل، رشد ۱۴ درصدی را شاهد هستیم.

به گزارش «تابناک»، در حوزه انتخابیه شورای شهر تهران، ری و تجریش که 21 تن نیاز دارد، نزدیک به 3000 داوطلب در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران نام نویسی کرده اند که از این تعداد، ۲۴۷۸ تن مرد و ۵۲۲ تن زن هستند.

بر اساس اعلام ستاد انتخاباتی کشور بیشترین ثبت‌نامی را در رنج سنی 30 تا 35 سال بوده که 51 هزار و 992 نفر می‌شوند. همچنین بالای 75 سال نیز هزار و 889 نفر و کم‌سن‌ترین داوطلب 25 ساله است و بالاترین آن 101 ساله است.

نگاهی اجمالی به اسامی نامزدهای انتخاباتی نشان از آن دارد که افراد شاخص دو جناح سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب در انتخابات شورای شهر تهران و همچنین برخی مستقلین نام نویسی کرده اند. تقریباً نمایندگان فعلی شورای شهر تهران، مشهورین اصلاح طلب، برخی نمایندگان سابق شورای شهر و مجلس و حتی برخی خبرنگاران و روزنامه نگاران برای حضور در انتخابات پارلمان شهری پایتخت نام نویسی کرده اند. البته به سیاق دوره های گذشته هنرمندان و ورزشکاران پای ثابت این ثبت نام ها بوده اند.

به عبارت دیگر، نزدیک به 3000 تن برای تصدی 21 پست در شورای شهر تهران احساس تکلیف و آمادگی کرده اند که در آن از همه قشر و تیپ حضور دارند.

یکی از ویژگی های اصلی این دور از ثبت نام انتخابات به غیر از تعداد انبوه ثبت نام کنندگان، موضوع نام نویسی آقازاده ها بود، به نحوی که موجی از نارضایتی میان مردم ایجاد کرد. حتی به قدری این موج منفی افزایش پیدا کرد که برخی از این آقازاده ها اعلام کردند که به احترام مردم از نام نویسی صرف نظر کرده اند یا اینکه استعفا خواهند داد. اما به هر حال همچنان تعداد کثیری از این آقازادها و همچنین منسوبین به رجل سیاسی در این انتخابات حضور چشمگیری دارند.

هنرمندان و ورزشکاران نیز که در سال های اخیر پای ثابت انتخابات شورای شهر بوده اند، این بار نیز به مثابه گذشته، حضور فعالی در ثبت نام ها داشته اند. البته به غیر از هنرمندان و ورزشکاران فعلی شورای شهر تعداد دیگری از این دوستان نیز در فرایند نام نویسی شرکت کرده اند. البته برخی خبرهای غیر موثق حاکی بود که برخی جناح های سیاسی اعلام کرده بودند که دیگر ورزشکاران و هنرمندان را در لیست های انتخاباتی خود جای نخواهند داد.

مهمترین موضوع انتخابات آینده شورای شهر در کشور، موضوع ائتلاف ها و لیست های انتخاباتی است. هنوز مشخص نیست که آیا قرار است به خصوص در تهران به سیاق انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال گذشته دو جناح سیاسی لیست انتخاباتی بدهند و رقابت میان لیست ها شکل بگیرد یا اینکه در این انتخابات رقابت میان اشخاص خواهد بود و خبری از لیست های انتخاباتی نباشد.

به هر حال، جستجویی در میان اسامی نامزدهای انتخاباتی شورای شهر امسال، حاکی از آن است که همه قشرهای جامعه از پسر، دختر و داماد فلان آقا تا افشاگر، داور، مربی، هنرمند و واعظ منتقد احساس تکلیف کرده اند و پای به عرصه انتخابات گذاشته اند!



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۴۱
شهر که شلوغ بشه قورباغه هم هفت تیر می کشد
پاسخ ها
سارا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
منم بیکارم می رفتم ثبت نام می کردم یه پولی در میومد
چرا نيايند وقتي كه حضرات در عرض تنها 4سال به تمام خواسته هاي در طول عمرشان مي رسند مگه ديوانه اند نيايند.حقوق بدون حساب و كتاب ،گرفتن امتياز از شهرداري براي انتخاب ايشان وووووووووووو
پاسخ ها
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
اینان میان اما ما نباید اجازه بدیم برن بالا
خوب لابد یه خبریه که انهمه آماده خدمت به این مردم هستند!!
با کمال تاسف باید به این سوال پاسخ دهیم که چرا متخصصان امور شهرسازی ترفیک جامعه شناس ومالی و متخصص امنیت اجتماعی با سابقه اجرایی موثر در بین کاندیدا ها دیده نمی شود و مالا نتیجه وخروجی شورا ها به بازدهی بسیار ناچیز منجر میشود .
به این میگن احساس تکلیف کردن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اميدوارم اصلاح طلبان هم چنان پايبند به خرد جمعي بوده ومثل گذشته منافع ملي را بر منافع فردي ترجيح دهند
خودمون که خودمونو میشناسیم واسه خدمت رایگان جایی نمیریم بحث پول شده
داماد فلان اقا... بااين جمله خيلي حال كردم
مردم از هر قشری خوب فهمیدن کجا برای درآمد بیشتر وبدون بازخواست سرمایه گذاری کنند .
سلام ، ببینید چه پولی تو اینکار در میاد که اینهمه ثبت نام کرده اند. یادم میاد که این کارها قدیمها جزو کارهای پردردسر بود و واقعا اونهایی که حال و هوای خدمتگزاری داشتن و تا حدودی هم قابلیتهای بارزی داشتن کاندید می شدند !
خداوند آخروعاقبت مردم و شهرهای ما رو بخیر کند.
احساس تکلیف؟!! خنده دارترین جک سال تا هشتم فروردین 96 . با اطمینان خاطر میتوان حدس زد که بیش از 90 درصد این افراد بدنبال منافع شخصی و خانوادکی خود هستند حتی نه منافع حزبی و جناحی.متأسفانه شوراهای شهر و روستا برخلاف فلسفه وجودی خود به سفره ای تبدیل شده اند که افراد برای اینکه در کنار این سفره بنشینند و از آن سهمی ببرند حاضرند میلیاردها هزینه کنند! حالا حساب بفرمائید این سفره چقدر لقمه های چرب و شیرین و خوشمزه و جذاب و البته نامشروع و یا حداقل مکروه در درون خود دارد؟
کدومشون تو حوزه شهر سازی و عمران تخصص دارند اونوقت یک مشت بیسواد جمع شدند که تهران رو ویران کنند.
من موندم این عزیزان چقدر مردم را احمق حساب کردند که فکر میکنن انتخاب می شن یا شاید مردم احمقند و درست تشخیص دادند؟
البته انشاالله ملت با شعور ایران حوادثی مانند پلاسکو را از یاد نبرده باشند که انتخاب غیر متخصصها فوتبالیست و وزنه بردار و هنرمند و ... چه بلایی سر شهر و ... میاره.
فدقی نمیکند که کاندیدا ها آقازاده هستند یا خیر. اولا باید به اصلح رای داد و ثانیا منتخبین باید برای شهر کار کنند. نه برای جیبشان. دیدیم که ورزشکاران و هنرمندان دوره های قبل بجز شو و نمایش کاری نکردند. یا رییس شورای شهر تهران چگونه مسیولیتهای خود را از نظر من درست انجام نداد. او هم برادر یک شهید والامقام است. پس ارتباط یا عدم ارتاط با اقا ها مهم نیست. مهم هدف خدمت داشتن و عزم جدی بر این است
فکر کنم بازم بعضی ها بوی کباب حس کردن, اسمشو گذاشتن احساس تکلیف!!!!!!!
بسمه تعالی
نون دونیه دیگه،
چیکار کنند وقتی بخوربخور خوب آدم وسوسه می شه که بره بخور بخور راه بندازد.
اگه پول و قدرت و فساد توش نیست دلیل این همه ثبت نام چیه...البته تو کشور ما سواد سیاسی خدا رو شکر ملاک نیست...!!!!!!!!!!!!!!!!!
کی به کیه؟ تاریکیه!
پول که باشه
چار ساله بنز سوارشی
چرا احساس نکنی؟
یک فامیل داشتیم که در شهرداری شهر قدس دربان بود. از سر استیصال در شورای شهر آنجا شرکت کرد و با زد و بند شد عضو شورای شهر. حالا بیا بین ظرف چند سال به کجا رسیده. خانه دوبلکس و کلی مایملک دارد. فرزندش در خارج درس می خواند خودش هم ارشد و دکترا گرفت و الان هم در دانشگاه درس می دهد و ....خیلی هم ادعای خدا پیغمبریش می شود.
ان شاء الله همگی از سفره انقلاب بهره مند گردند.
منم میخام برم بنویسم
مثلا اين همه افراد غير متخصص كه كانديد شده اند، چه برنامه هايي براي زلزله تهران مي توانند بررسي و پيشنهاد كنند؟
احساس تکلیف کردن... می فهمی؟ احساس تکلیف...
شوراهای زحمتکش
بعضی هاشون اصلا مبادی ادب نیستند...
مگه چی شون از اقای ع ج کمتره
این هجوم به شوراها با نتایجی که ما تاکنون از عملکردشان دیده ایم واقعا غم انگیزه
دیگه مردم از انتخاب بین " بد یا بدتر " خسته شدن
کلا مثل اینکه عشق خدمت و احساس تکلیف هم ژنتیکی و موروثیه!!!! من در انتخابات مجلس لیستی رای دادم. ولی اگه قراره اینبار هم لیست پر بشه از امثال دختر صفدر سید عزیزمون 10 بار هم تکرار کنه رای نمیدم.
بنده خدا که میگی اینا بیان کی رای میده ،باید بگم آیا که بیان شاید ایده باخودشون نیارن رای هم با خودشون میارن هرچی باشه پارتیشون تو فرمانداریها بیشتر آز بقیه اس تازه مورد هم داریم که با فک و فامیل پخش میشن تو شعبه ها ولخرجی هم میکنن اخه پولشون هم بشتره
كاش يه بند اضافه كنن زير فرم ثبت نام شوراي شهر كه اگر راي نيارن چندماه خدمات اجتماعي رايگان انجام بدن اين ميل به خدمت به جامعه شون هدر نره.
منم احساس تکلیف دارم شدید....منم میخااااام منم جوونم هزارتا آرزو دارم چرا تک خوری چراااااا
اگر برخی از این اشخاص ثبت نامی رای بیاورند موقعی عمق فاجعه غیر متخصص شدنشان اشکار میشود که یک مشکل بزرگ مثل زلزله یا حادثه ای شبیه پلاسکو اتفاق بیفتد
هر دفعه هم همینطور میگیم اما بازهم کشتی گیر خواننده و....... انتخاب میشن .این خط این نشان
رنج سنی؟
تیپ؟
خواهشا نویسنده ها اینقدر بی دلیل از واژه های انگلیسی استفاده نکنند. بازه سنی چه ایرادی داره؟ یا گروه سنی؟
کاش میشد شورای شهرها کلا منحل بشه، تا اطلاع ثانوی، تا زمانی که درک و فهم درست از شوراها رو بفهمیم.

قطعا هرمسئولی اقدام به انحلال کند ثواب عظیمی خواهد برد.
خلاایق هر چه لایق
باید کسی کاندید بشود که لااقل تخصصش شهر سازی باشد و سواد ان کار را داشته باشد نه یه عده دمبل زن و میکرفون بدست که تخصصی ندارند و باعث میشند حادثه ای دیگر مانند پلاسکو بوجود بیاد باید شرط ورود به شورای شهر تخصص و سواد باشد نه معروفیت .......
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار