بازدید 3287

تظاهرات در آمریکا همزمان با آغاز نشست آیپک

همزمان با آغاز کار کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) جمعی از فلسطینی‌ها با تجمع در مقابل کاخ سفید خواستار توقف جانبداری‌های آمریکا از اسرائیل شدند.
کد خبر: ۶۷۹۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵ 27 March 2017
 همزمان با آغاز کار کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) جمعی از فلسطینی‌ها با تجمع در مقابل کاخ سفید خواستار توقف جانبداری‌های آمریکا از اسرائیل شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، این نشست سه روزه در حالی آغاز به کار کرده که تظاهرات‌هایی از سوی سازمان های یهودی آمریکایی برای توقف جانبداری‌های آمریکا از اشغالگری‌های اسرائیل برگزار شده است.

روز اول این نشست شاهد تظاهرات سازمان‌های یهودی آمریکایی بود که ضمن درخواست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای توقف حمایت‌هایش از اسرائیل تاکید داشتند فلسطینیان پس از ۵۰ سال از اشغالگری‌های اسرائیل به کشوری مستقل نیاز دارند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شرکت کنندگان فلسطینی مقیم آمریکا با تظاهرات مقابل کاخ سفید خواستار توقف حمایت‌ها و جانبداری آمریکا از اسرائیل شدند.

ایمن نجم، فعال فلسطینی مقیم آمریکا در گفتگو با "الرساله نت" تاکید کرد که هدف از برگزاری این تظاهرات، توقف حمایت‌های آمریکا از اسرائیل است که اکنون به بیش از ۳۵ میلیون دلار رسیده است و این در حالی است که لابی صهیونیستی در آمریکا خواستار افزایش این کمک ها به ۵۳ میلیون دلار طی ۱۰ سال آینده است.

نجم خاطر نشان کرد که از جمله اهداف این تظاهرات یادآوری حق بازگشت آوارگان فلسطینی به شهر و دیار خود به دولت آمریکا است و اینکه این حق ثابت و غیر قابل فراموشی است.

وی تاکید کرد که دولت آمریکا باید بداند فلسطینیان مخالف هرگونه راه حل موقت یا سازش با رژیم صهیونیستی در سایه تبعیض نژادی و عدم بازگشت آوارگان به شهر و دیار خود هستند.

نجم همچنین اشاره کرد که فعالان فلسطینی شرکت کننده در این تظاهرات محاصره ۱۰ ساله و ظالمانه غزه از جانب رژیم صهیونیستی را نیز به شدت محکوم می‌کنند.

این فعال فلسطینی تاکید کرد که ده ها شخصیت برجسته و سرشناس آمریکایی و اروپایی و بسیاری از سازمان های حقوق بشری در این تظاهرات مقابل کاخ سفید مشارکت داشتند.
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان