بازدید 2126

تصمیم دادستان‌های کره جنوبی برای بازداشت پارک گئون های

دادستان‌های کره جنوبی امروز دوشنبه اعلام کردند، در صدد بازداشت پارک گئون های، رئیس جمهور سابق که اخیرا با حکم دادگاه عالی از قدرت برکنار شده، هستند.
کد خبر: ۶۷۹۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 27 March 2017

دادستان‌های کره جنوبی امروز دوشنبه اعلام کردند، در صدد بازداشت پارک گئون های، رئیس جمهور سابق که اخیرا با حکم دادگاه عالی از قدرت برکنار شده، هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، چند روز پیش دادگاه عالی کره جنوبی با تایید استیضاح پارک گئون های 65 ساله حکم به برکناری او از ریاست جمهوری داد.

دادستانهای پرونده پارک در بیانیه‌ای گفتند: متهم از اختیارات فراوان و جایگاه خود به عنوان رئیس جمهور سوءاستفاده کرده تا از برخی شرکت‌ها رشوه دریافت کند یا حقوق مدیران شرکت‌ها را زیر پا گذاشته و اطلاعات محرمانه مهم درباره امور دولتی را افشا سازد. این‌ها مسائلی جدی هستند.

در ادامه این بیانیه آمده است: تاکنون حجم زیادی شواهد و مدارک علیه او جمع آوری شده اما متهم بخش عمده اتهاماتش را رد کرده است. همچنین خطر از بین بردن مدارک در آینده وجود دارد.

چوی سون سیل، دوست صمیمی پارک گئون های که به عنوان همدست اصلی او در این پرونده مطرح است، در حال حاضر به اتهام مجبور کردن شرکت‌های محلی برای "دادن" حدود 70 میلیون دلار به یک سری موسسات غیرانتفاعی مورد استفاده‌ خود، در حال محاکمه است.

دادستان‌ها ضمن تاکید ضرورت بازداشت خانم پارک گفتند: بازداشت نشدن او مغایر با اصل عدالت خواهد بود.

در صورتی دادگاه مرکزی سئول با حکم بازداشت پارک گئون های موافقت کند او تبدیل به سومین رئیس جمهور در تاریخ این کشور می‌شود که به اتهام فساد بازداشت شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل