بازدید 3375

پیگیری‌محسن‌رضایی‌درمورد‌بودجه‌مناطق‌شمالی‌خوزستان

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر روز یکشنبه ششم فروردین در جمع مردم شهرستان لالی گفت: سفره دولت و مردم باید یکی باشد. دولت مردمی و مردم انقلابی ما را به انقلاب اقتصادی می رسانند.
کد خبر: ۶۷۹۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷ 27 March 2017
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر روز یکشنبه ششم فروردین در جمع مردم شهرستان لالی گفت: سفره دولت و مردم باید یکی باشد. دولت مردمی و مردم انقلابی ما را به انقلاب اقتصادی می رسانند.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سفر خود به استان خوزستان در تالار همايش هاي  اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لالی با تبریک فرارسیدن سال نو گفت: ان شا الله عید نوروز، فرصتی برای تحولات مبارک در زندگی ما باشد. سنت گوگری بختیاری ها، برای دیدار در هر فرصتی، پیوند دهنده دلها است و آثار معنوی بسياري در فرهنگ بختیاری داشته است.

دکتر محسن رضایی با اشاره به تلاش های سردار اسعد بختیاری و مردان مبارز ایل بختیاری برای احیای مشروطه گفت: بختیاری ها در طول تاریخ، در کمک به استقلال ایران و اسلام پیشتاز بوده اند. مردم لالی در 21 دیماه 57 قیام کردند و پیش از بسیاری از شهرها به انقلاب اسلامی پیوستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اين حرف، حرف درستی است که دولت، مجلس، قوه قضاییه و سایر نهادهای ما،  بايد به مردم رو کرده و در اقتصاد، به نیروهای انقلاب تکیه کنند. آنچه مسلم است دولت باید مردمی شود و تا زمانی که دولت مردمی نشود، اقتصاد مردمی نمی شود. مردمی شدن دولت ها نيز با سفر و امضا و تعهدات بدون پیگیری فرق دارد.
ما به یک انقلاب اقتصادی نیازمند هستیم. ده سال است که مقام معظم رهبری در موضوعات اقتصادی، نامگذاری می کنند، فرمان می دهند و حکم می دهند تا مردم محور توسعه انقلابی اقتصاد شوند.  پس دولت  باید ببیند مردم برای شکوفایی اقتصاد و کشاورزی و صنعت به چه چیزي نیاز دارند. دولت باید ببیند مردم برای داشتن درآمد و شغل چه مي خواهند. مردم هم باید انقلابی شوند و منتظر دیگران نمانند. مردم باید به صحنه بیایند و آموزش های لازم را ببینند. برخی از علومی که در دانشگاه ها به مدرک منتهی می شوند، به شغل منتج نمی شوند. با مهارت آموزی است که کار و شغل فراهم می شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مردم و دولت نباید سفره هایی جداگانه داشته باشند. دولت مردمی و مردم انقلابی اند كه ما را به انقلاب اقتصادی می رساند.

دکتر محسن رضایی با اشاره به پیگیری هایش از وزیر نیرو و مدیران جهاد نصر برای تخصیص آب و بودجه به عمران و آبادانی مناطق شمالی خوزستان گفت: در این پیگیری ها مشخص شد که اراضی این منطقه نیاز به زه کشی ندارد و آب های تجمیع شده در سدهای منطقه، برای رونق کشاورزی شمال خوزستان کافی است. پتروشیمی و مجتمع آلومینیوم مسجد سلیمان هم برای اشتغال جوانان این منطقه در دست اقدام است، اما برای اشتغال همه نیروهای مستعد این شهر، در کنار این چند پروژه بزرگ، کسب و کارهای کوچک و متوسط باید فعال شوند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: امروز هر نوع پیشرفت در اقتصاد، مانند شلیک تفنگ و آر پی جی در جبهه های جنگ تحمیلی است كه دشمنان را مایوس می کند. امسال سال لبيك گویی ایل بختیاری، همه اقوام ايراني و تمامي ملت ايران در زمینه اقتصاد به مقام معظم رهبری است. بنابراين پیشنهاد می کنم نمایشگاهی از تولیدات کارگاهی و خانگی خود در لالی برگزار کنید تا در خصوص این تولیدات، کار کارشناسی انجام شود.        
 
در ابتدای این مراسم، تركي زاده، فرماندار لالي حضور دکتر محسن رضایی را  در اين شهرستان خیرمقدم گفت و گزارشی از محرومیت های منطقه و انتظارات مردم شهرستان لالي برای رفع مشکلات ارائه کرد. همچنین حجت الاسلام علوی اصل امام جمعه شهرستان لالی، در سخنانی با تبریک سال نو، ورود دکتر  محسن رضایی و هیأت همراه را به شهر لالی، خوش آمد گفت و ابراز امیدواری کرد که در سال جدید، امکان تحقق شعار سال 96، در شهرستان لالی و سراسر ايران فراهم شود.

مهندس ظاهری، نماینده مردم لالی، مسجدسلیمان، اندیکا وهفتگل در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی، ضمن خیرمقدم گویی به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از پیگیری های دکتر محسن رضایی در رفع محرومیت های شهرستان و تلاش برای توسعه این منطقه سپاسگزاري كرد.

دکتر رضایی همچنین در بدو ورود به شهرستان لالی، بر مزار شهدای گمنام آرمیده در شهر لالی حاضر شد و به مقام شامخ این شهیدان ادای احترام کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها