بازدید 10203
حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت و گو با «تابناک»؛

ملاک برای جمنا پیروزی است؛ ممکن است با چند کاندیدا وارد انتخابات شویم!

همه باید برای پیوستن به جمنا اقدام کنند, چه کسانی که تا کنون نپیوسته اند و چه کسانی که در جمنا حضور دارند. نمی شود گفت که همه حسن ها مال ماست و همه عیب ها مال دیگران. اگر بتوانیم در این راه به یک اجماع کامل برسیم، اقدام بسیار با ارزشی صورت گرفته است.
کد خبر: ۶۷۹۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰ 27 March 2017
کمتر از دو ماه دیگر تا انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 زمان مانده است و احزاب و جریان‌ها به تکاپو افتاده و به دنبال مطرح کردن خود در میان مردم و حضور پررنگ در عرصه انتخابات 96 هستند.

به گزارش «تابناک»، کرسی ریاست پاستور، موضوعی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت؛ بنابراین، جریان‌های سیاسی فعال، هر طور شده خواهان به دست آوردن این کرسی هستند و از هم اکنون به دنبال رایزنی های لازم برای حضور هر چه بهتر در انتخابات سال آینده هستند.

اصلاح طلبان و روحانی با برگ برنده برجام و توافق هسته‌ای توانسته اند، نظر بسیاری از طبقات جامعه را به سوی خود جلب کنند و خود را برای چهار سال دیگر رئیس‌جمهور ایران ببیند؛ اما در سوی دیگر ماجرا، پس از انتخابات سال گذشته مجلس و شکست اصولگرایان، در شهرهای بزرگ همه نگاه‌ها به انتخابات امسال معطوف شده است. اصولگرایان با تمام قوا به دنبال یک دوره‌ای کردن حسن روحانی و جبران شکست انتخابات اخیر هستند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت و گو با تابناک اظهار داشت: جمنا به دلیل اینکه تعریف مشترکی داشته و قرار است یک کار جمعی در آن شکل گیرد، و تعهدات متقابلی در آن شکل گرفته و می خواهیم یک کار گروهی در آن انجام دهیم، قرار است در سایه این کار گروهی، حرکت هایی نیز انجام دهیم.

وی گفت: باید در سایه حرکتی که در جمنا شکل می گیرد، افراد هم وظایف خود را انجام دهند؛ بنابراین ما هر آنچه درباره افراد صحبت می کنیم، در قالب تعریفی است که جمنا انجام داده است. هم اکنون نیز جمنا کار خود را شروع کرده و امیدواریم این کار جمعی را به منزل مقصود برساند.

عضو جبهه نیروهای مردمی انقلاب درباره افرادی که قصد ندارند وارد جمنا شوند نیز افزود: همه باید برای پیوستن به جمنا اقدام کنند؛ چه کسانی که تا کنون نپیوسته اند و چه کسانی که در جمنا حضور دارند. نمی شود گفت، همه حسن ها مال ماست و همه عیب ها مال دیگران.

وی همچنین ادامه داد: قطعا عیب هایی وجود دارد که همه ما در آن مشترکیم و حسن هایی هم برای تمام کسانی که قصد دارند به انتخابات وارد شود، وجود دارد. آنان با توجه به آن حسنی که دارند، وارد این کار شده اند، جمنا برای این آمد که بتواند یک جمعیت حداکثری را دور خود جمع کند.

وی گفت: اگر بتوانیم در این راه به اجماع کاملی برسیم، اقدام بسیار با ارزشی صورت گرفته است؛ اما فکر می کنم در این راه، هر چقدر جلوتر می رویم باید ضریب اطمینان خود را بالا ببریم. در واقع ضریب اطمینان به یکی از مؤلفه های  بزرگی است که می تواند گروه های مختلف را در خود جمع کند.

وی یادآور شد: باید ضریب اطمینانی باشد تا بتواند این نوید را بدهد که در مسیر خود این گونه حرکت خواهد کرد و بر اساس ویژگی هایی که تعریف شده، به چه نحوی رفتار خواهیم کرد؛ بنابراین، سعی می کنیم آزادانه در خدمت مردم باشیم و بنا بر آرای مردم تصمیم گیری کنیم و نظرسازی هم در این راه انجام ندهیم.

حاج بابایی درباره استراتژی تعدد کاندیداها در جریان اصولگرایی نیز گفت: به این موضوع می شود از یک منظر دیگری نگاه کرد، به هر حال، دوستان ما در برنامه و حرکت انقلابی که شکل داده اند به دنبال یک پیروزی هستند؛ حال این پیروزی را به هر شکل مناسب که می توانند باید محقق کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گاه ممکن است این پیروزی با یک کاندیدا باشد و گاه با دو کاندیدا و حتی ممکن است با 5 کاندیدا محقق شود؛ بنابراین، نمی توان عیبی به آن گرفت که یک تشکل سیاسی می خواهد با چند نفر وارد شود و یا اگر می خواهد بیاید، فردی را شکست دهد، به هر ترتیب همه اینها متصور است و اگر جمنا به این نتیجه برسد که با پنج تن هم به پیروزی می رسد، با پنج تن وارد می شود، چون ملاک پیروزی است و بعد از آن تعریف می شود که تعداد کاندیداها چند نفر باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل