بازدید 4753
پایگاه اینترنتی دیلی کالر در گزارشی نوشت:‌

تصمیم کانادا برای ارسال قایق های بدون سرنشین جهت مقابله با قایق های ایرانی

نیروی دریایی کانادا تصمیم دارد از قایق‌های بدون سرنشین برای جلوگیری از حملات گروهی قایق‌های ایران در خلیج فارس استفاده کند!
کد خبر: ۶۷۹۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱ 26 March 2017
نیروی دریایی کانادا تصمیم دارد از قایق‌های بدون سرنشین برای جلوگیری از حملات گروهی قایق‌های ایران در خلیج فارس استفاده کند!

به گزارش تابناک، پایگاه اینترنتی دیلی کالر در گزارشی نوشت:‌ در گزارش این پایگاه خبری مستقر در واشنگتن دی سی به قلم راس رید، گزارشگر سیاست خارجی پنتاگون، آمده است: حملات جمعی قایق‌های کوچک مسلح تهدیدی برای کشتی های بزرگ نیروی دریایی است اما نیروی دریایی کانادا راهی برای جلوگیری از چنین حملاتی پیدا کرده است و تصمیم دارد از قایق‌های بدون سرنشین خاصی برای این منظور استفاده کند.
 
این طرح شامل استفاده از قایق‌های کوچک کنترل از راه دور موسوم به «هامپ بَک» Humpback به منظور گمراه کردن موشکهایی است که از قایق‌های کوچک نیروهایی مخالف ما مانند ایران و چین شلیک می‌شوند. هامپ بکها مجهز به یک سیستم جنگ الکترونیکی می‌شوند که با ارسال علائم رادیویی آنرا به تله ای برای موشک‌های دشمن تبدیل می کند.

کِن هنسِن، فرمانده بازنشسته نیروی دریایی کانادا و تحلیلگر نظامی، به لوکال اکسپرس کانادا گفت: آنها (قایق‌های بدون سرنشین) مجهز به یک سامانه هدف گیری اند که بطور پوسته در جستجوی هدف خواهند بود.

کشورهای غربی از قابلیت دریایی بسیار عظیم تری در مقایسه با چین و ایران برخوردارند. هر دو کشور به منظور مقابله با آنها مبادرت به سرمایه گذاری در زمینه قایق های کوچک ارزان قیمت کرده‌اند که به موشک و مسلسل های کالیبر بالا مجهزند. با حمله جمعی تعداد کافی از این قایق‌های مسلح، یک کشتی بزرگتر نیروی دریایی مقهور خواهد شد.

هنسن توضیح داد که قایق‌های بدون سرنشین را می‌توان در فاصله پانزده مایلی کشتی های بزرگتری مستقر و کنترل کرد و این فاصله به منظور استفاده از آنها به عنوان یک تله برای موشک‌های دشمن کافی است. بدین ترتیب هر سامانه تسلیحاتی که به جای یک کشتی به دنبال آن قایق‌ها برود، دیگر آن کشتی را هدف قرار نخواهد داد. هامپ بکها همچنین ارزان قیمت و مقرون به صرفه اند، گرچه هسن گفت که آنها احتمالا دوام خوبی دارند.

هر موشک دشمن که جذب علائم گمراه کننده هامپ بکها شود، احتمالا قادر به هدف قرار دادن آن قایق‌های کوچک نخواهد بود و فقط به آب برخورد خواهد کرد و بدین ترتیب می‌توان قایق‌های بدون سرنشین را بخوبی حفظ کرد.

آمریکا قبلا پیشرفت‌هایی در زمینه تاکتیک‌های مربوط به قایق‌های بدون سرنشین از طریق فناوری موسوم به CARACaS داشته است که این امکان را می‌دهد که قایق‌های بدون سرنشین بدون حضور یک ملوان در پشت سیستم‌های کنترل عملیاتی شوند. این فناوری نه تنها می‌تواند به دفاع از کشتی ها کمک کند بلکه به قایق‌های بدون سرنشین امکان می‌دهد در موقعیت تهاجمی و حمله گروهی به یک هدف متخاصم قرار بگیرند.

در حالی که آمریکا در زمینه فناوری قایق‌های بدون سرنشین پیشتاز است، هَنسن (تحلیلگر نظامی کانادایی) گفت که اطلاعی از استفاده هیچ نیروی دریایی دیگری از این قایق ها به عنوان یک ابزار دفاعی ندارد.

وی افزود: هامپ بکها همچنین کاربرد تهاجمی دارند، درست مانند فناوری آمریکایی CARACaS.

دکتر رابرت بریزولارا، مدیر برنامه ریزی در دفتر تحقیقات نیروی دریایی(آمریکا)، گفت: استفاده تهاجمی از تعداد زیادی قایق‌های بدون سرنشین مجهز به فناوری CARACaS می‌تواند به حفظ امنیت ملوان‌ها کمک کند و ملوان‌ها و تفنگداران را از بسیاری موقعیت‌های خطرناک دور نگاه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی