بازدید 4190

بازار درباره تمدید توافق اوپک تصمیم خواهد گرفت

روز شنبه جبار علی العیبی وزیر نفت عراق گفت که بازار برای تصمیم گیری درباره این که آیا توافق جهانی کاهش تولید نفت خام را برای نیمه دوم سال جاری ادامه دهیم یا خیر عامل تعیین کننده ای است.
کد خبر: ۶۷۹۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴ 26 March 2017
روز شنبه، جبار علی العیبی، وزیر نفت عراق گفت که بازار برای تصمیم گیری درباره این که آیا توافق جهانی کاهش تولید نفت خام را برای نیمه دوم سال جاری ادامه دهیم یا خیر، عامل تعیین کننده ای است.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، وزیر نفت عراق که در کویت حضور داشت به خبرنگاران گفت " بازار در این باره تصمیم خواهد گرفت. بازار یک عامل تعیین کننده است". قرار است روز یکشنبه کمیته ای در کویت برای نظارت بر کاهش های تولید تشکیل شود. العیبی گفت که کشورش با توافق کاهش تولید همکاری کامل دارد و به آن پایبند است.

بازار درباره تمدید توافق اوپک تصمیم خواهد گرفت

دسامبر سال گذشته سازمان کشورهای صادر کننده نفت و 11 تولید کننده پیشروی دیگر در عرصه نفت از جمله کشور روسیه توافق کردند تا تولید نفت خام خود را مجموعا تا 1.8 میلیون بشکه در روز در نیمه اول سال 2017 کاهش دهند. هدف این توافق کاهش ذخائر اشباع شده جهانی و بهبود قیمت های پایین نفت بود.

توافق مزبور باعث افزایش قیمت نفت خام تا بیش از 50 دلار به ازای هر بشکه شده است اما در عوض به تولید کنندگان نفت شیل ایالات متحده آمریکا کمک کرده است تا تولید خود را افزایش دهند که این مسئله به نوبه خود مانع تلاش های اوپک برای کاهش ذخائر جهانی نفت شده است.

روسیه گفته است که تولید خود را در سه ماهه اول 2017 تا حدود 200 هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد و بعد از آن نیز تولید خود را تا 100 هزار بشکه دیگر کاهش خواهد داد. روز شنبه الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه به خبرنگاران گفت که کشورش تولید خود را از زمان توافق تاکنون حدود 185 هزار بشکه در روز کاهش داده است. نواک گفت که هنوز زود است تا درباره ضرورت تمدید توافق موجود تصمیم گیری کنیم و این که وضعیت نفت در ماه های آپریل و می روشن تر خواهد شد.

نورالدین بوطرفا وزیر انرژی الجزایر نیز به خبرنگاران گفت تمدید توافق موجود برای نیمه دوم سال می تواند برای بازار مفید واقع شود. او گفت "شاید تمدید قرارداد موجود خوب باشد... الجزایر از تمدید قرارداد حاضر حمایت می کند"

کشور کویت ریاست کمیته نظارت بر توافق کاهش تولید را بر عهده دارد. اعضای این کمیته همچنین شامل الجزایر، ونزوئلا، روسیه و عمان می شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان