بازدید 4108

واژگونی عامل بیش از 50 درصد حوادث رانندگی

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از ثبت بیش از 78 میلیون تردد خودرو در سطح جاده‌های استان در نیمه اول نوروز امسال خبر داد و گفت: بیش از 50 درصد حوادث رانندگی رخ داده در نیمه اول نوروز مربوط به واژگونی خودروها بوده است.
کد خبر: ۶۷۹۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰ 26 March 2017
جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از ثبت بیش از 78 میلیون تردد خودرو در سطح جاده‌های استان در نیمه اول نوروز امسال خبر داد و گفت: بیش از 50 درصد حوادث رانندگی رخ داده در نیمه اول نوروز مربوط به واژگونی خودروها بوده است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، حسین حسین‌زاده اظهار کرد: بر اساس آمارهای به دست آمده از 25 اسفند 95 تا پنجم فروردین 96 بیش از 78 میلیون تردد خودرو در سطح جاده‌های استان به ثبت رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد رشد داشته است.

وی بیشترین حجم ترددها را مربوط به محورهای اصفهان-تهران، جاده قدیم و جدید کاشان-قم و همچنین محور اصفهان-شیراز عنوان کرد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص بررسی وضعیت تصادفات جاده‌ای استان در نیمه اول نوروز امسال نسبت به سال قبل نیز گفت: آمار تصادفات فوتی و جرحی در نیمه اول نوروز امسال با مدت مشابه سال قبل تقریباً برابر بوده و بیشترین علت تصادفات نیز مربوط به خستگی و خواب‌آلودگی، عدم توجه به جلو و سرعت غیرمجاز است.

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد حوادث رانندگی در جاده‌های استان تا کنون در اثر خروج خودرو از جاده و واژگونی آن بوده، تصریح کرد: این واژگونی‌ها یا نتیجه عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت غیرمجاز، یا عدم توجه به جلو و برخورد با شی‌ء ثابت و یا خستگی و خواب‌آلودگی رخ داده است.

حسین‌زاده به لغزنده بودن جاده‌ها در روزهای بارانی به عنوان یکی دیگر از علت‌های وقوع حوادث یاد کرد و گفت: بارش باران و لغزنده شدن جاده‌ها در روزهای اول نوروز امسال نیز مزید بر علت شد و عدم رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی با خودروی جلویی در هنگام رانندگی حوادث ناگواری را به وجود آورد و تعدادی از هم‌وطنان در این حوادث جان خود را از دست دادند.

وی بیشترین ساعات بروز حوادث رانندگی در جاده‌های استان را بین 16 تا 18 عصر و بعد از آن بین 10 صبح تا 12 ظهر عنوان کرد و ابراز داشت: این موضوع نشان می‌دهد که در این ساعات بیشتر رانندگان دچار خستگی و خواب‌آلودگی بوده و نیازمند استراحت هستند که توصیه می‌کنیم رانندگان حتماً قبل از سفر استراحت کافی داشته باشند و در طول سفر نیز هر دو ساعت یک‌بار 15 دقیقه استراحت کنند و با آرامش و حوصله کافی به رانندگی بپردازند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه مأموران پلیس‌راه استان از 25 اسفند ماه 95 با اجرای طرح نوروزی در آماده‌باش کامل به سر می‌برند، افزود: در این زمینه 98 محور در سطح استان زیر پوشش کامل مأموران پلیس‌راه بوده و این نیروها مبنای کار خود را بر برخورد جدی و قاطعانه با تخلفات حادثه‌ساز قرار داده‌اند.

وی از افزایش 16 درصدی اعمال قانون و 17 درصدی توقیف خودرو در نیمه اول نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: بیشترین تخلفاتی که با آن برخورد شده شامل سرعت غیرمجاز، عدم استفاده از کمربند ایمنی، استفاده از تلفن همراه حین رانندگی، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ، نداشتن معاینه فنی و نقص فنی در سیستم خودرو بوده است.

حسین‌زاده ادامه داد: به رانندگان گرامی توصیه می‌کنیم با سرعت مجاز و احتیاط بیشتر رانندگی کرده، نسبت به رعایت قوانین و مقررات و پرهیز از تخلفات اقدام کرده و از هرگونه شتاب و عجله خودداری کنند؛ همچنین برای رانندگی خود مدیریت زمان داشته باشند و سفرهای خود را به روزهای پایانی نیندازند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال بارندگی در روزهای آینده توصیه می‌کنیم رانندگان حتماً طی تماس با شماره تلفن‌های 02188255555 و 141 اداره راه و ترابری و 120 پلیس راهور ناجا از وضعیت راه‌ها مطلع شوند و در صورت بروز هرگونه مشکل در سطح جاده‌ها با شماره تلفن 110 تماس بگیرند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل