بازدید 5489

دختر فرمانده کل ارتش پس از کاندیداتوری چه گفت؟

کد خبر: ۶۷۹۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷ 26 March 2017
نامزد پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران با تأکید ویژه بر فقدان رأی مستقل و صرفاً تخصصی مدیران شورای شهر معتقد است که صلاح شهر و شهرنشین باید پیش از انگیزه‌های سیاسی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فاطمه صالحی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه  هدف وی از حضور در انتخابات شورای شهر چیست؟ اظهار کرد: مشاهده کاستی‌های موجود در سازوکار شهرداری سبب شد تا در انتخابات شورا‌ها نامزد شوم چون به نظر من موضوعی که به بازنگری بنیادین نیاز دارد درآمد‌های شهرداری و جذب منابع مالی است.

وی ادامه داد: پوشش ناسالم درآمد‌های شهرداری در گذر‌ سال‌های متمادی سبب بروز تخلفات و فساد‌ اداری در شهرداری‌ها شده و نوعی ناکارآمدی پدید آورده است، بحرانی که با نبود راهکاری صحیح از سوی مدیران شهرداری، اکنون معضلی طولانی‌مدت و فرسایشی محسوب می‌شود.

صالحی از فروش زمین‌های شهرداری و تراکم به عنوان درآمد‌های ناسالم و مشکل‌آفرین یاد کرد و افزود: با اصلاح شرایط حاکم حول محور اولویت مشارکت بخش خصوصی، ورود سرمایه‌گذار خارجی و خروج تصدی‌گری، فصلی نو در انتظار این نهاد شاخص شهری خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه جذب سرمایه‌گذاران خارجی سبب ورود دانش روز و افزایش کیفیت و سرعت بهره‌وری می‌شود، گفت: توسعه دانش ملی و خرید فناوری در این تصمیم راهگشا در نخستین گام، باعث بهره‌مندی از پول ارزان‌قیمت خارجی به جای پول گران‌قیمت داخلی می‌شود.

نامزد پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران ادامه داد: باید توجه داشت که در سایه به‌کارگیری از نیروی کار و متخصصان داخلی در مسیر اشتغالزایی و آموزش توانمندی‌ها و علوم روز دنیا به این بخش‌ها گامی مهم برداشته می‌شود، این در حالی است که خرید فناوری و به دنبال آن خرید دانش به پشتوانه این رویکرد مدیریتی بی‌تردید با رشد قابل توجه توانمندی‌ها در کشور همراه می‌شود.

صالحی ابراز امیدواری کرد: با اتخاذ این سیاست اجرایی امید است تا به سوی تولید کسب درآمد از جانب کاهش مصرف انرژی و ساخت مراکز تفریحی حرکت کنیم.

وی تاکید کرد: موضوع دیگری که باید مورد بررسی قرار گیرد، لزوم مدیریت یکپارچه شهرداری است و فعالیت و عملیات نهاد‌های شهری نظیر راهنمایی و رانندگی، شرکت‌ گاز، شرکت آب و فاضلاب، شرکت مخابرات، اورژانس و فعالیت‌های امدادی، نهاد‌های نفتی و بسیاری دیگر که به شکل کاملاً مستقل کار می‌کنند نیز به نوعی یکپارچگی مدیریتی یا (Integrated Management) در شهرداری را خدشه‌دار کرده است درنتیجه این پراکندگی نیاز به سامانه جامع مدیریت دارد.

وی همچنین از حادثه پلاسکو به عنوان حادثه‌ای تلخ یاد کرد که فارغ از توانایی و دانش اجرایی به مدیریت جامع و مقتدر نیاز داشت تا پیش از فاجعه پیشگیری شود.

لابی‌گری و انگیزه‌های سیاسی در شهرداری معضل دیگری است که صالحی برای پاک کردن آن به عنوان انگیزه‌های اصلی خود نام می‌برد.

وی با تأکید ویژه بر فقدان رأی مستقل و صرفاً تخصصی مدیران شورای شهر معتقد است که صلاح شهر و شهرنشین باید پیش از انگیزه‌های سیاسی قرار گیرد.

نامزد پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران اضافه کرد: همین مسئله در میانگین بالای سنی اعضای شورای شهر به چشم می‌خورد و در نتیجه تصمیم‌گیری‌ها را با دشواری همراه کرده است.

صالحی تصریح کرد: باید روح شهر را شورای شهر نامید و این چشم‌انداز اجرایی لزوماً به حضور حداکثری تخصص‌های شهری و شهرسازی پهلو نمی‌زند؛ بلکه شهر برای تبدیل‌شدن به نهادی حقیقی که مطالبات شهر و شهروند را دنبال می‌کند باید بستر تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی تخصص‌های گوناگون در حوزه فرهنگ،‌ جامعه‌شناسی، اقتصاد و مواردی از این قبیل باشد تا روح حقیقی شهر در نظام مدیریتی شهری تزریق شود.

وی، به ادراک، دانش و سلامت به عنوان ملزومات مدیران شورای شهر اشاره می‌کند و لزوم تشکیل اتاق فکر در شوراها را نیازی کلیدی برمی‌شمرد و افزود: این فضا‌ها مشتمل ‌بر مشاوره‌های تخصصی و کارگروه‌های تحقیقاتی است و در این زمینه نیاز به متخصصان شهرداری به طور اخص دیده می‌شود.

صالحی به نیاز جدی کاهش مراجعه حضوری به شهرداری‌ها با توسعه روش‌های پیشرفته پاسخگویی نظیر خدمات آنلاین و مشاوره‌های تلفنی اشاره می‌کند.

مشاور عالی بانک حکمت ایرانیان ادامه داد: هرچه حضور فیزیکی و رفت‌و‌آمد‌ها به این نهاد کمتر شود فساد کاهش و رفاه ارتقا خواهد یافت.

وی همچنین به معضل جدی سرانه فضاهای تفریحی اشاره کرد و گفت: متاسفانه سرانه فضای سبز تناسبی با جریان رشد چند برابری جمعیت طی سال‌‌های اخیر ندارد و از سوی دیگر شهرداری به بهانه ساخت شهر آفتاب به عنوان فضایی برای برگزاری نمایشگاه‌های گوناگون تا این لحظه با شکست مواجه بود و کامیابی چشمگیری در آن دیده نمی‌شود.

صالحی، دلایل این ناکامی را در تملک زمین، معارضین، جانمایی نمایشگاه و دعوا‌های اینچنینی ‌دانست که در پی آن با ساخت‌ غلط، چهره‌ای بد به این پروژه ضعیف بخشیده است و اظهار داشت: ساختار ضعیف تهویه‌ها، معضل انرژی، سقف بلند و غیر اصولی سالن، جانمایی اشتباه غرفه‌ها، فاصله زیاد فضا‌های خدماتی و رفاهی از غرفه‌ها و هزینه‌های سنگین محوطه‌سازی در پی این سوء مدیریتی کلان پدید آمده است که به گفته صالحی برای حل آن باید تصمیماتی قاطع اتخاذ شود.

صالحی در پاسخ به سئوالی مبنی‌بر اینکه پدر او تا چه حد در این تصمیم برای حضور در انتخابات شورا‌ها دخیل بوده است، گفت: نسبتی میان جایگاه پدر و ورود او به عرصه انتخابات وجود ندارد.

وی افزود: با اتکا به خداوند و پس از آن توان شخصی، دانش مدیریتی، تجارب و پشتکار خویش است که در این مسیر مصمم جلوه خواهد کرد.

این نامزد پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران خطاب به آنان که به پشتوانه جایگاه سرلشگر عطاء‌الله صالحی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید دارند، اظهار کرد: همه بر ویژگی‌های شاخص او آگاهند و می‌دانند که سرلشگر صالحی مظهر اقتدار و سلامت بوده و مایه مباهات دختر اوست اگر وارث حتی بخشی از این خصلت‌ها باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار