بازدید 4619
تالار شیشه ای حافظ؛

رشد ۱۷ واحدی بورس در دومین روز کاری

شاخص بورس در جریان دومین روز معاملاتی سال جدید ۱۷ واحد رشد را به ثبت رساند. فرابورس نیز شاخص کل تنها 2.5 واحد رشد کرد و به عدد 882 واحد رسید
کد خبر: ۶۷۹۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶ 26 March 2017
شاخص بورس در جریان دومین روز معاملاتی سال جدید ۱۷ واحد رشد را به ثبت رساند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ در جریان دادوستدهای دومین روز معاملاتی سال جدید تعداد 414 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 142 میلیارد تومان در 45 هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 17 واحدی در ارتفاع 77 هزار و 502 واحد قرار گرفت.

رشد ۱۷ واحدی بورس در دومین روز کاری

بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل را پتروشیمی مبین، مخابرات ایران، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، چادرملو، شرکت ارتباطات سیار ایران، گروه بهمن، سرمایه گذاری مسکن و خدمات انفورماتیک به نام خود اختصاص دادند. همچنین پتروشیمی فناوران، بانک ملت، گسترش نفت و گاز پارسیان و سایپا امروز بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند و مانع از رشد بیشتر آن شدند

از سویی دیگر بیشترین حجم معاملات را حق تقدم سرمایه گذاری اعتبار ایران، سایپا، سرمایه گذاری مسکن، کمباین سازی ایران، پلاسکوکار، تولیدی کاشی تکسرام، زامیاد، گروه مپنا، بانک ملت و توسعه صنایع بهشهر به نام خود ثبت کردند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز متعادلی را پشت سر گذاشتند به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 5 واحد، کل (هموزن) 58 واحد، قیمت (هموزن) 45 واحد و شاخص آزاد شناور 8 واحد رشد و شاخص بازار اول و دوم به ترتیب 61 افت و 443 واحد افزایش یافتند.

همچنین نمادهای معاملاتی شرکتهای بانک ملت، سایپا، پلی اکریل، ایران خودرو و ماشین سازی اراک پربیننده‌ترین نمادهای معاملاتی امروز بورس اوراق بهادار بودند.

بر اساس این گزارش؛ در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 86 میلیون ورقه به ارزش 129 میلیارد تومان در 17 هزار نوبت، آیفکس 2.5 واحد رشد کرد و در ارتفاع 882 واحد قرار گرفت. در فرابورس، پتروشیمی مارون (مارون) بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشت و در مقابل پتروشیمی زاگرس(زاگرس) با افت خود مانع از رشد بیشتر آن شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر