بازدید 18664
احتمال وقوع سیلاب در مناطق جنوبی کشور؛

آخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک؛ یکشنبه ششم فروردین

با تداوم فعالیت سامانه بارشی در بسیاری نقاط کشور، نگرانی از سیلابی شدن رودها و مسیل ها اوج گرفته و سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه ای در این باره هشدار داده است؛ نگرانی هایی که گاه حتی مسئولان نیز آنها را جدی نمی گیرند و در نتیجه، شاهد بروز حوادثی هستیم.
کد خبر: ۶۷۹۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ 26 March 2017
از جمله خبرهایی که در نوروز بسیاری مشتاق دانستن درباره‌اش هستند و تلاش می‌کنند، آگاهی به روزی از آن داشته باشند، اخبار مرتبط با وضعیت آب و هوایی نقاط کشور و وضعیت ترافیکی جاده‌هاست؛ از این روی، تلاش خواهیم داشت، برای رفاه حال مسافران پرشمار نوروزی در کشورمان، روزانه اخبار مرتبط با این دو حوزه را در بسته‌ای ویژه در اختیارتان بگذاریم.
 
به گزارش «تابناک»؛ با تداوم فعالیت سامانه بارشی در بسیاری نقاط کشور، نگرانی از سیلابی شدن رودها و مسیل ها اوج گرفته و سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه ای در این خصوص هشدار داده است؛ نگرانی هایی که گاه حتی مسئولان نیز آنها را جدی نمی گیرند و در نتیجه، شاهد بروز حوادثی هستیم.
 
آن گونه که هشدار داده شده، با توجه به بارندگی و وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور، احتمال سیلابی شدن معابر و مسیل ها در این مناطق وجود دارد. این وضعیت در مناطق دیگری از کشورمان نیز که بارندگی در آنها جریان دارد محتمل است و بنابراین، لازم است که بیش از پیش، مراقب لغزندگی معابر و تردد در مجاورت رودخانه ها و مسیل ها باشیم.

آخرین وضعیت ترافیکی
 

بر پایه گزارش های رسیده، در محورهای مواصلاتی در استان های خراسان رضوی، فارس و کرمان، شاهد بارش باران هستیم. این وضعیت در محور کوهرنگ ـ مسجد سلیمان در استان چهارمحال و بختیاری و همچنین محور کنگان در استان بوشهر نیز گزارش شده است.
 
این در حالی است که در محور مشهد ـ نیشابور، مشهد ـ تربت حیدريه و مشهد ـ کلات مه گرفتگی شدید موجب کاهش دید شده است.
 
به این نکات، ترافیک پرحجم و البته روان در باند شمالی آزادراه کرج ـ قزوین (محدوده امام زاده طاهر تا پل حصارک) و باند جنوب به شمال محورهای کندوان و هراز را هم می توان افزود.

نکته قابل توجه بعدی در گزارش ترافیکی امروز پلیس راهور از محورهای مواصلاتی سراسر کشور، تداوم مسدود بودن برخی از محورهای مواصلاتی به شرح زیر است. با این ملاحظه که جز محورهای یاد شده، سایر محورهای موصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردارند.

*محور شمشک ـ دیزین در استانهای تهران و البرز
*محور پونل ـ خلخال در استانهای گیلان و اردبیل
*محور سرو آباد ـ پاوه  در استانهای کردستان و کرمانشاه
*محور اولنگ ـ شاهرود در استانهای گلستان و سمنان
*محور سی سخت ـ پادنا در استان کهکیلویه و بویر احمد
*محور شیراز ـ جهرم در استان فارس
*محور فرعی گنجنامه ـ تویسرکان در استان همدان
*محور استهبان ـ نی ریز در استان فارس
*محور فرعی رودبار ـ کهنوج ـ قلعه گنج در جنوب استان کرمان
*محور امیدیه ـ دیلم در استان خوزستان
*محورهای فرعی بندر چارک ـ بندر آفتاب و ارمک ـ باوردان در استان هرمزگان
*مجور خمیر ـ لنگه در استان هرمزگان
*محور کنگان ـ خورموج(محدوده پیچ جاشک در استان بوشهر به علت ریزش کوه و بالا آمدن آب
*محور شهر بابک ـ هرات در استان کرمان
 
آخرین وضعیت آب و هوایی

 
وضعیت جوی امروز یکشنبه ششم فرودین ماه اعلام شد، که بر پایه آن بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها در نیمه جنوبی کرمان، نیمه جنوبی فارس، خراسان جنوبی؛ بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد در خراسان رضوی پیش بینی شده است.

جزایر خلیج فارس امروز گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق، با احتمال رخداد صاعقه و تگرگ خواهد بود و سطح دریا نیز ناآرام و مواج پیش بینی می شود.

بارش برف در جاده های کوهستانی موجب لغزندگی و وقوع مه، سبب کاهش دید در جاده های کوهستانی البرز مرکزی و شرقی می شود. همچنین رخداد تندر در مناطق جنوبی احتمال وقوع صاعقه و تگرگ یا سیلابی شدن مسیلها را در پی دارد.

در این شرایط، برای جلوگیری از خسارت و حفظ ایمنی اقداماتی از جمله به همراه داشتن تجهیزات زمستانی برای تردد در نواحی کوهستانی برفگیر، خودداری از برپایی چادر در حاشیه رودخانه ها و بستر مسیل های حتی خشک و انجام تمهیدات لازم برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارت توسط صاعقه یا تگرگ توصیه می شود.
 
 آخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک؛ یکشنبه ششم فروردین
 
وضعیت آب و هوایی استان های مختلف در ساعات آینده بدین ترتیب پیش بینی می شود؛ 
 
آخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک؛ یکشنبه ششم فروردین 
آخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک؛ یکشنبه ششم فروردین 
آخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک؛ یکشنبه ششم فروردین 
آخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا و ترافیک؛ یکشنبه ششم فروردین 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل