بازدید 9959
بهروز نعمتی در گفت و گو با «تابناک»؛

باید ترمز خودروسازها برای افزایش قیمت کشیده شود!

کیفیت خودروهای ما با کیفیت خودروسازی های هم تراز خود در خارج از کشور تفاوت چشمگیری دارد و اصلا قابل مقایسه نیست، قیمت خودروهای خارجی هم به رغم همه مسائلی که دارند و با توجه به عوارض و مالیات هایی که وضع شده، هنوز پایین تر از قیمت خودروهای داخلی است.
کد خبر: ۶۷۹۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹ 26 March 2017
سال 95 در حالی به پایان رسید که بازار خرید و فروش خودرو همچنان در رکود کامل بود و حتی روزهای پایانی سال که انتظار می رفت تحرک خوبی در بازار ایجاد شود، کمتر خریدی در آن صورت گرفت. فعالان بازار خودرو بر این باورند که هنوز هیچ اتفاقی در بازار رخ نداده و مردم در انتظار رفع بلاتکلیفی قیمت خودرو هستند.

با این حال، در روزهای گذشته، وزیر صنعت و معدن، بار دیگر از ارزان بودن خودروهای داخلی سخن به میان آورده و گفته است، امکان دارد در سال آینده قیمت خودروهای داخلی افزایش یابد. این سخنان نعمت زاده با واکنش های مختلفی از سوی مردم روبه رو شده، ولی در میان واکنش ها بیشترین انتقادات به سخنان وزیر از سوی نمایندگان مجلس بود. نمایندگان اعضای کمیسیون صنایع بر این اعتقاد هستند که هیچ تحول خاصی در حوزه صنعت رخ نداده و بنابراین، دلیلی برای افزایش قیمت ها نیست.

بهروز نعمتی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی، همیشه و در هر حالتی با افزایش قیمت مخالف هستند، ما هیچ گاه با وجود شرایط موجود با افزایش قیمت خودروها موافق نبوده و نخواهیم بود.

این نماینده مجلس گفت: اتفاق جدیدی در این صنعت رخ نداده است؛ نه تکنولوژی جدید، نه برند جدید و نه حتی یک اتفاق کوچک جدید؛ بنابراین، بعید است که کسی بخواهد دنبال این موضوع باشد.

وی درباره شرایط جدید که باعث می شود قیمت ها افزایش یابد، یادآور شد: کیفیت خودروهای ما با کیفیت خودرو سازی های هم تراز خود در خارج از کشور تفاوت چشمگیری دارد و اصلا قابل مقایسه نیست. قیمت خودروهای خارجی هم به رغم همه مسائلی که دارند و با توجه به عوارض و مالیات هایی که وضع شده، هنوز پایین تر از قیمت خودروهای داخلی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تا هنگامی که وضعیت این گونه باشد، طبیعی است که مردم هم به سمت این خودروها بروند و خودروهای با کلاس بالاتری نسبت به خودروهای داخلی را خریداری و از آن استفاده کنند و به نظر هم می رسد که خرید این خودروها هم یک کار عقلانی و هم یک کار مدیریتی برای اقتصاد خانواده باشد.

وی درباره تعرفه های وارداتی که در قانون برنامه پنجم پیش بینی شده بود نیز گفت: بنا بر این بود که هر ساله تعرفه واردات خودرو کاهش یابد و در پایان برنامه پنجم، تعرفه واردات به صفر برسد؛ اما متأسفانه این قانون اجرا نشد و در حدود 30 درصد باقی ماند. این واقعیت است و متأسفانه تمام قوانین ما نهایتاً تا 30 درصد اجرا شده اند که یک انحراف معیار وحشتناکی را ایجاد کرده اند.

وی افزود: شاید برنامه ششم توسعه به این موضوع بیشتر اهمیت داده شود تا در نهایت بتوانیم به تعرفه صفر درصد برسیم تا شاید کمی خودروسازهای ما به خود بیاییند و به گونه ای عمل کنند که بازار رقابتی تر شود و محصولاتی را که تولید می کنند با کیفیت بهتری در اختیار مصرف کننده قرار دهند.

وی در پایان ادامه داد: نمی شود دست خودروسازها را برای هر کاری که دلشان می خواهد، باز گذاشت. باید یک جایی این وضعیت تغییر کند، الان سال هاست که مردم ما منتظر یک تحول در این صنعت هستند، ولی هر سال می بینیم که همین خودروها با کیفیت بدتری به دستشان می رسد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: درباره خودروهای جدید و برندهایی که قرار است وارد بازار شوند هم باید دقت و نظارت دقیق شود. خودروسازها حق ندارند قیمت هایی را روی این محصولات بگذارند که تناسبی با جیب مردم نداشته باشد، این موضوع خیلی مهم است و باید ترمز خیز خودروسازها برای قیمت های جدید کشیده شود.




تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۴۱
خودروسازان نادان کشور بجای افزایش بی محبای قیمتها بفکر خدمات و کیفیت حداقلی باشند. مسولین کشور هم بجای توصیه به مردم خودروسازان را تادیب کنند.
باید درشون تخته شه تا مردم ایران هم بتونن ماشینای باکیفیت و ارزون قیمت خارجی سوار شن
خدا وکیلی اگر تمامی کارخانه های خودروسازی کشور تعطیل شود قیمت خودرو کاهش اساسی خواهد یافت
این به نفع همه مردمه.
لزومی ندارد که برای اشتغال یک عده آدم که در کارخانه های خودروسازی کار می کنند چندمیلیون نفر تاوان بدهند
به کارگرهای خودروسازی هم یارانه بیکاری بدهند
واقعا؟؟؟؟!!!
این حرفا همش تکراریه ، این حرفا رو خیلی ها زدن ، اما میان حرف و عمل فاصله بسیار است برادر . جناب نعمت زاده هر کاری دلشون بخواد میکنه و تا زمانی که خودروسازها حمایت بی قید و شرط ایشون رو دارن مطمئن باشین هیچ اتفاقی تو بازار خودرو نمیفته ، هر روز بدتر از دیروز . صد سال به از این سال ها . نوروزتون مبارک
دمه انتخابات طبق معمول
واقعا چرا مردم ايران بايد اين ماشين هاي بي كيفيت رو گرون تر از ماشينهاي خارجي بگيرن ، تازه وقتي ماشينهاي خارجي هم ميان بسيار بسيار گرون به دست مردم مصرف كننده ايراني ميرسن ، به نظرم مديران مرتبط با اين قضيه بايد ايستادگي كنن تا هم ماشينهاي خارجي به قيمت منصفانه به دست مردم برسه و هم ماشينهاي بي كيفيت داخلي براي رقابت با اونها كيفيت خودشون رو تغيير بدن ،وبه اين ترتيب اسم خودشون رو توي تاريخ ثبت كنن كه اتفاق به اين مهمي رو باعث شدن
فقط حرف میزنی... مردم باید تا حد ممکن با هم اتحاد داشته باشن... وقتی فقط 6 ماه تا یکسال هیچ خریدی از این ارابه سازها نشه... همون محصول مونده رو دستشون رو هم با نصف قیمت میدن دست مردم.... ولی این اتحاد تو مردم دیده نمیشه... مثل قوم بربر با یک وام فکستنی چنان صف میکشن که انگار تا دیروز نون سر سفره شون رو هم با ماشین میگرفتن...
چرا در مقابل این خبرها نمایندگان محترم فقط واکنش میدن
پس چرا اقدامی نیست.....
کاش آقای وزیر هم مثل شما نمایندگان فکر میکردن
خلایق هر چه لایق
وقتی که افرادی با یه وام کوچک خرید خودرو ،برا ی خرید خودرو یورش میبرند ،ایا خودرو ساز رغبتی برای رقابت در کیفیت قیمت دارد؟
سزای کم فروش نخریدن است
متأسفم برای آقای روحانی با این وزیرش که اطلاً فکر مردم نیست
خوبه ولی کو گوش شنوا و کو عمل
لگن کیلویی چند؟
همین نمایندها باعث این کیفیت ها شدن
تو همه چیز تو دنیا اولیم ولی نمیدونم چرا ایجوری میشه ....... از آخر
هیچ کس نمی‌تواند با خودرو سازا برخورد کند. حدود صد ماشین تو مشهد تصادف کردن کسی نگفت مقصر اصلی سیستم ترمز ماشیناس که خودروسازابیکیفیتساختنشتنش.
خون مردمو تو شیشه کردن بعد منت هم میذارن که داریم ارزون میدیم و ضرر میکنیم.والله بخدا اگر درب کارخونه ها رو ببندید و عوارض وارداتو 30 درصد واقعی نه مثل الان تعیین کنید .30 درصد هم برای حقوق بیکاری کارگرهای خودروسازی در این صورت همه راضی هستن ولی فقط یه عده بسیار محدود ناراضی میشن!
که بهتر.تاحالاخوب خوردن دیگه بسه.
سخن خودشون رو بنویسید خوردو ساز نه تولید کننده ی خودرو
برادر چرا حرفهاي پوپوليستي ميزني؟
تويوتاكمري هيبريدي يك ماشين كاملا معمولي در دنيا است كه در هر نمايندگي ميشود با بهره زير يك درصد أنواعش رو خريد، تعرفه اش براي ورود به اينجا چنده؟ ٤٪‏ يعني نزديك صفر. اينجا چنده؟ ٢٢٠تا٢٤٠ ميليون!!! قيمت فوبش چنده؟ ٢١ تا ٢٩ هزار دلار. چرااااااااااا؟؟؟؟؟؟
امیدوارم خودرو سازها تابناک رو هم نخرند!
خنده داره دنیا داره با خودروهای برقی می سازه با هر با شارژ ۵۰۰کیلومتر حرکت میکنه با ده آپشن کاربردی و ایمنی بالا
ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم تازه کیفیت پژو ۲۰۶ سال ۸۴ صد مرتبه از ۲۰۶ سال ۹۵ بالاتره این دیگه چه صنعت ای هست؟؟؟/
تا زمانی که مردم میخرند خودروسازها هم گران میکنند مردم ما فقط زبانی اعتراض دارند ولی در عمل خریدارن استدلالشون هم اینه که مجبوریم بخریم چه اجباری هست جونه خودتون وخانوادتون را فدای چی میکنید تازه خون هم به پلاکش میزنند که دلیل این کار را نمیفهمم
تعرفه واردات و گمرک و مالیات خودرو‌های خارجی کاملا برداشه بشه و شرکت‌ّای خارجی بتونن بدون واسطه و هیچ پیش شرطی خودروی خودشون رو اینجا بفروشن
اگرسهم دستگاههای دولتی را حذف کنند قیمت خودروی داخلی نصف خواهد شد .
چه عجب يکي اومدو گفت لگنته هايي که دست مردم ميدهند قيمتش چندين برابر و کيفيتش اصلا قابل مقايسه با خودروهاي خارجي نيست.
منظور از ۳۰ درصد همون۱۰۰ صد درصد هست دیگه
واقعا خدا نگذرد از اين جماعت خودرو ساز كه هر كاري بخواهند مي كنند و به كسي هم پاسخگو نيستند ..به وزير و ... كه اميدي نيست مگر خدا داد مردم را بستاند ..
اگر مردم غیرت داشته باشند وخودروی صفر نخرند همه چیز درست می شود
سلام کدام یک از مسولین عم از وزیر استانداران یا فرمانذاران یا نمایندگان مجلس پراید سوار میشوند/چرا به جان ومال مردم اهمیتی نمیگذارید جواب مردم را اون دنیا چه میخواهید بدهید
چرا این وزیر رو عوض نمی کنه دکتر.جانمان به لبمان رسیده.وزیر خودروسازان شده
در این مملکت به تنها چیزی که اهمیت نمیدهند جان مردم است...تنها و تنها پول..پول..پول...درآمد و فرق نمیکند از چه راهی....
برای کنترل خودرو سازان رانت خواری را از چند خودرو ساز موجودگرفته واجازه دهید شرکت های مختلف به رقابت با آنها بپردازند در سالهای گذشنه به زور از حضور رقیبان جلو گیری شده واین هم نتیجه کارگر وکارمند زیاد محصولات بی کیفیت وغیر استاندارد
چه عجب
قیمت خودروهای خارجی هم به رغم همه مسائلی که دارند و با توجه به عوارض و مالیات هایی که وضع شده، هنوز پایین تر از قیمت خودروهای داخلی است.
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پرایدو عشقه عزیزم.....................
فعلا دولت خوب بلد شده چطور بقیمت بیچتره شدن مردم خود ش را سرپا نگهدارد ! فقط از در امد یک قلم در امد عمومی موبایلها که در قبض ها حدود ماهیانه 20000000000000 تومان کاسب است !!!
این وزیر و وزارتخانه تحت امر ایشان یکی از دلایل نام گذاری مجدد اقتصاد مقاومتی بودند و صنعت کشور که قابلیت جذب ملیونی نیرو را داشت به بیراهه برده اند
این چیزها که اصلا مهم نیست
متاسفانه ملت ایران از دیدگاه برخی پرواری خیلی از شرکتها ؟خورو سازها ؟ مسکن سازها وووجناها چپ و راست ؟میانه صاحبان اغراض سیاسی اجتماعی واهداف
متاسفانه خیلی از شماها همونهایی هستید که با چندرغاز وام به صف خودروهای بی کیفیت یورش بردید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار