بازدید 5071

رگبار باران شهرستان خاش را فرا گرفت

کد خبر: ۶۷۹۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸ 25 March 2017
ورود سامانه بارشی از صبح امروز /شنبه/ در شهرستان خاش سیستان و بلوچستان سبب ریزش باران شدید همراه با آبگرفتگی برخی معابر این شهرستان شده است.

به گزارش ایرنا ریزش باران رگباری همراه با رعد و برق و وزش تندباد در شهرستان خاش همچنان تداوم دارد.

اوج بارشها در مناطق روستایی و اطراف شهر خاش مانند ارتفاعات پنج انگشت و روستاهای خان بی بی، جوژک، تلگزی، شوگه، دولت آباد، شورآب و غیره بوده بطوری که در این مناطق افزون بر 50 میلی متر باران گزارش شده است.

بارشهای امروز در خاش سبب آبگرفتگی معابر شهری و طغیان برخی رودخانه ها و جاری شدن سیلاب شده است.

ریزش باران به عنوان رحمت پروردگار متعال سبب شادمانی مردم به ویژه کشاورزان و دامداران شده است.

یکی از ساکنان روستای شوگه بخش مرکزی خاش گفت: خشکسالی های چند سال اخیر سبب شده بود که اکثر دام های ما تلف و کشاورزی در منطقه نابود شود.

مراد قلندرزهی بیان کرد: بر اثر خشکسالی ها خسارتهای زیادی به مردم منطقه وارد شده است.

علیرضا خاشی یکی دیگر از شهروندان نیز اظهار داشت: خاش همواره از مناطق پرباران سیستان و بلوچستان بوده اما در سالهای اخیر با حاکم شدن خشکسالی ها خسارتهای زیادی به کشاورزان و دامداران وارد شده و در بارشهای تند و سیلابی سال 92 نیز خسارتهای وارد آمد که به دنبال آن فعالیتها در این حوزه ها راکد شد و بسیاری از کشاورزان به اجبار زمین های کشاورزی خود را به حراج گذاشتند و دامداران نیز مجبور به فروش دام های خود شدند.

وی بیان کرد: هم اینک بسیاری از مردم برای خرید نیازهای خود در این فصل از سال که سرسبزی و بهار آمده ناتوان بوده و نمی توانند دوباره به فعالیتهای سابق بازگردند.

فرماندار شهرستان خاش گفت: بارش برف و باران از زمستان سال قبل تاکنون با شرایطی مطلوب همراه بوده و خداوند را بابت این نعمت های ارزشمند سپاسگزاریم.

محمداکبر چاکرزهی افزود: کوه ها، دشت و دمن، گیاهان، حیوانات و انسانها محتاج رحمت الهی و در انتظار ریزش باران بودند که هم اینک با ریزش رحمت خداوندی نشاط و سرزندگی در جای جای خاش مشهود است.

وی اظهار داشت: در بارشهای اخیر نیز خساراتی متوجه مردم محروم و نیازمند منطقه شد که به بخش های پاسخ داده شد اما به لحاظ سختی های برجای مانده از خشکسالی ها نیازمند حمایتهای دولت هستند.

چاکرزهی ادامه داد: نعمت های پروردگار متعال را مردم خاش ارج نهاده و با مهمان نوازی و تکریم مسافران نوروزی شکرگزار رحمت خداوند هستند و شادی و نشاط شان را با دلگرمی و آغوش باز با هموطنان ایرانی خود تقسیم می کنند.

خاش با داشتن جاذبه های دیدنی فراوان مانند قله آتشفشانی نیمه فعال تفتان، گل فشان پیرگل، رودخانه های زیبای کارواندر، ایرندگان و گزو و آثار متعدد طبیعی و تاریخی و مردم مهمان نواز و نوعدوست در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در شاهراه محور توسعه شرق کشور و نیز در مسیر رفت و برگشت زمینی مسافران به مقصد چابهار، ایرانشهر، زاهدان و سراوان واقع شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار