بازدید 3159

چهار نظامی مصری در سینا کشته شدند

کد خبر: ۶۷۹۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴ 25 March 2017
یک منبع امنیتی مصری روز شنبه اعلام کرد، بر اثر انفجاری که در صحرای سینا در شمال شرق این کشور رخ داد، چهار نظامی کشته و 6 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این حادثه در منطقه «لحفن» در 20 کیلومتری جنوب شهر العریش مرکز استان سینای شمالی روی داد و زخمی شدگان به بیمارستان نظامی این شهر منتقل شدند.

پایگاه خبری «المصراوی» نیز به نقل از یک منبع امنیتی دیگر گزارش کرد، افراد مسلح بسته انفجاری را از راه دور منفجر کردند که منجر به انهدام خودروی زرهی نظامیان مصری شد.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است، اما گروه موسوم به 'انصار بیت المقدس' شاخه گروهک ترویستی داعش در شمال مصر مسئولیت حملات گذشته را به عهده گرفته است.

گروه انصار بیت المقدس خطرناک ترین گروه‌‌ افراطی در شبه جزیره سینا است که پس از بیعت با گروه تروریستی داعش نام خود را به «ولایت سینا» تغییر داد.

تروریست‌های انصار بیت المقدس وابسته به داعش با فعالیت در شمال سینا نیروهای امنیتی و نظامی مصر و غیر نظامیان را مورد حمله قرار می دهند.

این گروه‌ها هر از گاهی نیروهای امنیتی در صحرای سینا را هدف حمله قرار می دهند که این حملات در مواردی به دیگر مناطق مصر نیز کشیده شده است.

حملات این گروه های تروریستی از زمان سرنگونی محمد مرسی رئیس جمهوری پیشین مصر در جولای سال 2013، تشدید شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر