بازدید 7494

درخواست اتحادیه اروپا از برزیل برای تعلیق داوطلبانه صادرات گوشت

اتحادیه اروپا از برزیل خواسته است تا ارسال تمامی محموله های گوشت خود را به اعضاء این اتحادیه به طور داوطلبانه به حالت تعلیق در بیاورد تا از ایجاد ممنوعیت واردات گوشت از این کشور که رفع آن در آینده زمان خواهد برد اجتناب کند. روز پنجشنبه دیپلمات های اتحادیه اروپا در برازیلا به رویترز گفتند که دولت برزیل تاکنون با این درخواست موافقت نکرده است.
کد خبر: ۶۷۹۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱ 25 March 2017
اتحادیه اروپا از برزیل خواسته است تا ارسال تمامی محموله های گوشت خود را به اعضاء این اتحادیه به طور داوطلبانه  به حالت تعلیق در بیاورد تا از ایجاد ممنوعیت واردات گوشت از این کشور که رفع آن در آینده زمان خواهد برد اجتناب کند. روز پنجشنبه دیپلمات های اتحادیه اروپا در برازیلا به رویترز گفتند که دولت برزیل تاکنون با این درخواست موافقت نکرده است.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، بدنبال تحقیقات پلیس برزیل درباره فساد بازرسان بهداشت مواد غذایی و اتهامات درباره محصولات فاسد فروخته شده، صادرات گوشت برزیل در هر صورت متوقف خواهند شد.

درخواست اتحادیه اروپا از برزیل برای تعلیق داوطلبانه صادرات گوشت

یکی از سخنگویان دولت گفت که «بلیرو مگی» وزیر کشاورزی برزیل از درخواست اتحادیه اروپا اطلاعی ندارد.

دولت برزیل ارسال محموله های گوشتی خود را از 21 کارخانه بسته بندی گوشت که در تحقیقات پلیس فدرال نام برده شده اند به حالت تعلیق در آورده است و در عین حال اصرار دارد که هیچ شک و شبهه ای درباره کیفیت گوشت برزیل وجود ندارد.

اما روز پنجشنبه گروه های مزرعه داران اروپایی از کمیسیون اتحادیه اروپا خواسته اند تا بخاطر رسوایی اخیر موضع شدیدتری علیه واردات گوشت برزیلی بگیرد. روز جمعه کارشناسان اتحادیه اروپا در بروسل جمع شدند تا درباره اقدامات ممکن بعدی تصمیم گیری کنند.

اتحادیه اروپا پیش از این واردات از 4 کارخانه فرآوری گوشت برزیل را به حالت تعلیق در آورده است.

یک دیپلمات که در نشست اتحادیه اروپا در روز چهارشنبه شرکت کرده بود گفت : سفرای اتحادیه اروپا بدنبال یافتن اطلاعات بیشتری درباره رسوایی اخیر در صنعت گوشت برزیل هستند و از دولت برزیل به دلیل ناتوانی از مقابله با این مسئله که مربوط به بهداشت عمومی است گلایه کردند. او که بخاطر حساسیت مسئله نمی خواست نامش فاش شود افزود " ما از برزیل خواسته ایم تا تمام صادرات خود را تعلیق کند اما آن ها نپذیرفتند. به طور کلی کسانی که در نشست بودند از نحوه برخورد برزیل با این مسئله ناراضی بودند. دولت برزیل بجای این که به این مسئله از نقطه نظر سلامت و بهداشت عمومی نگاه کند از زاویه روابط عمومی نگاه می کند"

یک منبع دیپلمات اروپایی دیگر نیز خبر درخواست اتحادیه اروپا از برزیل برای تعلیق داوطلبانه صادرات گوشت را تأیید کرد. مطابق این منبع، دلیل این درخواست این است که اگر اتحادیه اروپا واردات گوشت از برزیل را ممنوع کند، برگرداندن وضعیت به حالت اول زمان زیادی طول خواهد کشید در حالی که اگر برزیل داوطلبانه از ارسال محموله های گوشتی خود دست بکشد، فروش گوشت این کشور می تواند بدون معطلی و در هر زمانی ادامه یابد.

رسوایی فساد اخیر به شهرت برزیل به عنوان بزرگترین صادر کننده گوشت دنیا آسیب رسانده است. صنعت گوشت این کشور در سال گذشته حدود 14 میلیارد دلار فروش داشته است و 4 میلیون کارگر نیز در این صنعت مشغول به کار هستند.

شرکت جی بی اس برزیل که بزرگترین فرآوری کننده گوشت دنیا است در روز پنجشنبه اعلام کرد بخاطر عدم فروش، این شرکت به مدت سه روز تولید خود را در 33 کارخانه از 36 کارخانه متوقف کرده است.

ده ها کشور از جمله بزرگترین شریک تجاری برزیل یعنی چین، واردات گوشت برزیل را به عنوان اقدام احتیاطی تعلیق کرده اند و هشت کشور نیز واردات گوشت از شرکت های تحت بررسی پلیس را متوقف کرده اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر