بازدید 2490

توسعه کامل ذخایر نفتی در گرو جذب سرمایه خارجی

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اهمیت و لزوم توسعه کامل ذخایر نفتی و گازی اظهار کرد: تحقق این موضوع در گرو جذب سرمایه خارجی است.
کد خبر: ۶۷۹۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴ 25 March 2017
یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اهمیت و لزوم توسعه کامل ذخایر نفتی و گازی اظهار کرد: تحقق این موضوع در گرو جذب سرمایه خارجی است.

مرتضی بهروزی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه اولویت اقتصادی ایران در سال ۱۳۹۶ باید  جذب سرمایه خارجی باشد، افزود: باید بتوان تعامل خود را در دنیا بهتر کنیم و شرکت‌های بزرگ نفتی را برای فعالیت در کشور جذب کنیم، تا قادر نباشیم شرکت‌های خارجی را جذب کنیم، سرمایه، مدیریت و تکنولوژی نخواهیم داشت و در نتیجه  امکان توسعه کامل ذخایر و مخازن وجود ندارد.

وی درمورد کشورهایی که باید مشارکت آن‌ها در کشور جذب شود اظهار کرد: اینکه از کدام کشور سرمایه جذب شود بستگی به این دارد که قرار است  سرمایه در چه زمینه ای باشد. اگر در زمینه ترانزیت و انتقال گاز به بازارهای منطقه باشد باید تعامل با کشورها منطقه را گشترس دهیم تا بتوانیم از این کشورها به عنوان مسیری برای انتقال نفت و گاز بهره ببریم، اما اگر هدف توسعه مخازن و ذخیار نفتی باشد کشورهای بزرگ اروپایی و آمریکایی می‌توانند حرفی برای گفتن داشته باشند.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: هنگامی که متوجه شویم مشکل ما سرمایه و به دست آوردن تکنولوژی است باید برآورد کنیم  این سرمایه باید از کجا جذب شود و در کجا استفاده شود. در زمینه نفتی هم قاعدتا  ذخایر و مخازن مشترک در اولویت قرار دارد و باید  دنبال این باشیم که سرمایه تکنولوزی طراز اول دنیا را در این زمینه جذب کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار